پایگاه خبری خانه فوتبال:

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با خرید گیربکس هلیکال و نکات مهمی که باید در هنگام به آن توجه کنید تا دچار ضرر نشوید صحبت کنیم. به این صورت در هنگام خرید می توانید بهترین تصمیم را گرفته و خریدی درست هوشمندانه انجام دهید.

گیربکس هلیکال چیست

گیربکس هلیکال چیست؟

گیربکس هلیکال جزو یکی از گیربکس های صنعتی می باشد. این گیربکس به نام هایی مانند Bevel Helical و شفت مستقیم نیز معروف است. راندمان این‌ گیربکس بسیار بالا است و تا حدود ۹۰ درصد می رسد. اجزای تشکیل دهنده این نوع گیربکس نسبت به گیربکس خورشیدی و گیربکس حلزونی و گیربکس sew بسیار متنوع و متغیر است. این اجزا با توجه به میزان انتقال دور و کاربرد به صورت های چند محوره تولید و به بازار عرضه می شوند. چرخ دنده موجود در این گیربکس از نوع پینیون و مانند گیربکس motovario است. این چرخ دنده توانایی دارد که راندمان را بسیار افزایش دهد. این گیربکس ها دارای انواع مختلفی نیز می باشند که در ادامه به بررسی آن ها می‌ پردازیم. 

انواع گیربکس هلیکال:

 1-گیربکس هلیکال فلنج و پایه.

2- گیربکس هلیکال یک طبقه و یا چند طبقه.

3- گیربکس هلیکال به همراه گلدانی.

4-گیربکس هلیکال فلنچ دار و یا پایه دار.

 جزو انواع مختلف الکتروگیربکس ها می باشند.‌ هر کدام از این گیربکس ها دارای کاربرد های مختلفی می باشند.

بررسی گیربکس هلیکال شافت مستقیم

نام دیگر ‌گیربکس هلیکال،‌ گیربکس هم‌ محور می باشد. در این نوع گیربکس ها شافت ورودی و شافت خروجی در امتداد و راستای هم قرار دارند. همچنین این دو بر روی یک محور دورانی نیز قرار گرفته اند. یکی از ویژگی های عالی این نوع جعبه دنده ها طراحی خاص آن ها می باشد. به دلیل این طراحی، جعبه دنده فضای کمی را نیز اشغال می کند و به همین دلیل سبب می شود که کارایی بالایی نیز در صنایع مختلف داشته باشد. علت نامگذاری این جعبه دنده وجود دنده های مورب می باشد. این دنده های مورب سبب می شوند که صدای این وسیله بسیار کم شده و طول عمر آن نیز بسیار افزایش پیدا کند. این گیربکس ها از صدای کمی برخوردار می باشند و چرخ دنده ها بسیار نرم و روان حرکت می‌ کنند و به همین دلیل در سیستم های انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

اجزای تشکیل دهنده گیربکس هلیکال

اجزای تشکیل دهنده helical gearbox متنوع می باشند. اجزای تشکیل دهنده این الکتروموتور شامل پوسته، چرخ دنده، محور ورودی و خروجی، کاسه نمد، یاتاقان، درپوش فروش کنترل روغن و بازبینی می باشند. پوسته یک محفظه می باشد که معمولاً از جنسی مانند چدن فولادی و ریخته گری است. البته در بعضی مواقع جنس پوسته می تواند از آلومینیوم نیز باشد. پوسته یک محفظه است که حکم خانه را برای چرخ دنده و سایر قطعات دارد و این قطعات را درون خود به خوبی قرار داده و محافظت می کند. چرخ دنده ها جزو اصلی‌ترین قطعات این وسیله می باشند و به شکل هلیکال در این وسیله قرار گرفته اند. ورودی و خروجی نیز یک میله فولادی است که چرخ دنده ها بر روی محور ورودی و خروجی سوار می گردند. این محور دارای دو نوع توخالی و توپر است. دیگر اجزای گیربکس ها کاسه نمد است. کاسه نمد برای جلوگیری از نشت روغن به بیرون طراحی شده است.

همچنین می تواند از ورود عوامل خارجی مانند آلودگی و گرد و غبار به داخل پوسته جلوگیری نماید. شاید شما نام یاتاقان را زیاد شنیده باشید. از این وسیله برای خنثی کردن فشار به پوسته مورد استفاده قرار می‌ گیرد. یاتاقانی که در این گیربکس ها استفاده می شود از نوع غلتشی می باشد. درپوش کنترل روغن بازبینی نیز برای این طراحی شده است که افراد بتوانند از طریق آن شرایط روغن و قطعات داخلی پوسته را بازرسی نمایند. تمامی این اعضا در کنار یکدیگر وسیله‌ ای به نام گیربکس هلیکال را به وجود می آورند. این وسیله در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت گیربکس هلیکال

وارد بسیار مهم در زمان خرید گیربکس هلیکال

در زمان خرید گیربکس صنعتی هلیکال باید به یک سری موارد توجه کنید تا بتوانید خریدی درست و مناسب داشته باشید. توجه به چند فاکتور سبب می شود که شما بتوانید بر اساس نیاز خود یک و سیله بسیار کاربردی انتخاب نمایید. افراد باید این گیربکس ها را متناسب با شرایط مصرف کننده انتخاب نمایند. مواردی که افراد در هنگام خرید این گیربکس باید به آن توجه کنند نوع گیربکس می باشد. افراد با توجه به نیاز خود باید این گیربکس را انتخاب نمایند. از عواملی که در هنگام خرید باید به آن توجه شود مقدار بازده کارکرد این قطعه است.

 میزان قدرت مورد نیاز گیربکس، حداکثر توان خروجی، سایز و اندازه گیربکس، حداکثر گشتاور دستگاه، نحوه نصب آن، تبدیل دوران خروجی گیربکس، سرویس فاکتور جزو عوامل بسیار مهم می باشند که افراد هنگام خرید باید به آن ها دقت کنند. البته شما قبل از خرید باید نوع مصرف خود را مشخص نمایید تا بتوانید متناسب با نوع مصرف و نیاز خود یکی از انواع این وسیله را انتخاب نمایید.

بررسی ویژگی های این گیربکس

گیربکس هلیکال دارای ویژگی‌ های بسیار عالی می باشد و به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند که از این محصول در صنایع مختلف استفاده کرده و کار خود را بسیار راحت تر نمایند. چرخ دنده های زاویه دار این گیربکس نسبت به دنده های ساده از عملکرد بهتری برخوردار هستند و به همین دلیل می‌ توانند نرم تر و روان تر کار کنند. در هنگام کار کردن این دنده ها لرزش کمتری نیز دارند‌.

این دنده ها بسیار با دوام و مقاوم هستند و راندمان بسیار بالایی از خود نشان می دهند. در مصارف صنعتی بسیار مختلف می توان از این وسیله استفاده کرد و از ویژگی های آن برخوردار شد. این وسیله در هنگام کار کردن صدای بسیار کمی از خود تولید می کند. به همین دلیل جزو یکی از وسایل بسیار محبوب به حساب می آید. هزینه تولید آن کم می باشد. به همین دلیل از قیمت بسیار مقرون به صرفه ای برخوردار است. همین قیمت مناسب سبب می‌ شود افراد زیادی خواهان خرید این محصول باشند.

خرید گیربکس هلیکال

چرخ دنده

طراحی ظاهر این محصول بسیار کاربردی و زیبا است. به همین دلیل فضای کمی نیز اشغال می کند پس برای گذاشتن و استفاده از این محصول به فضای زیادی نیاز نیست. همچنین این محصول نسبت تبدیل بالایی را ارائه می دهد. البته در نظر داشته باشید هر کدام از انواع گیربکس هلیکال شافت مستقیم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.به عنوان مثال گیربکس هلیکال فلنچ دار بیشتر در مواردی مانند میکسر ها مورد استفاده قرار می گیرد و یا نوع پایدار آن بیشتر در خطوط انتقال مواد بهره برداری می شوند.

جمع بندی

اگر شما قصد خرید گیربکس هلیکال را دارید پیشنهاد ما به شما مجموعه رها گیربکس می باشد. شما می توانید در صورت نیاز از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: