پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار در چندین ماه گذشته به شدت بالا رفته بود. قیمت دلار دچار نوسان شدید شده بود. قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا نزولی شد. قیمت دلار بر روی اجناس دیگر در بازار تاثیر مستقیم دارد. قیمت دلار امروز گران می شود

شواهد نشان می‌دهد دو عامل موجب صعود قیمت دلار در بازار امروز می‌شود اخبار سیاسی و افزایش اعتماد به نفس نوسان گیران زیان دیده بازار در روزهای گذشته.

اقتصاد

معامله گران بزرگ احتیاط را کنار نگذاشته اند؛ ولی شماری از نوسان گیران تصمیم گرفته اند، با برجسته کردن اخبار و تنش‌های سیاسی، جو بازار ارز را گرم تر کنند. اگر آنها بتوانند در روز سه شنبه، قیمت دلار را به بالای ۲۶ هزار تومان ببرند، می‌توانند عده‌ای را خریدار ارزهای خود در این کانال کنند؛ در غیر این صورت، روایت بازار تکراری و برگشت به سوی محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

شواهد احتیاط معامله گران ارزی

 برخی فعالان، باور دارند، احتیاط در بازار موج می‌زند و عده زیادی از معامله گران به دلیل فضای امنیتی و احتمال برخوردهای مالیاتی ترجیح می‌دهند، هم چنان خرید و فروش خاصی نداشته باشند. 

از نگاه آن ها، همین موضوع موجب می‌شود که مجموعه‌ای از اخبار که حکایت از افزایش تنش‌های سیاسی می‌کند، تنها در حد ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان قیمت دلار را جابه‌جا کنند. در کنار این، قیمت اسکناس دلار با نرخ حواله درهم هماهنگ نیست؛ در واقع با درهم ۷ هزار و ۱۸۰ تومانی، ارزش دلار در بازار داخلی به راحتی باید بالای ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان قرار بگیرد؛ ولی در بازار خیابان فردوسی، اسکناس امریکایی با قیمت‌های پایین تری معامله می‌شود، امری که نشان از احتیاط معامله گران می‌کند.

کی دیگر از نشان‌های احتیاط، کاهش فعالیت معامله گران فردایی در روز دوشنبه بود. پس از ساعت ۸ شب نرخ خاصی در کانال‌های اطلاع رسانی این دسته از معامله گران انتشار نیافت، در حالی که در حالت عادی حداقل خرید و فروش‌ها تا ساعت ۲۲ ادامه پیدا می‌کرد.

نشانه‌های صعود دلار

فعالان ارزی اعتقاد دارند دو عامل مهم می‌تواند زمینه ساز رشد قیمت دلار شود. نخستین عامل، اخبار و شایعه‌های سیاسی است که به بازار مخابره می‌شود. به عنوان مثال، آخر وقت دوشنبه، معامله گران بر روی شایعه‌ای مانور می‌کردند که حکایت از حمله به کاروان نیروهای امریکایی در عراق داشت. از نظر برخی بازیگران ارزی، مجموع اخبار به گونه‌ای شده است که می‌تواند تا حدی سمت و سوی انتظارات را تحت تاثیر قرار دهد. دومین عاملی که از نگاه افزایشی‌ها می‌تواند منجر به شکست مرز ۲۶ هزار تومانی شود، تلاش متضرران ارزی است. گروهی که از خرید ارز ضرر کرده اند، پیش از پایان کار ترامپ به دنبال آن هستند که قیمت‌ها را حداقل یکبار دیگر به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی ببرند و تقاضای جدیدی را به بازار تحمیل کنند.

کانال تلگرام گسترش نیوز

منبع: اقتصاد نیوز

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: