پایگاه خبری خانه فوتبال:

واکسن کرونا آسترازنیکا و اسپودنیک و سینوفارم وارد و ایران مشغول تزریق آنها است. واکسن کرونای آمریکایی در بعضی از کشورها قربانی داده است. واکسن کرونا در ایران هم ساخته شده. واکسن کرونا در چند مرحله به تعدادی از داوطلبین در ایران تزریق شد. خوشبختانه واکسن کرونای ایرانی تا به امروز عوارضی نداشته است

هشدار بزرگ به واکسن زده های کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در گزارشی از خطر انتقال بالای گونه دلتای کرونا از طریق افراد واکسینه شده سخن گفت.
به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس یک گزارش داخلی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شده، گونه دلتای کرونا به مانند آبله مرغان مسری بوده و حتی می‌تواند به راحتی از طریق افراد واکسینه شده نیز به مانند افرادی که واکسن نزدند، منتقل شود.
در گزارش مرکز کنترل و پشیگری بیماری آمریکا آمده است عفونت در این گونه کرونا در آمریکایی‌های واکسینه شده نیز می‌تواند به مانند افراد واکسینه نشده به راحتی منتقل شود.
در این گزارش آمده است گونه دلتای کرونا سرایت بیشتری دارد و احتمال بیشتری دارد که بتواند ایمنی ایجاد شده از سوی واکسن را شکسته و سبب ایجاد بیماری شدیدتری نسبت به دیگر گونه‌های شناخته شده کرونا شود.
«روشل والنسکی» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا روز سه شنبه تأیید کرد افراد واکسینه شده به همان میزان افراد واکسینه نشده، گونه دلتا را در بینی و گلوی خود حمل کرده و به همان سرعت آن را منتقل کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، حال این سند داخلی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نمایی وسیع‌تر و ترسناک‌تر در خصوص این گونه کرونا می‌دهد. بر اساس این سند که نسخه‌ای از آن به دست نیویورک تایمز رسیده، گونه «دلتای کرونا» قابلیت انتقال پذیری بالاتری نسبت به ویروس‌هایی دارد که سبب بیماری‌های مرس (نشانگان تنفسی خاورمیانه)، سارس، ابولا، سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی و آبله می‌شوند و به مانند آبله مرغان مسری است.

این سند اعلام می‌دارد که گام فوری بعدی آن است که اذعان کنیم جنگ (با ویروس) تغییر کرده است. این سند می‌گوید حتی توصیه‌های کنونی نیز ممکن است کافی نباشد و بخاطر انتقال پذیری بالای این گونه و با توجه به پوشش واکسیناسیون، استفاده جهانی از ماسک امری ضروری است.

طبق اعلام نیویورک تایمز، اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد در هفته ۳۵ هزار مورد علائم عفونی بیماری در میان ۱۶۲ میلیون آمریکایی واکسینه شده مشاهده شده است.

همچنین بر اساس این سند، گونه دلتای کرونا باعث تولید ویروس در مجاری تنفسی به میزان ده برابر افرادی می‌شود که به گونه آلفای کرونا مبتلا بودند که این نشانگر سرایت پذیر‌تر بودن این ویروس است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: