پایگاه خبری خانه فوتبال:

جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف می شوند. جاماندگان سهام عدالت آمار به نسبت بالایی دارند. جاماندگان سهام عدالت می توانند به زودی اقدام به ثبت نام کنند. جاماندگان سهام عدالت با ابهامات زیادی مواجه هستند. جزئیات جدید جاماندگان سهام عدالت را بخوانید.

جزئیات جدید واریز سود سهام عدالت

حدود دو میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت هنوز سود سهام عدالت سال ۹۸ و ۹۹ خود رادریافت نکرده‌اند. چراکه شماره شبای اعلامی و اطلاعات حساب این گروه مشکل داشته است.

از طرف دیگر اعلام شده که سود سهام عدالت جاماندگان تا پایان تیر ماه واریز می‌شود. برای همین،‌ جاماندگان سود سهام عدالت تنها تا فردا جمعه ۳۱ تیر ماه فرصت دارند که شماره شبای خود را اصلاح کنند. اگر اطلاعات حساب این افراد اصلاح نشود، در این مرحله هم سود سهام آنها واریز نمی‌شود.

برای اصلاح شماره شبا چه باید کرد؟

چه کسانی تاکنون نتوانسته‌اند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند؟ مهم‌ترین مانع دریافت سود سهام عدالت شماره شبای نادرست و نامعتبر است. افرادی که شماره شبای نامعتبر دارند، دارندگان حساب ارزی، حساب‌هایی که به نام دو نفر است،‌ حساب بانکی مسدود و راکد از مهم‌ترین موانعی است که مانع واریز سود سهام عدالت شده است.

حالا برای دریافت سود سهام، این افراد باید به سامانه سجام مراجعه و اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند.

جاماندگان سود سهام عدالت تنها یک روز دیگر فرصت دارند که به سامانه www.sejam.ir مراجعه و اطلاعات حساب خود را اصلاح کنند.

قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات را در روز شنبه جمع آوری و فرایند پرداخت سود را در روز یکشنبه هفته آینده آغاز کند.

 بر اساس اطلاعیه سمات، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می کنند.

شایان ذکر است، هرگونه اطلاع رسانی در سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir ،www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می رسد.

جاماندگان از نام نویسی سهام عدالت فعلا به بانکها مراجعه نکنند هرگونه خبری در این مورد از طریق رسانه ملی اعلام می شود.

جزئیات جدید ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

ثبت‌نام مشمولان جامانده از سهام عدالت برای دریافت این سهام، بار دیگر با اظهارات متناقضی همراه شده و بلاتکلیفی مشمولان را به دنبال داشته است. از سوی دیگر، قطعی نبودن زمان ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت و نبود آمار واقعی از تعداد این اشخاص، به ابهامات این موضوع دامن زده است. در این گزارش، به تشریح پاسخ تعدادی از سوالات پرتکرار پیرامون این موضوع پرداخته می‌شود.

هشدار سازمان خصوصی‌سازی به صاحبان سهام عدالت

سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه‌ای نسبت به سوء استفاده افراد سودجو از صاحبان سهام عدالت هشدار داد.

سازمان خصوصی در این اطلاعیه اعلام نموده است: اخیرا برخی از افراد سودجو از طرق مختلف مانند پیامک و یا کافی نت تحت عنوان ثبت نام سهام عدالت اقدام به اخذ وجه از متقاضیان نموده اند، لذا بدینوسیله اعلام میدارد همه این فراخوان‌ها جعلی و کلاهبرداری می‌باشد و هرگونه اقدام در خصوص تخصیص و توزیع سهام عدالت توسط سازمان خصوصی سازی و از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی خواهد شد.

کدام گروه از مشمولان جامانده، سهام عدالت دریافت می‌کنند؟

در حال حاضر حدود چهار میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستحق دریافت سهام عدالت هستند، اما هنوز سهامی به آنها اختصاص داده نشده است. لازم به ذکر است که رزمندگان معسر نیز، به این گروه اضافه خواهند شد.

بازنشستگان، کارگران فصلی و مجموعه گروه‌هایی که به جاماندگان اضافه می‌شوند، حدود چند میلیون نفر برآورد شده‌اند که بنابر اظهارات پورابراهیمی، مجموعه سهام عدالت هم که واگذار نشده نیز، محاسبه شده و باید دید که به چه میزان می‌شود این کار را انجام داد.

جاماندگان سهام عدالت، چه زمانی ثبت‌نام کنند؟

۲۱ فروردین ماه، پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه، فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود. این در حالی است که برخی دیگر از مسئولان، از زمان ثبت‌نام جاماندگان اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و اعتقاد دارند تاریخی قطعی برای ثبت‌نام مشمولان وجود ندارد.

حال، پورابراهیمی، بار دیگر با اشاره به تدوین آیین‌نامه سهام عدالت جاماندگان، از تعیین تکلیف این سهام تا پایان اردیبهشت ماه یا اواسط خردادماه خبر داده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: