پایگاه خبری خانه فوتبال:

کرمان موتور یکی از خودروسازان و وارد کنندگان مهم کشور است.کرمان موتور در شهر بم قرار دارد و با مونتاژ خودروی هیوندای آغاز به کار کرد. شرکت کرمان موتور به دلیل تحریم ها نتوانست با کره‌ای ها ادامه بدهد.کرمان موتور هم اکنون با ثبت برند تجاری کی ام سی اقدام به مونتاژ خودروهای چینی می کند.

پیش فروش یا مرحله پیش ساخت در بازار خودرو، تأثیرات مهمی بر صنعت و بازار خودروسازی دارد. این اقدام معمولاً با ارائه تخفیف‌ها یا شرایط ویژه به مشتریان در مرحله اولیه تولید یک مدل خودرو صورت می‌گیرد. تاثیر اصلی پیش‌فروش، ایجاد احساس فوری برای خریداران و افزایش تقاضا در بازار است. این اقدام می‌تواند باعث ایجاد اشتیاق برای خرید، جلب مشتریان جدید، و حتی تسهیل فرآیند تولید و توزیع شود. همچنین، باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان می‌شود و به ویژه در مواجهه با چالش‌های اقتصادی می‌تواند برای صنعت خودروسازی به عنوان یک راهکار استراتژیک عمل کند.

در همین راستا طرح فروش اقساطی خودرو جک جی۴ شرکت کرمان موتور با شرایط ویژه از امروز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شد.

کرمان موتور

مشخصات جک J4 کرمان موتور

جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند. جک جی۴ در سال ۲۰۱۲ با نام Heuye A30 در نمایشگاه گوانژو رونمایی شد و سال ۲۰۱۳ به دست مشتریان چینی رسید، اما رانندگان ایرانی ۳ سال بعد توانستند پشت فرمان ارزان‌ترین سدان کرمان موتور بنشینند. سری جدید جک J4 از تابستان ۱۴۰۱ با امکانات بیشتری شامل سیستم کنترل پایداری، ترمز عقب دیسکی، چراغ روز و نشانگر دنده وارد بازار خودرو کشور شده است. مدل‌های ۱۴۰۱ به بعد این خودرو با نام‌های جک J4 نیو و جک J4 آپشنال نیز شناخته می‌شود. کرمان موتور نسخه جدید این خودرو را با نام جک J4 برقی (EV) در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی کرد.

کرمان موتور

مزایا و معایب

+ مصرف سوخت اقتصادی

+ کابین جادار

+ صندوق عقب بزرگ

+ آپشن‌های جدید از مدل ۱۴۰۱

– عملکرد نه‌چندان مناسب گیربکس CVT

کرمان موتور

مشخصات فنی جک J4 کرمان موتور

جک J4 از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند که قبلا زیر کاپوت جک J5 قرار داشت و بدین ترتیب کرمان موتور توانست در هزینه‌هایش برای استفاده از یک موتور جدید صرفه‌جویی کند. یک گیربکس CVT اقتصادی که دارای حالت‌های رانندگی در برف و اسپرت است، قدرت ۱۰۳ اسب بخاری موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته عملکرد جعبه دنده جک J4 چندان جالب نیست.

سری اول جک جی ۴ که از سال ۹۷ تولید می‌شد، در مقایسه با رقبا از آپشن‌های کمتری برخوردار بود و همین‌طور در چرخ‌های عقب ترمز کاسه‌ای داشت.

اما با توجه به اجباری بودن استانداردهای ۸۵گانه خودرویی، سری جدید جک J4 با آپشن‌های بیشتری از تابستان ۱۴۰۱ روانه بازار شده است. مدل جی۴ جدید، به سیستم کنترل پایداری (ESP) مجهز می‌شود که وظیفه جلوگیری از انحراف خودرو را دارد.

ترمزهای چرخ‌های عقب در سری جدید این سدان جمع و جور، دیسکی شده است و بدین ترتیب هر چهار چرخ ترمز دیسکی دارند.

سیستم تعلیق جک J4 در جلو از نوع مک فرسون و در عقب جناغی دوبل است که باعث می‌شود سرنشینان عقب سواری خشکی را تجربی کنند.

کرمان موتور

آپشن ها و امکانات جک J4 کرمان موتور

کرمان موتور برای اینکه همچنان بتواند مشتریان را به سمت جک J4 جلب کند و در ضمن، برای رعایت استانداردهای ۸۵گانه خودرویی کشور، محصولش را از سال ۱۴۰۱ از نظر ایمنی و رفاهی مجهزتر کرده است.

جک J4 جدید به ترمزهای دیسکی چرخ‌های عقب، نشانگر تعویض دنده، کنترل پایداری، دی لایت و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی مجهز شده است. هر چند همچنان نبود امکاناتی مثل دوربین عقب و سانروف در این خودرو به چشم می‌آید.

کرمان موتور

قیمت جک J4 کرمان موتور در بازار

جک J4 از سال ۱۳۹۷ و بعد از توقف تولید جک J3 و جک J5 روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار دارد. هر چند تولید این خودرو از سال ۲۰۱۹ در چین متوقف شده است، اما فروش خودرو J4 برای ایرانی‌ها همچنان ادامه دارد. طراحی ظاهری و داخلی این سدان جمع و جور، قابل قبول است. جک J4 تا قبل از سال ۱۴۰۱ در مقایسه با رقبای جدیدتری شامل فردا FMC  ۵۱۱، تارا و شاهین آپشن‌های خیلی کمتری داشت. ولی جک جی ۴ آپشنال از سال ۱۴۰۱ از تجهیزاتی شامل نمایشگر لمسی، ترمز دیسکی، کنترل پایداری، دی لایت و نشانگر تعویض دنده بهره می‌برد و توانایی بیشتری برای رقابت با حریفان ایرانی و چینی پیدا کرده است.

کرمان موتور

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: