پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو در ایران همیشه سوال برانگیز بوده است.تفاوت باورنکردنی قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه خیلی زیاد است.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده است.

افزایش قیمت خودرو |جزئیات

قیمت خودرو امروز، در حال تکرار روند افزایشی هفته گذشته است. از هفته گذشته با وجود ثبات نرخ ارز، بازار خودرو تحت تأثیر افزایش تقاضا، به صورت صعودی گزارش می‌شود؛ اما دلیل ادامه این روند چیست؟
 بازار خودرو امروز، کار خود را با افزایش قیمت در اغلب محصولات آغاز کرد. روند بازار خودرو تحت تأثیر سه مولفه نرخ دلار، عرضه و تقاضا، تغییر می‌کند که در شرایط فعلی با توجه به ثبات نرخ دلار، احتمالاً تغییراتی در میزان عرضه و تقاضا خودرو، باعث صعود دوباره بازار پس از چندین ماه رکود شده است.
میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی با توجه به روند تحویل تعهدات، تغییر چندانی ندارد؛ اما بازار شب عید می‌تواند تقاضا را افزایش دهد که همین افزایش تقاضا، می‌تواند عامل رشد قیمت‌های فعلی باشد.

بازار ایران خودرویی ها امروز افزایش 2 تا 22 میلیون تومانی داشت و «هایماS8» با کاهش در بازار قیمت گذاری شد.

بررسی پرطرفدارهای ایران خودرو نشان می‌دهد که امروز شاهد تداوم افزایش قیمت در بازار ایران‌خودوریی‌ها بودیم، هرچند این رشد در میان خودروهای مونتاژی شکل معکوس داشت.
شکل افزایشی در بازار خودرو درحالی به وجود آمده که نرخ دلار از روزگذشته نوسان کاهشی داشته، اما بازار خودرو روندی افزایشی داشته است که این امر نشان می‌دهد دلار هم توانایی کنترل بازار خودرو را ندارد.
براساس ارزیابی بازار امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» در بازار بیشترین افزایش قیمت را داشت و با رشد 22 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد،‌ اما «هایماS8» هم کاهشی 15 میلیون تومانی در بازار داشت.

قیمت خودرو : محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.
براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 495 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به روز گذشته رشد 5 میلیونی را تجربه کرد. اما امروز «هایما S8 پلاس» شکل کاهشی در بازار داشت و با افت 15 میلیونی قیمت آن در بازار به یک میلیارد و 665 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر در بازار امروز «تارا اتوماتV2» وارد کانال 800 میلیونی‌ها رشد و رشد 11 میلیونی را ثبت کرد. 
ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» 780 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 22 میلیون تومانی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش 5 میلیونی در بازار  830 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» در بازار رشد 2 میلیون تومانی را تجربه کرد و 640 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌های بازار، افزایش جزئی را تجربه می‌کند.
جک J4 آپشنال یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که با رشد 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته وارد کانال 750 میلیون تومان شد.
کی‌ام‌سی K7 کراس‌اوور لوکس کرمان موتور نیز 15 میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 630 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو، 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و 685 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در روزهای گذشته از رکود چندین ماهه خود خارج شده و معاملات آن در حال رونق گرفتن است. همان‌طور که در گزارش‌های پیشین نیز اشاره شد، درصورتی که واردات خودرو به همین تعداد کم بسنده شود، احتمالاً رشدهای بیشتری نیز در انتظار بازار باشد. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: