پایگاه خبری خانه فوتبال:

سازمان هواشناسی کشور یک سازمان دولتی است.سازمان هواشناسی مسئولیت رصد و بررسی و آمار هوا و بارش را به عهده دارد.سازمان هواشناسی با بررسی نقشه های هواشناسی و اطلاعات ماهواره ای سعی در اعلام وضعیت آینده هواشناسی  هشدار لازم دارد.

هواشناسی / در بیشتر نقاط کشور تا شنبه بارندگی و کاهش دما داریم

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور از امروز تا شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فریبا گودرزی وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه را توضیح داد. گفت: برای امروز در بیشتر مناطق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و برخی از مناطق استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، قم، زنجان، قزوین، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد و شمال هرمزگان و همچنین از بعد ازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

وی از بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد. گفت: بارش‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه دارد. کاهش دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد. بعدازظهر امروز تا روز شنبه آب‌های جنوب کشور و روز شنبه آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

گودرزی برای تهران در ساعات شب بارش پراکنده پیش‌بینی کرد. افزود: روز جمعه و شنبه هم شرایط برای بارش‌های پراکنده در تهران وجود دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۲۱ درجه خواهد رسید.

منبع: ایرنا

هواشناسی / آسمان بارانی اغلب استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در اغلب استان‌ها خبر داد.

به گزارش شبکه شرق، صادق ضیاییان در گفت‌وگویی، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ آبان) در کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، قم، قزوین، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد و شمال هرمزگان و از بعدازظهر در برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌دهد.

هواشناسی

وی افزود: جمعه (۱۲ آبان) در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، مرکز، جنوب شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شنبه(۱۳ آبان) در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از مرکز، شمال، غرب، جنوب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط شرق کشور و یکشنبه(۱۴ آبان) در مرکز، شرق، جنوب، جنوب شرق، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط شمال شرق و سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت. دوشنبه (۱۵ آبان) نیز در برخی نقاط شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت: شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. از بعدازظهر پنج شنبه تا شنبه خلیج فارس و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آبان) نیمه‌ ابری در بعضی ساعت‌ها ابری، گاهی افزایش باد با احتمال رگبار باران و از بعدازظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۳ آبان) نیمه‌ابری از بعدازظهر ابری، گاهی افزایش باد و بارش باران با احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۱ و ۱۲ آبان) بندرعباس با دمای ۳۳ و اهواز با دمای ۳۳ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و بجنورد با دمای ۴ و ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

هواشناسی/ بارندگی‌ها در زنجان شدت می‌گیرد

زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان، از افزایش میزان بارندگی‌ها در زنجان خبر داد.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شده و تا فردا تداوم خواهد داشت، گفت: بر همین اساس میزان بارندگی‌ها در استان شدت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در استان از بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه) شدت خواهد یافت، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها صورت گرفته، شرایط جوی حاکم بر استان تا روز شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

رحمان نیا با یادآوری اینکه بیشترین مناطقی که از فعالیت این سامانه بارشی متاثر خواهد شد، جنوب و جنوب‌شرقی استان است، ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که قرار است در استان انجام شود، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از ذهن نیست.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه با وجود بارش‌هایی که قرار است در استان شاهد وقوع آن باشیم، دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: دمای فعلی هوای شهر زنجان ۱۰ درجه سانتی‌گراد بوده و این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نیافته است.

هشدار زرد هواشناسی برای تهران؛ باران در راه است

هواشناسی استان تهران با اعلام هشدار زرد از نفوذ و فعالیت متناوب سامانه های بارشی در استان از امروز پنج شنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هواشناسی استان تهران پیش بینی کرد، از امروز پنج شنبه 11 آبان تا یکشنبه 14 آبان در بعضی ساعت ها بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، کاهش نسبی دما، در بعضی نقاط وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات بالادست و قله ها گاهی بارش برف و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ به ویژه نیمه شمالی و غربی استان تهران شاهد خواهیم بود.

لغزندگی معابر و جاده ها، مه و کاهش دید و امکان اختلال تردد به ویژه در جاده های کوهستانی، احتمال جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، در ارتفاعات یخبندان موقت شبانه سطح زمین، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به عنوان اثرات مخاطرات جوی تهران اعلام شد.

هواشناسی استان تهران احتیاط در تردد جاده ای به ویژه عبور از جاده های کوهستانی، پرهیز از پرواز گلایدر و اجتناب از صعود به ارتفاعات بالادست و صخره نوردی، احتیاط در جابجایی عشایر، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، محافظت از محصولات کشاورزی را توصیه کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: