پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

نخجوان کجاست و چرا باید به آن سفر کنیم؟

نخجوان شهری کوچک اما پرطرفدار در آذربایجان می‌باشد که به دلیل نزدیکی به ایران، عده‌ای زیادی از گردشگران این شهر را ایرانیان تشکیل دادند. جالب است بدانید فاصله نخجوان تا مرز جلفا ایران تنها 40 کیلومتر است بنابراین اگر به دنبال سفری ارزان قیمت هستید، از این شهر زیبای آذربایجان غافل نشوید.

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که چرا اصلا باید به نخجوان سفر کنیم؟ یا جاذبه‌های موجود در این شهر ارزش دیدن دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم سفر به نخجوان برای کسانی که از دوستداران تاریخ و شهرهای قدیمی هستند، قطعا یک سفر هیجان انگیز خواهد بود.

 

این شهر حتی می‌تواند طبیعت دوستان را با چشمه‌های معدنی، غارهای نمکی و چشم‌اندازهای معرکه خود، جذب کند. اگر هنوز دلایل کافی برای سفر به نخجوان را پیدا نکردید، پیشنهاد می‌دهیم تا پایان با ما همراه شوید تا با جذابیت‌های بیشتر این شهر آشنا شوید. لازم به ذکر است، امکان رزرو بهترین هتل‌های نخجوان از فلای‌تودی امکان‌پذیر است. با رزرو هتل نخجوان آذربایجان، از این مجموعه به طور همزمان دو ویژگی‌ فوق‌العاده قیمت مناسب و کیفیت بالا را تجربه خواهید کرد.

  1. مقبره مومنه خاتون، نماد زیبای نخجوان

بیشتر کسانی که به نخجوان سفر کردند، این شهر زیبا را با نماد مقبره مومن خاتون (Möminə Xatun türbəsi) می‌شناسند. این مقبره جز قدیمی‌ترین آثار نخجوان محسوب می‌شود و قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد.

 

 

قطعا تماشای چنین آثاری که از گذشته‌های دور باقی‍مانده هیجان انگیز است. گردشگران و بازدیدکنندگان مقبره مومن خاتون، نه تنها از زیبایی‌های معماری آن‌ لذت می‌برند، بلکه نسبت به تاریخ و فرهنگ آذربایجان نیز آگاهی بیشتری کسب می‌کنند.

این برج باستانی در واقع آرامگاه همسر بیانگذار سلسله اتابکان آذربایجان است و همین روی اهمیت آن را بالا می‌برد. گردشگران می‌توانند در فضای اطراف برج پیک‌نیک برپا کنند و زمان استراحتی داشته باشند.

چنانچه به مقبره مومنه خاتون رفتید، پیشنهاد می‌شود به موزه کوچک آن نیز سری بزنید. بازدید از این موزه برای کسانی که به دنبال شناخت بیشتر آذربایجان هستند، خالی از لطف نیست.

  1. دریاچه باتابات، زیبایی خیره کننده

اگر دوست دارید در سفر خود از شلوغی و هرج‌و‌مرج زندگی‌های شهری فاصله بگیرید و در گوشه‌ای دنج با چشم‌انداز عالی، استراحت کنید، دریاچه باتابات بهترین انتخاب است. این دریاچه با زیبایی‌های منحصر به فرد خود از گردشگران و مسافران این شهر دل می‌برد ومحیطی سرشار از آرامش و حس خوب برای آنان تلقی می‌شود.

دریاچه توریستی باتابات، کاملا برای بازدید مسافران تجهیز شده و هر امکاناتی که برای رفاه آنان نیاز می‌باشد، در منطقه تعبیه شده است.

چنانچه فکر کردید این دریاچه تنها با صفت زیبایی خود معروف است، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. آب دریاچه آنقدر زلال و حاوی مواد معدنی مفید است که بسیاری از افراد از آن برای درمان بیماری‌های گوارشی استفاده می‌کنند. با این تفاسیر اگر به دیدن دریاچه جادویی باتابات رفتید، حتما کمی از آب زلال آن را بنوشید.

  1. موزه فرش نخجوان

موزه‌های فرش اغلب نگاه عمیق‌تری از تاریخ و فرهنگ یک کشور ارائه می‌دهند. با این تفاسیر اگر دوست دارید با فرهنگ و تاریخ آذربایجان بیشتر آشنا شوید، بازدید از موزه فرش نخجوان را در برنامه سفر خود قرار دهید. هر یک از فرش‌های این موزه به عنوان یک آثار باستانی، داستان‌های زیاد را در دل خود جای داده‌اند که تماشای آن می‌تواند شما را به وجد آورد.

علاوه بر آثار موجود در موزه، خود این مکان نیز جز آثار قدیمیست که پس از مرمت سازی و بازسازی‌ها به عنوان موزه به روی مردم و مسافران باز شد.

موزه دولتی فرش، حتی برای برگزاری انواع کنفرانس‌های علمی انتخاب می‌شود.

  1. موزه بهروز کنگرلی، نقاش معروف آذربایجانی

موزه بهروز کنگرلی جز محبوب‌ترین موزه‌های نخجوان و حتی آذربایجان است. این موزه در واقع مجموعه‌ای از آثار خیره کننده نقاش مشهور و حرفه‌ای بهروز کنگرلی را به نمایش می‌گذارد. البته لازم به ذکر است که تمام آنچه که در این موزه قرار گرفته آثار این هنرمند نیست و آثار هنری دیگر نیز در موزه وجود دارد.

  1. غار نمکی دوزداغ

غار نمکی دوزداغ یکی از معروف‌ترین غارهای آذربایجان است که علاوه بر زیبایی، خاصیت درمانی آن نیز زبانزد همگان است. این غار سراسر از بلورهای نمکی زیبا پوشیده شده که هر یک طی سال‌های طولانی تشکیل شدند.

غار نمکی دوزداغ به سبب داشتن یون‌های کلر و سدیم جنبه درمانی دارند و جالب است بدانید نه تنها از سراسر آذربایجان بلکه از سراسر دنیا برای بهره‌گیری از فواید آن، به غار نمکی دوزداغ می‌روند.

بخش‌های درمانی غار کاملا تجهیز شده و امکاناتی مناسبی مانند تخت و تجهیزات پزشکی برای آنان تعبیه شده است. با رزرو هتل در نخجوان آذربایجان می‌توانید از خواص این غار بهره بگیرید.

 

 

 

 

  1. غذاهای خوشمزه آذربایجانی

اگر بخواهیم در پاسخ به سوال "چرا باید به نخجوان سفر کنیم؟" فقط به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن اشاره کنیم، کمی بی‌انصافیست چرا که این شهر لذیذ‌ترین غذاهای محلی و سنتی را دارد. این غذاها به قدری خوشمزه هستند که بیشتر افراد با یک بار تجربه آنان، تبدیل به طرفدار همیشگی و پرو‌پاقرص غذاهای آذربایجانی می‌شوند.

از معروف‌ترین غذاهای آذربایجانی که حتما باید در نخجوان آن‌ها را امتحان کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوشبارا | Dushbara

  • لاوانگی | Lavangi

  • لوله کباب | Lyula-kabab

  • قطاب | Qutab

  • دلمه | Dolma

  • و...

پیشنهاد می‌شود اگر جز افراد شکم دوست هستید، از این غذاها غافل نشوید.

رزرو هتل نخجوان از فلای‌تودی

چنانچه تصمیم برای سفر به نخجوان زیبا گرفتید، بهتر است قبل از شروع هر کاری، هتل مناسب خود را رزرو کنید. حتما می‌دانید که انتخاب هتل مناسب، می‌تواند لذت سفر شما را چندین برابر کند؛ با این تفاسیر توصیه می‌شود برای رزرو هتل نخجوان سری به وب‌سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی بزنید.

فلای‌تودی، بهترین‌ هتل‌های آذربایجان را با ارزان‌ترین قیمت‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این مجموعه علاوه بر رزرو هتل، خدمات ویژه‌ای از جمله ارزان‌ترین بلیط‌های قطار، بهترین بلیط‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، اخذ انواع ویزا از کشورهای مختلف (گردشگری، تجاری و سفارت) و برگزاری انواع تورهای مسافرتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند علاوه بر وب‌سایت و اپلیکیشن، برای دسترسی به خدمات به صورت حضوری نیز به مجموعه مراجعه کنند. کارشناسان تیم پشتیبانی فلای‌تودی به صورت 24 ساعته همراه شما هستند، تا در صورت وجود مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر به بهترین شکل، شما را راهنمایی کنند.

در آخر به یاد داشته باشید که فلای‌تودی همراه شماست تا شما سفری هیجان انگیز و منحصر به فرد را تجربه کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: