پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

کیس نامبر لاتاری و تفاوت آن با کانفرمیشن نامبر

کیس نامبر لاتاری و تفاوت آن با کانفرمیشن نامبر لاتاری آمریکا که در این مطلب بصورت کامل تعریفی درباره کیس نامبر و همچنین راهنمایی کامل برای برندگان لاتاری را توضیح خواهیم داد.

 

کیس نامبر لاتاری چیست؟

کیس نامبر (Case Number) در لاتاری آمریکا به شماره‌ ای اطلاق می‌ شود که به افرادی که در قرعه‌ کشی ویزا از برنامه "Diversity Visa Lottery" (نیز به نام لاتاری یا برنامه ویزای تنوع) شرکت می‌ کنند، اختصاص داده می‌ شود. این برنامه توسط دولت آمریکا برگزار می‌ شود و هدف اصلی آن ارائه گرین کارت به افراد از کشورهایی است که تعداد مهاجرت‌ کنندگان آن‌ ها به ایالات متحده در دهه‌ های اخیر کمتر بوده است.

برنامه لاتاری آمریکا سالیانه در مدت زمان مشخصی (معمولاً در ماه‌ های اکتبر و نوامبر) برگزار می‌ شود. شرکت‌ کنندگان باید اطلاعات شخصی خود را در این برنامه ثبت کنند و در صورت انتخاب نامبر برنده، می‌ توانند برای دریافت گرین کارت اقدام کنند و در ایالات متحده ساکن شوند.

برنامه لاتاری آمریکا یک فرصت هیجان‌ انگیز برای مهاجرت به ایالات متحده برای افراد از کشورهای مختلف است و یک راه قانونی برای ورود به این کشور برای زندگی، کار و تحصیل فراهم می‌ کند. البته توجه داشته باشید که شرکت در این برنامه تضمینی برای اخذ ویزای مهاجرت به ایالات متحده نیست و مراحل دقیق و پیچیده‌ تری پس از برنده شدن در قرعه‌ کشی وجود دارد.

تفاوت کیس نامبر با کانفرمیشن لاتاری

اگر شما هم از آن دسته افراد باشید که اخبار مربوط به لاتاری را دنبال می‌ کنند، احتمالاً اسم کیس نامبر لاتاری به گوش شما هم خورده است. برخی از افراد کیس نامبر لاتاری را با کانفرمیشن نامبر لاتاری اشتباه می‌ گیرند اما این دو شماره با یکدیگر متفاوت هستند.

کانفرمیشن نامبر در واقع همان کد رهگیری مربوط به پرونده فرد در لاتاری است اما کیس نامبر شماره پرونده است که مختص برندگان لاتاری است. اگر شما از برندگان لاتاری باشید، در صفحه‌ای که نشانگر برنده شدن شما است می‌ توانید کیس نامبر برنده لاتاری را مشاهده کنید.

این کد 14 کاراکتر دارد و هر بخش آن دربردارنده اطلاعات خاصی درباره مشخصات متقاضی است.

واژه کانفرمیشن نامبر به معنی شماره تائید ثبت می باشد، که شما در زمان ثبت نام در لاتاری این شماره را دریافت می نمائید.

Example: 20101O0DZWY3DOV9

واژه کیس نامبر هم به معنی شماره وضعیت پرونده می باشد، که این شماره بعد از قبولی در لاتاری به شما ارائه می گردد.

Example: 2010AS000020000

کیس نامبر از 3 بخش تشکیل می شود قسمت اول مربوط به اطلاعات سال لاتاری می باشد بطور مثال دی وی 2010 و قسمت دوم مربوط به قاره یا سرزمین می باشد بطور مثال آسیا و قسمت آخر هم شماره پرونده می باشد.

AFRICA AF

ASIA AS

EUROPE EU

NORTH AMERICA (BAHAMAS) NA

OCEANIA OC

SOUTH AMERICA, and the CARIBBEAN SA

که مثال آن را در بالا آوردیم و با این راهنمایی می توانید تفاوت کیس نامبر و کانفرمیشن نامبر را بهتر درک کنید.

کارنت شدن کیس نامبر لاتاری چیست

مطلب بعدی کارنت شدن کیس نامبر می باشد یعنی و قتی شما در لاتاری برنده می شوید و مدارکتان را ارسال می نمائید باید منتظر به جریان افتادن پرونده تان باشید که چند ماهی زمان می برد، بعضی از دوستان عزیز ایرانیان لاتاری نسبت به اینکه زمان تقریبی به جریان افتادن پرونده و سپس مصاحبه سوالاتی از قبیل تقریبا کیسم کی کارنت میشه و بنظرتون مصاحبم کی هست دارند که توسط مشاورین ما به سوالاتتان پاسخ داده می شود، در این روش بسیار ساده شما هم می توانید زمان به جریان افتادن پرونده و تاریخ مصاحبه تان را حدس بزنید.

با رجوع به سایت ایرانیان لاتاری و رفتن به قسمت ویزا بولتن که البته از دو قسمت بولتن جاری و بولتن های آرشیو تشکیل شده می باشد.

http://travel.state.gov/visa/frvi/bullet..._1360.html

قسمت بولتن آرشیو را انتخاب نموده و یک دوره کاری لاتاری را بررسی نموده بطور مثال از آرشیو اکتبر 2008 تا سپتامبر 2009 یا اکتبر 2005 تا سپتامبر 2006 و با مشاهده یک دوره یکساله از قاره مورد نظر می توان به جریان افتادن پرونده را حدس زد.

بطور مثال آسیا به فرض در اکتبر 2008 تا 3000 و سپس در ماه بعدی یا همان نوامبر تا 5000 و ماه بعدی و ... کارنت شده است.

نکته: این روشی می باشد که شما زمان تقریبی را با توجه به سالهای قبل حدس زده و نمی توان 100 درصد روز و یا ماه آن را مشخص نمود.

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا

اگر پس از چک کردن نتایج لاتاری، با یک نامه به اسم خودتان مواجه شوید، بدین معنی است که شما برنده لاتاری شده اید! از مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا می توان به اخذ «گرین کارت» اشاره کرد.

افرادی که بتوانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند، تقریبا از تمام حقوق شهروندان ایالات متحده بجز حق رای، بهره مند می شوند و امکان زندگی در ایالت و شهر دلخواه خود، کارکردن بدون محدودیت و تحصیل با هزینه بسیار اندک و یا رایگان را خواهند داشت.

پس از 5 سال، با ارائه درخواست شهروندی ایالات متحده، برندگان لاتاری می توانند تابعیت و پاسپورت آمریکا را اخذ کنند و برای اعضای خانواده درجه 1 خود نیز درخواست گرین کارت دهند.

مزایای دریافت گرین کارت آمریکا

برنده شدن در برنامه لاتاری آمریکا و دریافت گرین کارت (Green Card) از طریق قرعه‌ کشی دارای مزایای مهمی است که می‌ توان به آن‌ها اشاره کرد:

اقامت دائمی در ایالات متحده: برنده شدن در لاتاری آمریکا به شما اجازه می‌ دهد که به عنوان مقیم دائمی در ایالات متحده زندگی کنید. شما می‌ توانید برای همیشه در ایالات متحده ساکن شوید و به عنوان یک مهاجر دائمی در این کشور مشغول به فعالیت‌ ها و کارهای مختلف شوید.

حق کار: به عنوان برنده لاتاری، شما مجاز به کار کردن در هر شغلی که می‌ خواهید و در هر محلی که مورد نظرتان است، هستید. این به شما امکان می‌ دهد در هر صنعت یا حرفه‌ ای که علاقه دارید فعالیت کنید و کاری را انتخاب کنید که به شما ارتباطات اجتماعی و مالی بهتری برای آینده فراهم کند.

حق تحصیل: به عنوان برنده لاتاری، شما می‌ توانید به صورت قانونی در موسسات آموزش عالی ایالات متحده تحصیل کنید. این شامل دانشگاه‌ ها، کالج‌ ها، مدارس حرفه‌ ای و دیگر مراکز آموزشی معتبر می‌ شود.

دسترسی به خدمات اجتماعی: به عنوان مقیم دائمی ایالات متحده، شما به اکثر خدمات اجتماعی از جمله بهداشت، آموزش، بیمه‌ ها و حقوق کارگری دسترسی دارید.

فرصت سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی: برنده شدن در لاتاری آمریکا به شما اجازه می‌ دهد تا کسب و کارهای خود را راه‌ اندازی کنید یا به عنوان سرمایه‌ گذار در ایالات متحده فعالیت کنید. این شامل شرکت‌ های کوچک و متوسط، استارتاپ‌ ها و فعالیت‌ های مختلف اقتصادی است.

امکان تبدیل به شهروندی: با مدت زمان مشخصی از اقامت دائمی در ایالات متحده و با رعایت شرایط مشخص، شما می‌ توانید به شهروندی ایالات متحده درخواست دهید و از تمام حقوق و مزایای شهروندان این کشور بهره‌ مند شوید.

اگر برنده لاتاری آمریکا شدید، مهاجرت به ایالات متحده می‌ تواند فرصت‌ های جدید و چشم‌ اندازهای بهتری برای زندگی، شغل و تحصیل در این کشور فراهم کند.

نتایج لاتاری آمریکا

نحوه بررسی نتایج لاتاری آمریکا

ثبت نام در لاتاری آمریکا یکبار در سال و به مدت حدود یکماه امکان پذیر است.

سایت لاتاری E-DV، در بازه اوایل ماه اکتبر (اواسط مهرماه) تا اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) پذیرای درخواست های ثبت نام است و پس از این بازه مشخص، سایت لاتاری بسته می شود.

پس از انجام ثبت نام لاتاری در سایت اصلی لاتاری E-DV، یک رسید با اطلاعات نام خانوادگی و نام، کانفرمیشن نامبر و سال تولد خود به میلادی نمایش داده می شود.

این رسید باید ذخیره شده و تا روز اعلام نتایج لاتاری آمریکا، نگهداری شود. برای چک کردن نتایج لاتاری، باید وارد سایت DVPROGRAM.STATE.GOV شوید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، نتیجه لاتاری خود را چک کنید.

نحوه چک کردن نتیجه لاتاری به این صورت است که باید اطلاعات درج شده در رسید ثبت نام یعنی کانفرمیشن نامبر، نام خانوادگی و سال تولد به میلادی را با دقت تایپ کرده تا در نهایت نتیجه ثبت نام لاتاری را مشاهده کنید.

جمع بندی

هر رقمی که بعد از مخفف قاره محل تولد باشد، کیس نامبر شما تلقی خواهد شد. هر قدر این عدد پایین تر باشد کیس نامبر شما پایین محسوب می‌ شود. کارنت شدن یعنی به جریان افتادن. زمانی که در ویزا بولتن اعلام می‌ شود از عدد 1 تا 1000 کارنت شدند، یعنی کسانی که کیس نامبر آنها بین 1 تا 1000 است پرونده آنها به جریان افتاده است.

پیشنهاد ما برای اینکه کمتر درگیر این اصطلاحات تخصصی شوید استفاده از مشاورین تیم مجرب موسسه ایرانیان لاتاری می باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: