پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت گوشت امروز اعلام شد. قیمت گوشت طی ماه های اخیر رکورد گرانی را زد. قیمت گوشت در نوسان است. قیمت گوشت امروز کیلویی 115 هزارتومان به فروش می رسد. قیمت گوشت به دلیل نبود نظارت روند گرانی را پیش گرفت.

قیمت گوشت

قیمت گوشت امروز 7 خرداد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی، گفت: این سازمان گوشت گوساله کیلویی ۱۱۵هزار تومان و گوشت گوسفند کیلویی ۱۰۰هزار تومان را در میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی توزیع می‌کند.

داده‌های مرکز آمار از وضع شاخص قیمت تولیدکننده در بخش گاوداری‌های صنعتی نشان می‌دهد تورم نقطه به‌نقطه تولید درآخرین دوره آمارگیری کاهش یافته است. طبق این اطلاعات در فصل زمستان١٤٠٠ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل به ٣٩.٧درصد رسید که در مقایسه با فصل قبل ١٠.٧واحد درصد کاهش داشته است.

در دوره گذشته تورم تولیدکننده در این بخش ۵۰.۴درصد بود و با توجه به آنکه تورم تولید کننده، شاخصی پیش‌نگر برای افزایش قیمت‌ها در آینده است، می‌توان امیدوار بود قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز، دست‌کم در کوتاه‌مدت، با ثبات بیشتری مواجه شود، با این حال به‌نظر می‌رسد بخشی از دلایل ثبات قیمت‌ها، ناشی از افزایش تولید دام‌های زنده جدید است به همین دلیل کارشناسان معتقدند؛ برای تداوم عرضه و ایجاد ثبات در بازار، دولت باید حمایت‌های جدی‌تری اعمال کند.

برهمین اساس افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک معتقد است: با توجه به افزایش قیمت برخی نهاده‌های دامی همچون جو، تولیدکنندگان دام سبک نیازمند حمایت دولتی برای ادامه حیات و تولید هستند.

به‌گفته او ضروری است دولت تدابیری را برای حفظ تولیدکنندگان در چرخه تولید و افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان اندیشیده و به سرعت و قبل از سوءاستفاده دلالان و مافیای گوشت از شرایط جدید به اجرا گذارد.

او یکی از مهم‌ترین راهکارهای حمایتی را آزادسازی صادرات دام زنده دانست و تأکید کرد: در شرایطی که انواع گوشت گرم و منجمد در حجم وسیع وارد شده و در بازار عرضه می‌شود، ضروری است دولت و وزارت جهادکشاورزی برای حفظ تولیدکنندگان نیز با آزادسازی صادرات دام زنده و حذف یا کاهش عوارض وضع شده راه نجاتی برای دامداران سبک ایجاد کنند.

حسین سلامی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نیز با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی، گفت: هم‌اکنون کمبودی در زمینه ذخایر استراتژیک سازمان پشتیبانی امور دام وجود ندارد و این سازمان گوشت گوساله کیلویی ۱۱۵هزار تومان و گوشت گوسفند کیلویی ۱۰۰هزار تومان را در میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی توزیع می‌کند اما برای تداوم عرضه باید از تولیدکننده حمایت شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: