پایگاه خبری خانه فوتبال:

​با توجه به این‌که تعرفه واردات خودرو های برقی کمتر از خودروهای بنزینی است، احتمالا این خودرو با قیمتی کمتر از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.
واردات خودرو ها به بازار خودرو کشورها تاثیر قابل توجهی دارد. این تاثیرات می‌تواند مثبت یا منفی باشد. از یک سو، واردات خودروها می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار شود و قیمت خودرو ها را کاهش دهد. این موضوع می‌تواند برای مصرف‌کنندگان مزیت باشد و باعث افزایش تقاضا برای خودروهای داخلی شود. از سوی دیگر، واردات خودروها می‌تواند باعث کاهش تولید خودروهای داخلی شود و در نتیجه باعث افزایش بیکاری در صنعت خودروسازی شود.
خبرها حاکی از آن است که خودرو برقی جدید تویوتا bZ۳ برای کسب مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری و عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی وارد گمرک بند شهید باهنر شده است. این سدان تمام برقی که در کارخانه فاو-تویوتا چین به تولید می‌رسد، بر پایه پلتفرم e-TNGA توسعه پیدا کرده است.

مشخصات فنی تویوتا BZ۳ را بخوانید

واردات خودرو

تویوتا از سدان تویوتا bZ۳ در دو تیپ با دو قدرت ۱۸۳ اسب بخار و ۲۴۴ اسب بخار پرده برداشت که هر دو تیپ می‌توانند ۳۰۳ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کنند. نسخه ۱۸۳ اسب بخار با هر بار شارژ کامل باتری‌ها قادر است مسافتی برابر با ۵۱۷ کیلومتر را طی کند. نسخه قدرتمندتر ۲۴۴ اسب بخاری نیز مسافتی برابر با ۶۰۶ کیلومتر را می‌پیماید.

امکانات رفاهی Toyota bZ۳ را ببینید

واردات خودرو

تویوتا bZ۳ علاوه بر فناوری‌های جدید خودران از امکانات رفاهی متعددی چون فناوری LED چراغ‌ها، تهویه اتوماتیک دو کاناله با پاکسازی هوای کابین، تریم داخلی چرم، سانروف، کروز کنترل تطبیقی و سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو بهره می‌برد.

قیمت تویوتا BZ3 چند است؟

واردات خودرو

قیمت این سدان ژاپنی در تیپ پایه به ۲۲ هزار و ۱۲۰ دلار می‌رسد و متقاضیان برای نسخه فول آپشن آن باید ۲۶ هزار و ۳۰ یورو هزینه کنند. با توجه به این‌که تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از خودروهای بنزینی است، احتمالا این خودرو با قیمتی کمتر از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: