پایگاه خبری خانه فوتبال:

بازنشستگان دیگر استخدام نمی شوند.مجلس مصوب کرد که کارفرمایان دیگر حق استخدام بازنشستگان را ندارند.بازنشستگان باید فقز به کار آزاد بپردازند یا با مستمری فقط زندگی کنند.

استخدام بازنشستگان ممنوع شد

نائب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: امروز بندی از لایحه برنامه هفتم حذف شد که در آن مجوزی برای به کارگیری مجدد بازنشستگان صادر شده بود.
محسن پیرهادی اظهار کرد: در جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس با به کارگیری مجدد بازنشستگان و افراد بازخرید در دستگاه‌های اجرایی محالفت کردند؛ در این بند پیش‌بینی شده بود که ۱۰ درصد از حقوق یا دستمزد پرداخت شده تحت عنوان مالیات اجتماعی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
وی ادامه داد: درحال‌حاضر براساس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند بازنشستگان را به کار گیرند. در این بند مقرر شده بود که دوباره با شروطی بازنشستگان مشغول به کار شوند که با آن مخالفت شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته درحال‌حاضر در موارد استثنایی با مجوزهای مرجع ذی صلاح برخی از وزارتخانه‌ها و برخی مسئولیتها می‌توانند از بازنشستگان استفاده کند.

طرح مجلس برای کاهش ناترازی بازنشستگان

بازنشستگان

 

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای به منظور کاهش ناترازی صندوق های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه های مختلف افزایش دادند.

بر این اساس: ۱. بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد. 

۲. بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد. 

۳‌. بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد. 

۴. بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد. 

۵. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: