پایگاه خبری خانه فوتبال:

واکسن کرونا در ایران ساخته و آزمایش بالینی آن آغاز شده است.واکسن کرونا در دنیا همه دانشمندان را درگیر کرده است.واکسن کرونا درصد تاثیرگذاری متفاوتی دارد.واکسن کرونا ایرانی هم بعد از شش ماه تلاش آماده شده است.واکسن کرونا فعلا تنها امید دوری از کروناست.


شواهد نشان می‌دهد شرکت‌های دارویی، کپسول‌های اسکوالن را به اقصی نقاط دنیا از استرالیا و امریکا گرفته تا اروپا و آسیا صادر کرده‌اند و در آینده هم استحصال این ترکیب برای ساخت واکسن‌های کرونا قرار است بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کوسه را قربانی کند تا به میزان یک‌تن اسکوالن از کبد کوسه‌ها استحصال شود.«کارشناسان حفاظت از حیات‌وحش هشدار می‌دهند کوسه‌ها قربانی اصلی واکسن کرونا ویروس جدید خواهند بود. اسکوالن (Squalene) یک ترکیب ارگانیک طبیعی است که در روغن کبد کوسه یافت می‌شود و از خانواده استروئیدها است. این ترکیب شیمیایی، چگالی نسبی در حدود ۰.۸۵۵ دارد و از آب هم سبک‌تر است.
اسکوالن به‌ صورت طبیعی در بدن بسیاری از حیوانات و البته گیاهان یافت می‌شود و برخی داروسازان از آن به‌ عنوان قرص امگا-۲ یاد می‌کنند و می‌گویند مزایای بسیاری مشابه امگا-۳ دارد و همچون آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، جذب ویتامین‌های مختلف، کاهش کلسترول، ضد لخته‌سازی خون، کاهش عوارض ناشی از آلرژی، کاهش التهاب، کاهش زیان‌های وارده ناشی از پرتودرمانی، سلامت پوست و سلامت سلول‌های مختلف بدن مؤثر باشد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: