پایگاه خبری خانه فوتبال:

زمان اعلام برندگان قرعه کشی خودرو با تغییر همراه شد و به جای ساعت هفده به دلیل نقص فنی در ساعت بیست قابل مشاهده شد. اطلاعیه جدید قرعه کشی خودرو را بخوانید. قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه جدید انجام شد. قرعه کشی خودرو شاید به طور کامل حذف شود. جزئیات جدید اسامی قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه

خبر فوری برای برندگان قرعه کشی خودرو

منتخبان این دوره از فروش یکپارچه خودروها، از ساعت هشت صبح (دوشنبه سوم مرداد) تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (ششم مرداد) فرصت دارند وجه خودروی خود را (وجه کامل خودروهای فروش فوق‌العاده و فروش فوری یا مبلغ علی‌الحساب طرح‌های پیش‌فروش و مشارکت در تولید) واریز کنند.
پس از تاخیر چندساعته، مشکل فنی در بارگذاری نتایج دومین مرحله از فروش یکپارچه خودروها رفع و نتایج این دوره بر روی سایت سامانه قرار گرفت.
در حالی که قرار بود نتایج دومین مرحله از فروش یکپارچه خودرو ساعت ۱۷ (یکشنبه دوم مرداد) بر روی سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قابل مشاهده باشد، اما  پروسه بارگذاری نتایج دچار اختلال و به سبب بروز مشکلات فنی اعلام نتایج چند ساعتی با تاخیر مواجه شد.
 اما در حال حاضر، همانطور که وعده داده شده بود، مشکلات فنی رفع و نتایج قرعه‌کشی بر روی سایت سامانه یکپارچه به آدرس  sale.iranecar.com بارگذاری شده و قابل مشاهده است؛ ثبت‌کنندگان می‌توانند از طریق کد پیگیری اخذشده در هنگام ثبت‌نام یا وارد کردن کد ملی خود در کادر مختص اعلام نتایج قرعه‌کشی، از نتیجه درخواست خود مطلع شوند.
منتخبان این دوره از فروش یکپارچه خودروها، از ساعت هشت صبح امروز (دوشنبه سوم مرداد) تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (ششم مرداد) فرصت دارند وجه خودروی خود را (وجه کامل خودروهای فروش فوق‌العاده و فروش فوری یا مبلغ علی‌الحساب طرح‌های پیش‌فروش و مشارکت در تولید) واریز کنند.

شایان ذکر است، ثبت‌نام دومین مرحله از فروش خودروها بصورت یکپارچه از شنبه هفته گذشته (۲۵ تیر) آغاز شد و تا روز سه‌شنبه (۲۸ تیر) ادامه داشت، قرعه‌کشی آن صبح روز گذشته (شنبه اول مرداد) با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان به میزبانی گروه صنعتی ایران‌خودرو انجام شد.

قرعه کشی خودرو

قرعه‌کشی دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه ساعت ۱۰ صبح شنبه یکم مرداد برگزار شد.تمام متقاضیان سایپا به جز دو مدل برنده شدند. اسامی برندگان دومین مرحله قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد.

اعلام برندگان خرید خودرو در سامانه یکپارچه|ایران خودرو و سایر خودروسازها

قرعه‌کشی دومین فروش یکپارچه خودرو در محل گروه صنعتی ایران‌خودرو با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان انجودرو انجام شد و برندگان و ظرفیت‌ها به تفکیک مشخص و اعلام شد.برای دیدن اسامی برندگان با کد پیگیری یا کد ملی به لینک زیر در سامانه یکپارچه فروش خودرو مراجعه کنید

https://sale.iranecar.com

https://sale.iranecar.com/public/winners

به گفته قالیباف خودروهای پر تقاضای شرکت ایران‌خودرو هنوز قابلیت خروج از روند قرعه‌کشی را ندارند و پروسه‌ای زمان بر است. از دیگر سو با افزایش تولیدات خودروسازی‌ها، خروج کلیه خودروها از روند قرعه‌کشی تا پایان سال امکان‌پذیر خواهد بود.

قالیباف، کل عرضه خودرو در مرحله دوم قرعه کشی یکپارچه را ۱۰۴ هزار دستگاه ذکر کرد.

وی همچنین به توقف تولید سمند، تیبا و ساینا اشاره کرد و گفت: در مورد خودروهای جایگزین، شاهین با فروش فوری برای اولین‌بار بعد از سال‌ها در سایپا کلید خورد. خودروی آریا نیز از تولیدات جایگزین است. تیبا ایرادات پر تکراری داشت و سازمان ملی استاندارد جلوی تولید آن را گرفته است.

قالیباف از دیگر سو یادآوری کرد که تعهدات شرکت سایپا برای تولید خودرو تیبا ادامه خواهد یافت و شماره‌گذاری خودروهای مذکور صورت می‌گیرد اما بیش از آن، تولید نخواهد شد.

وی از دیگر سو به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: این مسئله در صف بررسی‌هاست. آیین‌نامه به دولت ارسال شده و باید منتظر بررسی در دولت و ورود به پروسه اجرا باشیم.

تحویل فوری به افراد بدون قرعه کشی خودرو

وزیر صمت درخصوص زمان به پایان رسیدن قرعه کشی خودرو در کشور اظهار کرد: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

سیدرضا فاطمی امین جمعه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: در جریان این بازدیدها مشکلات صنایع از نزدیک بررسی و جلساتی برای حل مشکلات آنها تشکیل و برای برون رفت از موانع پیش رو تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلاتی که توسط مدیران صنایع مطرح می شود از قبل پیش بینی و احصا شده است، اظهار کرد: برخی مسائل برای اولین بار گفته می شود که به ما برای اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات  کمک می کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس در تعاملی که شرکت شهرک های صنعتی با وزارت راه و شهرسازی برقرار کرده مقرر شده است که از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع فراهم شود تا مشکل کمبود مسکن در جامعه کارگری مرتفع شود.

وزیر صمت در ادامه گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کارهای دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وی با اشاره به قدمت بالا و ظرفیت های متعدد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرصنعتی کشور مستقر در ساوه گفت: سیاست دولت، اجرای طرح های توسعه ای با هزینه کمتر در این واحدهای پرظرفیت و دارای قدمت بالاست.

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مسئله قرعه کشی خودرو در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: در شرکت خودرو سازی سایپا به جز دو خودرو تمامی خودروهای تولیدی از فرآیند قرعه کشی خارج شده اند.

فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده است و هر خودرویی که وارد خط تولید می شود بطور کامل تولید و از خط تولید خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: در آبان و آذر ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود که امسال به ۲۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافت و به مرور زمان به صفر خواهد رسید و روند خودرو بسیار مطلوب است.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در بدو ورود به  شهرستان ساوه پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان به زور در یک نقطه حاشیه نشین شهر ساوه از سه واحد تولیدی کاوه فلوت لاستیک پارس و زرین رویا بازدید کرد

به اطلاع عموم متقاضیان محترم و نمایندگی‌های مجاز میرساند شرایط پیش فروش برخی از محصولات شرکت ایران خودرو با موعد تحویل (حداکثر ۱۲ ماهه) به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

متقاضیانی که در قرعه کشی‌های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، میتوانند در این طرح با شرایط ذیل ثبت نام نمایند.

جزئیات مهم حذف قرعه کشی خودرو و واردات خودروی ارزان

به گفته وزیر صمت قرعه‌کشی خودرو به‌تدریج و طی فرآیندی حذف می‌شود. ارتقای تولید اولین شرط حذف این قرعه‌کشی است. شرط دوم نیز واردات خودرو است که آیین‌نامه آن به زودی در دولت تصویب می‌شود.

وزیر صمت گفت: کار طراحی خودورهای اقتصادی در ایران خودرو آغاز شده و این نوع خودرو تا سال آینده به بازار می‌آید.

رضا فاطمی‌امین در خاتمه مراسم روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران گفت: روند تولید خودرو در کشور به خوبی در حال پیشرفت است. در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی در تولید خودرو و همچنین عدم‌تولید خودروی ناقص به ثبت رسیده است.

فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که امسال وزارتخانه از خودروسازان گرفته تولید بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است که در بهار امسال ۹۸ درصد آن برنامه محقق شده است.

وی ادامه داد: همانطور که پیشتر نیز گفته شد وزارت صمت برنامه‌ریزی کرده که در سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی خودرو را به‌تدریج حذف کند. البته این عبارت به‌درستی در برخی رسانه‌ها منتقل نشده و از ابتدا نیز مقرر نبوده که از آغاز سال قرعه‌کشی حذف شود، بلکه به‌تدریج و در طول سال این مهم اتفاق می‌افتد.

الزامات حذف قرعه‌کشی خودرو چیست؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای حذف قرعه‌کشی چند کار باید انجام شود که نخستین آن ارتقای تولید است. زیرا عدم‌تعادل بین عرضه و تقاضا با عرضه ۹۰۰ هزار دستگاهی در سال گذشته و در مقابل تولید تقاضای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاهی سبب شده که شکافی ایجاد شود و بازار خودرو متلاطم گردد.

رضا فاطمی‌امین اظهار گفت: هر چه در سال ۱۴۰۱ جلوتر می‌رویم تولید خودرو بیشتر شده و این شکاف بین عرضه و تقاضا کمتر می‌شود.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: امسال تولید تعداد بیشتری از خودروی پژو ۲۰۶ در دستور کار است. همچنین خودروی تارا و شاهین چهار برابر بیش از سال گذشته تولید می‌شوند.

وی افزود: محور دوم برای حذف قرعه‌کشی، واردات خودرو است که آیین‌نامه آن طراحی شده و به‌زودی در دولت مصوب می‌شود. برآورد ما این است که بخشی از تقاضای موجود در بازار با انجام واردات پاسخ داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در آیین‌نامه واردات خودرو چند قید و قاعده گذاشته شده که نخستین آن وجود خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی و قید دیگر که مصوبه مجلس نیز بود، لزوم انجام انتقال فناوری است.

مخالف عرضه خودرو در بورس کالا نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کارکرد اصلی بورس کالا برای محصولاتی همچون فولاد، پتروشیمی، گندم، ذرت و غیره است.

رضا فاطمی‌امین گفت: مخالف عرضه خودرو در بورس کالا نیستیم، اما باید قواعدی وجود داشته باشد تا کار به‌صورت درست و اصولی انجام شود. در عرضه اخیر محصولات یکی از خودروسازان کار به‌درستی انجام نشده بود و بنابراین عرضه در بورس ملغی شد.

لزوم مدیریت مصرف برق در سال جاری

فاطمی‌امین گفت: در سال‌های گذشته باید سالیانه سه‌هزار مگاوات سرمایه گذاری در عرصه برق انجام می‌شد اما نشد. امروز در تلاشیم تا قطع برق با کمترین زیان و کمترین فشار بر واحدهای صنعتی انجام شود.

وی گفت: این مساله و قطعی برق موجی در صنعت سیمان ایجاد کرد و قیمت هر پاکت سیمان به‌طور کاذب به ۴۳ هزار تومان رسید، اما با تامین برق واحدها اکنون به کمتر از ۳۶ هزار تومان کاهش یافته است.

فاطمی‌امین تاکید کرد: امسال کار ویژه‌ای در خصوص تولید برق نمی‌توان انجام داد و باید همین میزان برق موجود را مدیریت کنیم، اما در میان مدت و بلندمدت احداث بیش از ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه از سوی واحدهای صنعتی و معدنی آغاز شده است.

وی همچنین در خصوص اعتراض برخی اعضای زنجیره فولاد به قیمت‌های تعیین شده، یادآور شد: اکثر ضرایب قیمتی در بورس کالا تعیین می‌شود، با این حال با بورس کالا مذاکره کرده‌ایم تا قیمت‌ها و ضرایب به‌صورت دقیق‌تر تعیین شود.

ورود خودرو‌های اقتصادی از سال آینده به بازار

به نقل از تسنیم، وزیر صمت گفت: طراحی خودرو ۱۸ ماه طول می‌کشد و ما کار طراحی خودروی اقتصادی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو آغاز کردیم و سال آینده وارد بازار می‌شود.

رضا فاطمی‌امین افزود: ما در تولید خودروی متناسب با قدرت خرید مردم دچار نقص هستیم. در سال‌های گذشته این نقص با فروش پراید جبران می‌شد و الان تا حدودی با تیبا جبران می‌شود، اما این محصولات کیفیت مناسب را ندارند.

ما باید به سمت تولید خودرو‌های اقتصادی برویم یعنی خودرو‌هایی که هم قیمت مناسب دارند و هم با قدرت خرید مردم سازگار هستند.

فاطمی امین اظهار کرد: همچنین در آیین‌نامه واردات خودرو نیز امتیاز ویژه‌ای برای خودرو‌های اقتصادی گذاشتیم تا هم به تعداد بیشتری وارد شوند و هم سقف قیمتی به گونه‌ای باشد که افراد بیشتری قدرت خرید آن را داشته باشند. البته این خودر‌های وارداتی هم باید به‌تدریج داخلی‌سازی شوند. به زودی آیین‌نامه واردت خودرو نهایی و ابلاغ می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: