پایگاه خبری خانه فوتبال:

خودکشی آمار به نسبت بالایی دارد. خودکشی یک نوع رفتار اشتباه است. خودکشی بیشتر در پی ابتلا به افسردگی رخ می دهد. خودکشی می تواند یک نوع اعتراض به حساب آید. جزئیات خودکشی کارگردان معروف را بخوانید

خودکشی باورنکردنی هنرمند بزرگ سینمای ایران

خبر فوت کیومرث پوراحمد توسط از بستگانش تایید اما چگونگی درگذشت او مبهم اعلام شد. گفته می‌شود ۸ صفحه یادداشت از او پیش از مرگ خودخواسته باقی مانده است که هم اکنون در اختیار ماموران انتظامی است.
یکی از نزدیکان کیومرث پور احمد در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین علت مرگ کیومرث پور احمد خودکشی در ویلایش در بندر انزلی بیان کرد.
خبرگزاری‌ها ساعاتی پیش خبر درگذشت کیومرث پوراحمد را منتشر کردند. خبرنگار ما با یکی از بستگان این کارگردان تماس گرفت تا علت مرگ را جویا شود. کیومرث پوراحمد که در  سفر به بندرانزلی و ویلایش در این شهر ساکن بود، شب گذشته با مرگ خود خواسته به زندگی خود پایان داد.

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه در گذشت‌. کیومرث پور احمد متولد سال ۱۳۲۸ در اصفهان بود که در کارنامه حرفه‌ای خود آثار ماندگاری همچون سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» را داشت. فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زنده‌یاد پوراحمد بود که اسفندماه سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

یکی از بستگان کیومرث پوراحمد ضمن تایید خبر مرگ اظهار کرد: « شب گذشته کیومرث همراه دوستانش در بندرانزلی بود و در تماسی که شب گذشته با او داشتم از وضعیت مناسبی برخوردار بود و هیچگونه افسردگی نداشت و همه چیز خوب پیش می رفت.

وی افزود: اینکه گفته می شود، کیومرث خودکشی کرده است هنوز برای من مبهم بوده چراکه هیچ آثار افسردگی یا تفکری که بخواهد دست به چنین کاری بزند در او وجود نداشت و باید به آنجا بروم تا در خصوص چگونگی فوت مطلع شوم.

اغلب هنر دوستان کشورمان کیومرث پوراحمد را با سری مجموعه های قصه های مجید می شناسند. اما جالب است بدانید که پوراحمد کار خود را با نقدنویسی در ماهنامه فیلم آغاز کرده است. ورود حرفه ای پوراحمد  به کار تصویر به سال ۱۳۵۳ برمیگردد و آغاز آن با دستیاری در سریال تلویزیونی آتش بدون دود بوده است.

بیوگرافی کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۲۸ و در نجف آباد به دنیا آمد. رشته تحصیلی پوراحمد کارگردانی است و وی در زمینه تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی نیز فعالیت داشته است.

مادرش، پروین‌دخت یزدانیان با بازی در فیلم‌های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته‌ای با بازی او به ثبت رسید. دخترش، مریم پوراحمد هم در فیلم شب یلدا به ایفای نقش پرداخته‌است.

خودکشی

فیلم مستندی درباره‌ی زندگی پوراحمد به نام (درباره‌ی کیومرث پوراحمد) به کارگردانی اردلان عاشوری در سال ۸۳ ساخته شده‌است. این فیلم در بخش مستندهای بلند بیست و سومین جشنواره فجر حضور داشته‌است. پوراحمد در سال ۱۳۸۵ فیلم اتوبوس شب را ساخت که مورد تحسین منتقدان و عموم قرار گرفت.

خودکشی کیومرث پوراحمد واقعیت دارد؟

ماهنامه سینمایی «فیلم امروز» به سردبیری هوشنگ گلمکانی مدعی شد که «کیومرث پوراحمد از سر افسردگی و ناامیدی بی‌آیندگی و بیهودگی خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده است؛ همین قدر سهمگین و باورنکردنی، وحشتناک و تکان‌دهنده.»

همچنین همشهری آنلاین در این مورد نوشت: کیومرث پوراحمد که در سفر به بندرانزلی و ویلایش در این شهر ساکن بود، شب گذشته با مرگ خود خواسته به زندگی خود پایان داده است. همچنین گفته می‌شود ۸ صفحه یادداشت از او پیش از مرگ خودخواسته باقی مانده‌است که هم‌اکنون در اختیار مأموران انتظامی است

سوابق کاری و هنری کیومرث پوراحمد

خودکشی

آخرین ساخته کیومرث پوراحمد در سال ۱۴۰۱ بوده است و او در فیلم «پرونده باز است» کارگردانی و نویسندگی این فیلم سینمایی را به عهده داشته است. پور احمد در فیلم «نگهبان شب» در سال ۱۴۰۰ و در فیلم «جمشیدیه» در سال ۱۳۹۷ در جایگاه بازیگری فعالیت کرده است. این کارگردان در سال ۱۳۹۷ در فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» در زمینه نویسندگی و کارگردانی فعالیت داشته است.

پوراحمد در فیلم‌های «کفشهایم کو؟ ، ۵۰ قدم تا آخر، اتوبوس شب، گل یخ، شب یلدا، خواهران غریب، نان و شعر، باران، تاتوره، لنگرگاه» نیز در جایگاه نویسندگی و کارگردانی خوش درخشید و اثرهای ماندگار به جای گذاشت.

نقطه عطف کارگردانی کیومرث پوراحمد اما مجموعه تلویزیونی قصه‌های مجید است که در سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰ ساخته شد. او در این مجموعه نویسنده، کارگردان و تهیه کننده بود. همچنین از دیگر ساخته‌های تلویزیونی پوراحمد می‌توان به سرنخ و تابستان سال آینده اشاره کرد.

جوایز کسب شده توسط کیومرث پوراحمد

برنده جایزه ویژه و لوح تقدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فیلم به خاطر هانیه

برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم خواهران غریب

برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم پنانگ برای فیلم خواهران غریب

برنده تندیس بهترین فیلم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم شب یلدا

برنده تندیس بهترین کارگردانی و تندیس بهترین فیلم‌نامه جشن خانه سینما برای فیلم اتوبوس شب

برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم اتوبوس شب

نامزد جایزه صفحه نمایش آسیا و اقیانوسیه جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم اتوبوس شب

نامزد جایزه لینو بروکا جشنواره بین‌المللی فیلم مانیل برای فیلم اتوبوس شب

برنده جایزه پروانه زرین بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای فیلم اتوبوس شب

برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم خروس طلایی برای فیلم اتوبوس شب

برنده جایزه ویژه بهترین فیلم‌نامه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برای فیلم صبح روز بعد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: