پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم پرسپولیس باشگاه فوتبالی ایرانی است. تیم پرسپولیس در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران، پایتخت ایران بنیان‌گذاری شده است. تیم پرسپولیس تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است. تیم پرسپولیس  اولسان در چارچوب فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم پرسپولیس یکی از پرافتخارترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال در ایران است. 

با گلی که امید عالیشاه برای تیمش در بازی برابر ذوب‌آهن به ثمر رساند، تعداد گل‌های زده پرسپولیس در پایان

هفته ششم به عدد 6 رسید که این آمار، آمار ضعیف و خطرناکی برای این تیم محسوب می‌شود. آماری که می‌تواند در صورت تداوم برای پرسپولیس در رسیدن به عنوان قهرمانی مشکل ساز شود!

مهاجمانی که بوی گل نمی‌دهند!

به نظر می‌رسد مهاجمان پرسپولیس مسیر گلزنی را گم کرده اند و مشخص نیست این مشکل قرار است چه زمانی به پایان برسد. آمار و ارقام در 6 بازی اخیر پرسپولیس در لیگ بیستم دیگر کم‌کم نگران کننده می شود. این آمار زمانی عجیب  و نگران کننده می شود که در بین گلزنان پرسپولیس از ابتدای فصل تا به امروز نامی از مهاجمان سرخ پوش به چشم نمی خورد تا زنگ خطر در این زمینه برای کادرفنی سرخ ها به صدا در آید.

تیم پرسپولیس

مهاجمان پرسپولیس فعلا در گلزنی های این فصل سرخ ها سهمی ندارند. احمد نوراللهی با ۲ گل زده در این فصل آقای گل سرخ‌ها در لیگ بیستم  محسوب می شود. این در حالی است که گل های دیگر پرسپولیس را نفراتی چون   سیامک نعمتی، سید جلال حسینی، میلاد سرلک و امید عالیشاه به ثمر رسانده اند تا جای خالی مهاجمان در این لیست بیش از پیش احساس شود.

چارچوب گم شده است!

اگر چه در یکی دو بازی اخیر پرسپولیس از آن چه از این تیم انتظار می‌رود در خلق موقعیت گلزنی کمتر موفق بوده اند اما مهاجمان این تیم از موقعیت های خوبی که نصیب شان شده است هم استفاده نکرده اند تا بحث روحی  روانی در کنار مسائل فنی در زمینه گلزنی مهاجمان مطرح شود.

عبدی در فینال‌ها گل می‌زند اما....

مهدی عبدی که در فینال غرب آسیا و دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش گلزنی کرده در لیگ برتر با وجود فرصت های خوبی که به او رسیده، نتوانسته است موفق عمل کند و هنوز در این فصل لیگ برتر موفق به گلزنی نشده است.  عبدی در حالی در انتظار گل اول در لیگ برتر برای پرسپولیس است که تا به امروز چیزی حدود 360 دقیقه فرصت حضور در ترکیب پرسپولیس در لیگ بیستم را داشته اما این زمان برای پایان طلسم گلزنی اش کافی نبوده است. این در شرایطی است که آرمان رمضانی، دیگر مهاجم پرسپولیس، نیز با وجود این که در تمام بازی ها به عنوان یار جانشین به میدان آمده و بعضا موقعیت های خوبی برای گلزنی داشته اما او نیز نتوانسته برای پرسپولیس گلزنی کند.

مشکل کجاست؟

برای حل هر مشکلی باید مشکل پیش رو مورد ارزیابی قرار گیرد تا راه حل مناسب برای برطرف کردن آن پیدا شود، موضوعی که در خصوص مشکل گلزنی مهاجمان پرسپولیس نیز صدق می کند. عده ای بر این باور هستند که منشا اصلی مشکل گلزنی مهاجمان پرسپولیس به مشکلات فنی و تاکتیکی و عدم تغذیه مناسب مهاجمان در طول بازی ها بر می گردد و خط میانی پرسپولیس به خصوص هافبک های تهاجمی تیم در این زمینه موفقیت لازم را نداشته اند. این در شرایطی است که عده دیگری مشکل ناکامی مهاجمان پرسپولیس را به شرایط روحی و روانی بازیکنان حاضر در این پست نسبت می دهد و معتقدند مشکلات روانی ناشی از انتظارات بالا از مهاجمان پرسپولیس سبب شده که آنها راه دروازه حریفان را گم کنند. البته  عده ای دیگر هم هستند که مجموع این دو عامل را مشکل اصلی مهاجمان پرسپولیس می دانند که به نظر می رسد نظر گروه سوم در این زمینه معقول تر به نظر برسد.

مهاجم اسبق پرسپولیس در گفت‌وگویی که با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا داشت در خصوص ناکامی مهاجمان پرسپولیس در لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

سهراب انتظاری در مورد مشکل گلزنی مهاجمان پرسپولیس گفت: آمار 6 گل زده در 6 بازی و غیبت مهاجمان در لیست گلزنان پرسپولیس تا به امروز نشان می دهد که ما در امر گلزنی موفق نبودیم و این آمار و ارقام نشان می دهد مهاجمان ما شرایط خوبی را در این 6 بازی برای پرسپولیس رقم نزده اند . در این راستا موضوعی که بیشتر به چشم  می آید این است که پرسپولیس در حال حاضر مهاجم کلاسیک  و تمام کننده  ندارد و خلا این موضوع در تیم دیده می شود.

او در ادامه تاکید کرد: عبدی بازیکن  جوانی است و در فصل قبل بعضا به عنوان بازیکن ذخیره و تعویضی برای پرسپولیس به میدان می آمد اما در این فصل به یکباره تبدیل به بازیکن فیکس و ثابت پرسپولیس شد؛ اتفاقی که  به اعتقاد من برای او  فعلا زود بود. در توانایی های او شکی نیست اما او جوان است  برای حضور ثابت در ترکیب پرسپولیس باید کسب تجربه  کند و باید به او زمان داد. در این شرایط استفاده از او به عنوان مهاجم هدف زود بود.

انتظاری افزود: ما به لحاظ مهره ای در خط حمله کمبودهایی را داریم و باید تیم در این زمینه تقویت شود چرا که علاوه بر لیگ، پرسپولیس جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را نیز در تقویم کاری خود دارد و به اتقاد من در صورت عدم تقویت در این زمینه به مشکل می خوریم. جذب مهاجم جدید و شش دانگ این کمک را به عبدی می کند که به لحاظ انگیزه‌ ای شرایط بهتری را پشت سر بگذارد.  البته در شرایط که فعلا نمی توانیم بازیکن جدیدی جذب کنیم باید با شناسایی مشکل راه حل مناسبی را پیدا کنیم.

 مهاجم سال‌های گذشته پرسپولیس در خصوص علت ناکامی مهاجمان پرسپولیس گفت: به نظر من تیم در زمینه ایجاد موقعیت شرایط خوبی  دارد و خط میانی  پرسپولیس به خوبی مهاجمان را تغذیه می‌کند و به اعتقاد من مشکل اصلی مهاجمان پرسپولیس مسائل روحی و روانی است که با حل آن می توان با همین نفرات هم روزهای خوبی را در خط حمله داشته باشیم

منبع:برنا

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: