پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام فوری دارای شرایط پرداخت خاصی است. وام فوری در مواقع خاص به متقاضیان پرداخت می شود. وام فوری در برخی از بانکها پرداخت می شود. وام فوری بنا به اعتبار بانک ها به متقاضیان پرداخت می شود. سود و اقساط وام فوری بسیار مناسب است.

بانک مرکزی اعلام کرد: با گذشت فقط پنج روزکاری از ابلاغ بخشنامه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به شبکه بانکی، پرداخت این تسهیلات در برخی بانک‌ها آغاز شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی از ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ‎بانک مرکزی ثبت‌نام کردند که حدودا ۱۹ هزار نفرشان از استان تهران هستند.

 در همین زمان کوتاه پنج روزه کاری از ابلاغ و ثبت‌نام، حتی در استان‌های کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و مرکزی؛ تعدادی از ‎ تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری هم توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

گفتنی است، متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه تسهیلات یاد شده به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/DefaultVC.aspx مراجعه کنند.

بانک‌ها طبق قانون ملزم به رعایت دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری هستند. 

مراحل ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه فرزندآوری

افراد باید ابتدا به آدرس ve.cbi.ir مراجعه و اطلاعات لازم از جمله کد ملی پدر و فرزند، شهر محل سکونت و اطلاعات سال تولد کودک را وارد کنند. پس از اتمام ثبت‌نام کد  رهگیری ۱۰ رقمی ارسال می‌شود.  مراجعه به سایت پس از تعیین شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطای وام فرزند. مرحله بعدی ثبت‌نام است.

پس از آن متقاضیان دریافت وام حداکثر ۱۲ روز کاری فرصت دارند تا با مدارک خود به شعبه تعیین‌شده مراجعه کنند. در صورت عدم مراجعه به شعبه در مدت زمان تعیین شده، اطلاعات ثبت‌نامی حذف می‌شود.

متقاضیان وام فرزندآوری پس از پذیرش توسط شعب بانک‌ها، حداکثر ظرف مدت ۴۵ روز کاری فرصت دارند تا مدارک مورد نیاز را تکمیل کنند.

شرایط دریافت وام قرض الحسنه فرزندآوری

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و برای مبالغ بالاتر، دو ضامن معتبر کافیست که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل است.

کمترین مبلغ وام فرزندآوری مربوط به فرزند اول و ۲۰ میلیون تومان است. اما سقف وام فرزندآوری ۱۰۰ میلیون تومان است که به فرزند پنجم به بعد تعلق می‌گیرد. مبلغ وام برای فرزندان دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است.

بر اساس وعده بانک مرکزی متقاضیان وام فرزندآوری از ابتدای این هفته می‌توانند برای دریافت این وام به شعب بانکی مراجعه کنند.

وام فوری

شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری

به گفته یکی از متقاضیان بعد از وارد کردن اطلاعات پدر و فرزند متولد شده این پیام روی صفحه نمایش داده شده است: «بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ باروری شهر محل تولد پدر ۲٫۶۱ و نرخ باروری شهر محل تولد فرزند ۲٫۶۱ است. مطابق قانون مصوب مجلس، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری فقط به فرزندانی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و فرزند هر دو کمتر از ۲٫۵ باشد.»

وام فوری

بر این اساس تسهیلات فرزندآوری تنها به شهرهایی تعلق می‌‌گیرد که نرخ باروری آنها کمتر از ۲٫۵ باشد . بر اساس این پیام، هم نرخ باروری شهر محل تولد نوزاد و هم نرخ باروری شهر محل تولد پدر باید کمتر از ۲٫۵ باشد. در غیر این صورت هیچ وام فرزندآوری به خانواده تعلق نمی‌گیرد.

این شرط عجیب در حالی است که چنین نکته‌ای هنگام اعلام پرداخت وام و تسهیلات فرزندآوری عنوان نشده بود و به نظر می‌رسید کلیه خانواده‌هایی که از سال ۹۹ به این سو صاحب فرزند شده‌اند می‌توانند از وام فرزندآوری استفاده کنند. اما حالا مشخص شده که در پرداخت این وام محدودیت وجود دارد و همه خانواده‌ها نمی‌توانند از وام استفاده کنند.

این محدودیت فقط شامل وام فرزندآوری نیست و گویا دیگر تسهیلات فرزندآوری را هم شامل می‌شود. چون همین محدودیت درباره وام ودیعه مسکن فرزند سوم هم وجود دارد و این وام هم در شهرهایی که نرخ باروری کمی دارند، پرداخت نمی‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: