پایگاه خبری خانه فوتبال:

یکی از مهم ترین موارد در کیفیت بازی های فوتبال زمین ورزشی مورد نظر است. فوتبالیست ها برای داشتن یک بازی خوب به یک زمین حرفه ای و مناسب نیاز دارند. چمن مصنوعی زمین فوتبال را می توان بهترین گزینه برای حرکت آزادانه تر فوتبالیست ها در حین بازی دانست.

به طور معمول متداول ترین چمن مصنوعی انتخابی برای زمین ورزشی چمن مصنوعی به رنگ سبز می باشد. رنگ سبز چمن مصنوعی در روحیه بازیکنان و تماشاگران بسیار تاثیرگذار است.

کیفیت بالای چمن مصنوعی ورزشی باعث شده که بعد از گذشت سال ها باز هم چمن مصنوعی به عنوان بهترین گزینه برای پوشش کف زمین های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع تا به این جا هنوز کفپوشی نتوانسته در زمینه انتخاب کفپوشی مناسب برای زمین های ورزشی با فضای باز از چمن مصنوعی فوتبال پیشی بگیرد.

اما در این بین شما به عنوان کسی که قصد خرید چمن مصنوعی ورزشی برای زمین ورزشی خود را دارید. ممکن است به دنبال بهترین نوع چمن مصنوعی ورزشی باشید. یا در واقع دوست دارید بدانید چند نوع چمن مصنوعی فوتبال وجود دارد.

از این رو در این مطلب ما سعی کرده اطلاعات مفیدی را در زمینه انواع چمن مصنوعی فوتبال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در واقع در این مطلب اطلاعاتی کاربردی برای خرید بهترین چمن مصنوعی فوتبال آورده شده است، پس با ما همراه باشید:

چمن مصنوعی زمین فوتبال

 

به طور کلی به منظور تهیه چمن های مصنوعی فوتبال از پلیمرهایی چون پلی اتیلن و پلی پروپیلن بهره گرفته می شود. چمن مصنوعی ورزشی به طور معمول در درجه های مختلفی دسته بندی شده اند.

اما در کل تمامی چمن های مصنوعی فوتبال از بخش های زیر تشکیل می شوند:

  1. الیاف
  2. چندین لایه کف
  3. لایه های زهکشی

بسته به این که از چمن مصنوعی فوتبال در چه محیطی و با چه شرایطی قرار است استفاده شود مواد مورد استفاده در ترکیبات آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی بسته به شرایط مختلف در ترکیبات چمن مصنوعی زمین فوتبال از پایدارکننده های حرارتی، نوری و آنتی اکسیدانت ها استفاده می شود.

در نهایت کفپوش تولیدی شباهت زیادی به چمن طبیعی خواهد داشت. البته چمن مصنوعی را در بسیاری از موارد از جمله میزان مراقبت و هزینه نگهداری می توان ایده آل تر از چمن طبیعی دانست.

چمن مصنوعی فوتبال به نسبت چمن مصنوعی تراکم بیشتری دارد. مقاومت بالاتری در مقابل سردی و گرمی هوا از خود نشان می دهد. دوام بالایی داشته و علاوه بر آن به راحتی قابل نصب است.

مزایای قابل توجه چمن مصنوعی زمین ورزشی باعث شده که خیلی از افراد برای زمین های ورزشی خود چمن مصنوعی را انتخاب کنند.

 

جنس چمن مصنوعی فوتبال

 

از نظر نوع جنس می توان چمن هایی مصنوعی زمین فوتبال را به دسته های زیر تقسیم نمود:

1.چمن مصنوعی فوتبال نایلونی

 

این نوع از چمن ها محکم و بادوام می باشند. رفت و آمد زیاد و وزن افراد تراکم این چمن ها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

چمن مصنوعی های نایلونی مقاومت بالایی را در برابر گرما از خود نشان می دهند. این موضوع باعث شده که در محیط های گرمسیری بیشترین استفاده را داشته باشند.

2. چمن مصنوعی فوتبال پروپیلن

 

یکی دیگر از انواع چمن های زمین فوتبال از نظر نوع جنس، چمن های پلی پروپیلنی است. این چمن های مصنوعی از قیمت مناسبی برخوردار هستند. دوام و انعطاف این چمن ها در سطح مطلوبی قرار دارد.

این چمن ها به دلیل عدم برخورداری از مقاومت بالا در مقابل حرارت چندان برای مناطقی با آب و هوای گرم توصیه نمی شوند.

 3. چمن مصنوعی زمین فوتبال پلی اتیلن

 

چمن مصنوعی پلی اتیلنی بیشتر به عنوان کفپوش زمین های ورزش های رزمی و... مورد استفاده قرار می گیرد. این چمن ها بسیار شبیه به چمن طبیعی می باشند.

چمن

انواع چمن مصنوعی فوتبالی

 

1. چمن مصنوعی دایموند

 

این چمن های مصنوعی به دلیل برخورداری از شکل الماس مانند سطح الیاف خود به دایموند (الماس) معروف هستند. شکل طراحی این چمن های مصنوعی به آن ها مقاومت بالایی در مقابل کوبیده شدن بخشیده است.

چمن مصنوعی فوتبالی دایموند را می توان چمنی با انعطاف بالا و برگشت پذیری مطلوب دانست. این چمن مصنوعی ها دارای دیتکسی معادل 13200 می باشند.

در این نوع از چمن مصنوعی همچنین از میزان فیلر مناسبی استفاده شده است.

2. چمن مصنوعی فوتبال فیبریلیت

 

تاریخچه استفاده از فیبریلیت ها یا همان الیاف فیبریل شده صاف در تهیه چمن های مصنوعی بسیار طول و دراز است. در واقع این روش را می توان همان نحوه ساخت ریسمان و طناب های قدیمی دانست.

چمن های تهیه شده با الیاف فیبریلیت توانسته اند به خوبی قدرت خود را در بحث ضربه پذیری و جلوگیری از سرخوردگی نشان دهند.

3. چمن مصنوعی فوتبال مونوفیلامنت

اگر چه تا چند وقت گذشته چمن های مصنوعی تهیه شده با روش مونوفلامنیت به دلیل ضعف و انعطاف پذیری بیش از حد، خیلی زود دچار تغییر شکل و فرسایش می شدند. اما این روزها به لطف وجود ماشین آلات پیشرفته فلامینت هایی با اشکالی متنوع و پیچیده تر به بازار عرضه شده اند.

این روزها چمن های مصنوعی مونوفیلامنت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. تنها مشکل این چمن های مصنوعی را شاید بتوان تک بافت بودن آن ها دانست. که این مشکل را می توان با استفاده از ماسه سیلیس در زمان اجرای چمن مصنوعی از میان برداشت.

لذا اگر به دنبال یک چمن مصنوعی با دوام بالا هستید این چمن مصنوعی به خوبی شما را راضی نگه خواهد داشت.

4. چمن مصنوعی فوتبال رینبو

 

چمن مصنوعی فوتبالی ریبنو را می توان از بهترین گزینه ها در این زمینه دانست. این چمن ها ضمن برخورداری از دوام و مقاومت بالا، بسیار زیبا هستند. از این رو می توان روی چنبه زیبایی آن ها نیز حساب باز کرد.

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

منبع : مجله چمن مصنوعی گامان تزئین جاوید (gamantj.com)

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: