پایگاه خبری خانه فوتبال:

تغییر در واریز سودسهام عدالت.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد. سهام عدالت دارای سود است برای سهامداران.سود جذاب سهام عدالت به حساب مردم واریز می شود.خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید .

سود سهام عدالتی که به سبب سبد سهام متفاوت افراد برای همگان به شکل یکسان واریز نشد.

محمد باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در زمینه میزان واریز سود سهام عدالت به حساب افراد مشمول به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سهامدارانی که پرتفوی سهام ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

اما این سود برای برخی از مشمولان واریز نشد، برای پیگیری بیشتر به سراغ شرکت سپرده گذاری مرکزی رفتیم.

حسین قشمی مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی در خصوص چرایی عدم واریز سود برای برخی مشمولان عنوان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌نماید و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست.

قشمی در ادامه گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

اما همیشه در زمان واریز سود سهام عدالت برخی سود جویان فرصت را غنیمت می‌شمارند تا به اصطلاح پولی به جیب بزنند!

پیامک های حاوی لینک برای دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است

سپرده گذاری مرکزی برای هشدار به سهامداران برای این که در دام این کلاهبردارن نیفتند اعلام کرد: سود سهام عدالت همیشه بر اساس اطلاعات سامانه سجام برای افراد واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست. هرگونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابراین افراد هرگز اینگونه لینک‌ها را باز نکنند.

همچنین اعلام شد صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند. علاوه بر این شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند.

در خصوص کلاهبرداری‌هایی که احتمال رخ دادن آن در زمینه واریز سود سهام وجود دارد، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز روز گذشته اقدام به ارسال پیامک هشدار به افراد کرد.

در متن این پیام آمده بود: دریافت هرگونه اطلاعات از افراد جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است. سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت شده توسط افراد در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت واریز می‌شود.

بنابر این افراد باید در مقابل فرصت طلبان هوشیار بوده و آگانه اقدام کنند، اما افرادی که سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند از چه مسیرهایی می‌توانند پیگیر سود خود باشند؟

معاون عملیات سپرده‌گذاری مرکزی آقای پارسا گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

در کل افراد به این موضوع توجه داشته باشند که همواره برخی سودجویان برای کسب منفعت خود به بهانه‌های مختلفی مانند خبر واریز سود سهام عدالت در کمین هستند تا برای افراد ناآگاه تور پهن کنند.

سهامداران توجه داشته باشند که واریز سود تنها از طریق سامانه سجام خواهد بود و در صورت داشتن مشکل یا ابهام می‌توانند با مرکز پاسخگویی سپرده گذاری مرکزی تماس گیرند.

بخش نخست سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ هم به حساب مشمولان واریز شد اما تکلیف وراث سهام عدالت همچنان مشخص نیست و وراث باید باز هم منتظر بمانند.

فرایند واریز بخش نخست سود سهام عدالت به حساب مشمولان از روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه آغاز شد و در روز شنبه سوم دی ماه به پایان رسید.

در این میان بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است.

برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

در این راستا، پیمان حدادی، مشاور رییس سازمان بورس اعلام کرد: در ماه‌های آینده درمورد مراجعه وراث مشمولان سهام عدالت اطلاع رسانی خواهد شد. زیرساخت‌های این انتقال درحال آماده سازی است و وراث همچنان باید صبر کنند.

وی به این سوال که ایا فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث در سال جاری صورت خواهد گرفت، پاسخ داد: همه تلاش این است که انتقال سهام عدالت به وراث سریع‌تر انجام شود.

سود سهام عدالت متوفیان در این نوبت واریز نمی‌شود و افراد وارث باید منتظر باشند.

بعد از درگیری‌های زیاد ‎سود سهام عدالت از صبح روز چهارشنبه با استفاده از سامانه ‎سجام به حساب ۴۴ میلیون مشمول واریز شد، البته طبق گفته وزیر اقتصاد واریز سود تا امروز ۳دی ادامه دارد. جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت و کسانی که سهام عدالت به آن‌ها به ارث رسیده است، در این نوبت سودی دریافت نمی‌کنند، چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده، سهام عدالت بدهد، اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشند، براساس وعده‌ها این گروه تا پایان سال مشمول دریافت سهام می‌شوند. وراث متوفیان نیز جزو همین گروه هستند و باید تا پایان سال برای دریافت سود منتظر بمانند.
آمار دقیقی از سهام عدالت فوت شدگان نداریم!

همچنین پیش تر مشاور رئیس سازمان بورس در رابطه با سهام عدالت متوفیان گفت: آرای صادر شده از میزان متوفیان به صورت الکترونیکی و سیستماتیک نیست، بلکه در شهرستان‌ها آمارها به صورت کاغذی اعلام شده که حدود سه و نیم میلیون از دارندگان سهام عدالت فوت شدند. برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان باید هماهنگی بین شرکت سپرده گذاری و مرکز آمار قوه قضاییه انجام شود تا آرا به صورت سیستمی و الکترونیکی به شرکت سپرده گذاری مرکزی داده شود.

سود سهام عدالت همیشه به‌صورت سجامی واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به مکان خاصی نیست. صاحبان سهام عدالت که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند ابتدا با مراجعه به سایت sahamedalat.ir مشمول بودن خود را چک کنند و ببیند آیا چیزی به اسم سهام عدالت برایشان درنظر گرفته شده است یا نه. در همین سامانه می‌تونید میزان دارایی خود را بررسی کنید و در ادامه وضعیت و رقم سود واریزی احتمالی را زیرنظر بگیرید. همچنین بهتر است یک‌بار شماره شبا بانکی خود را چک کنید تا اگر نیاز به تغییر داشت، با انتخاب گزینه ویرایش شماره شبا، مشکل را برطرف کنید. اگر شماره شبا ندارید یا هنوز در سامانه sejam.ir ثبت‌نام نکرده‌اید، تاخیر در واریز سود به‌خاطر کوتاهی خودتان است. همه این کار‌ها را می‌توان از خانه خودتان و با کمک موبایل یا یک دستگاه کامپیوتر متصل به اینترنت، غیرحضوری انجام داد. فقط مراقب باشید، چون در این روزها، عده‌ای از خدا بی‌خبر با ارسال پیامک تلاش می‌کنند دام پهن کنند و با فیشینگ، اطلاعات بانکی و پول و سرمایه مردم را از چنگشان بیرون بیاورند. برقرار ارتباط با مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی به شماره ۱۵۶۹ را گزینه آخر در نظر بگیرید.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

بر اساس اظهارات رئیس سازمان بورس قرار بود دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و دارندگان سهام یک میلیونی،‌یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود دریافت کنند. با این حساب مجموع دریافتی سهام عدالت یک خانوار چهار نفره،‌ دو میلیون و ۴۰۰ تا چهار و نیم میلیون تومان می‌شد.

اما پیام‌های مخاطبان نشان می‌دهد سود دریافتی آنها کمتر از این رقم بوده است. البته مبلغ سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، 600 هزار تومان، دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، یک میلیون تومان، دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی 555 هزار تومان و دارندگان سهام عدالت 452 هزار تومانی هم 510 هزار تومان بوده است. به عبارتی علت اختلاف در مبلغ واریزی سود سهام عدالت افراد تفاوت ارزش پرتفوی آنهاست./تجارت نیوز

سهام عدالت

تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد؟

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در مورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کار‌های اجرایی آن در حال انجام است.

تصویب‌نامه هیات وزیران تکلیف جاماندگان سهام عدالت را تقریبا روشن کرده و به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، طبق قانون بودجه سال جاری، سهام عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

وی به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود.

البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: این اصلاحیه در مورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

بر اساس این گزارش، افراد مشمول توسط نهاد‌های ذی‌ربط شناسایی و معرفی خواهند شد و مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه برای تسریع وصول سود سهام عدالت

وی در مورد شرایط پرداخت دو مرحله‌ای سود سهام عدالت و الزامات تحقق آن گفت: این موضوع مستلزم مسئولیت‌پذیری و همکاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر است. شرکت‌های سرمایه‌پذیر از چرخه سهام عدالت و چرخه خدمت به مردم جدا نیستند. انتظار این بود که پس از تصمیم شورای عالی بورس، شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعهدانه برای جابجایی سود به حساب متمرکز اعلامی برنامه‌ریزی کنند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با اشاره به اینکه وقتی شرکت‌ها در مجمع سود قابل توزیع شناسایی می‌کنند پیش‌فرض این است که منابع این سود نزد شرکت‌ها موجود است، گفت: طبعا نباید مشکلی جهت انتقال آن وجود داشته باشد در نتیجه پس از کسر هزینه‌ها و یا افزایش سرمایه سود قابل توزیع باید در حساب شرکت‌ها موجود باشد و تنها یک کارسازی باید انجام شود. لذا تعلل در انتقال حق‌السهم شرکت‌های سرمایه‌پذیر از سود سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توجیهی ندارد اما متاسفانه تا هفته گذشته علیرغم اعلام رسمی مصوبه شورای عالی بورس از سوی  وزیر محترم  مبنی بر برنامه‌ریزی برای پرداخت یک مرحله از سود زودتر از موعد معمول و پیگیری‌هایی که از سوی کانون  و البته سازمان بورس انجام شده است، شرکت‌های کمی سود تعیین شده را واریز کردند.

حیدری گفت: در حال حاضر پیگیری‌های موثری از سوی سازمان بورس آغاز شده است و ضمن اینکه بنا به تاکید هیات مدیره در کانون سهام‌ عدالت نیز مقرر شد به شرکت‌های سرمایه‌پذیر تاکید و پیگیری گردد که در پرداخت سود تسریع کنند، پیشنهاد تشکیل یک کمیته ویژه‌ در سازمان بورس نیز ارائه شده تا هر چه سریع‌تر انتظار مردمی که برای پرداخت سود وجود دارد، محقق شود.

وی تاکید کرد: امیدوار هستیم که با همت جمعی و همکاری مسئولانه ی سرمایه‌پذیرها در همان بازه زمانی تعیین شده(پایان پاییز) یا نهایتا با تاخیر اندکی مرحله اول  سود سهام عدالت پرداخت شود. سازوکارهای پرداخت آماده است و تنها بحث وصول سود از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر مطرح است. این موضوع نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در پاسخ به سوالی در مورد رقم سودی که تا کنون وصول شده است، گفت: مسئولیت وصول و جمع‌آوری سود سهام عدالت، به عنوان کارگزار توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و اطلاعات و آمار مربوط را این شرکت در اختیار دارد. پیشنهاد ما این است که اسامی شرکت‌هایی که به موقع سود مردم را پرداخت کردند اعلام شود تا به نوعی از مسئولیت پذیری آنها تقدیر شود.

با توجه به اینکه پرداخت این سود می‌تواند کمکی حداقلی برای رفع اضطرار معیشتی مردم باشد و رقم آن نیز نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است، لازم است مدیران سرمایه‌پذیرها متعهدانه با مسئولان امر برای پرداخت سود در موعد اعلامی همکاری کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: