پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو دوباره دچار تغییرات شده است.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است.قیمت خودرو با یک تنش منفجر می شود.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده بود.

اوج قیمت خودرو در آینده | واردات خودرو اثرگذار نبود

طبق گزارش‌ها، وضعیت بازار خودرو همچنان با رکود و سختی مواجه است و اقدامات دولت هنوز نتوانسته، بحران این بازار را بهبود بخشد.
شرایط تاثیر گذار بر بازار خودرو شامل عوامل مختلفی مانند اقتصاد، سیاست‌های دولتی، تغییرات در فناوری، رقابت در صنعت خودروسازی و عوامل جغرافیایی می‌شود. به عنوان مثال، در دوره‌های رکود اقتصادی، خرید خودرو برای بسیاری از افراد به دلیل کاهش درآمد و افزایش قیمت خودروها کاهش می‌یابد. همچنین، سیاست‌های دولتی مانند مالیات و تعرفه‌ها نیز می‌توانند تاثیر بسزایی در بازار خودرو داشته باشند.
بازار خودرو همچنان با رکودی سنگین و سخت روبه‌روست و هنوز وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه صنعت و بازار خودرو محقق نشده است.
نه از سرگیری واردات خودرو و نه تلاش برای واردات خودروی دست دوم به کشور و نه راه‌اندازی سامانه یکپارچه ثبت نام و ده‌ها طرح دیگر هیچ کدام نتوانستند بحران بازار خودرو را کمرنگ کنند.
اختیار قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت گرفته شد تا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این مسیر وارد میدان شود و در نهایت خودرو این کالای مصرفی بادام که حالا در اقتصاد بیمار ایران به کالایی سرمایه‌ای بدل شده است با قیمت بیشتر به‌دست مردم برسد اما در نهایت آن‌چنان که فعالان بازار خودرو رئیس صنف نمایشگاه‌داران می‌گویند این بازار با رکودی سخت و سنگین مواجه است.
در عمر دو سال و اندی دولت سیزدهم، دو وزیر بر مسند وزارت صنعت، معدن و تجارت تکیه زده‌اند. ناگفته پیداست که اگر برنامه اولی برای کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید خودرو به ثمر رسیده بود نوبت به وزیر دوم نمی‌رسید. وقتی وعده‌های فاطمی امین در هزارتوی بحران‌های اقتصادی بر زمین ماند و اقتصاد ایران هر روز بیش از دیروز طعم تورم را زیر زبان مزه مزه کرد، استیضاح وزیر صمت به جریان افتاد تا یکی از نزدیک‌ترین مردان به رئیسی از حلقه‌ی اول یاران در کابینه بیرون گذاشته شود و جای خود را عباس علی آبادی بسپارد.
او هر چند غلظت شعارهایش کمتر بود اما با این حال در بخش خودرو قول‌هایی داد که هنوز هیچ کدام رنگ تحقق به خود ندیده است.
وی در جلسه رای اعتماد خود گفت: گزینه پیشنهادی تصدی‌گری وزارت صمت در مورد وضعیت خودرو گفت: طرح جامعی برای بهبود وضعیت خودرو ارائه خواهم کرد به شما اطمینان می‌دهم این مشکل را می‌شود به زودی حل کرد چرا که راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای برای حل آن وجود دارد.

اول آبان ماه نیز به خریداران خودرو توصیه مرد عجله نکنند. وی با بیان اینکه شرایط رو به بهبود است تاکید کرد: با واردات خودرو، افزایش تولید و سیاست‌های در پیش گرفته دولت، آرامش به بازار خودرو بر می‌گردد، اتفاقی که هنوز رخ نداده است.

افزایش باورنکردنی قیمت خودرو در دو سال

بررسی وضعیت قیمتی خودرو نشان می‌دهد ارزان‌ترین خودروهای داخلی نیز در این دوره زمانی رشد بسیار زیادی را شاهد بوده‌اند. به عبارت دیگر یک دستگاه پراید ۱۱۱ در بازار آزاد در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ قیمتی در حدود ۱۵۲میلیون تومان داشت اما امروز این قیمت به بیش از ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است. یک دستگاه سمند ال ایکس در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ ۱۹۲ میلیون تومان بود اما امروز به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است. در عین حال دنا تیپ یک رشد قیمتی بزرگ را تجربه کرده و از قیمت ۳۲۵ میلیون تومان در شهریور ۱۴۰۰ به ۵۹۵ میلیون تومان در آبان ماه امسال رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ دو در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ میلیون تومان بود اما امروزه قیمتی در حدود ۴۸۸ میلیون تومان دارد. قیمت ۲۰۷ دنده‌ای در حالی ۶۷۰ میلیون تومان است که در شهریور دو سال قبل ۳۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شد.

آینده بازار خودرو چه می‌شود؟

حالا بسیاری می‌پرسند آینده بازار خودرو چه خواهد شد؟ کارشناسان به استناد تورم ریالی معتقدند قیمت خورو همچنان روندی افزایشی را طی می‌کند خصوصا آنکه برنامه تولید خودرو نیز عقب‌تر از اهداف تعیین شده است.

طی ۷ ماهه امسال حدود ۵۶۶ هزار و ۳۱۱ دستگاه انواع محصول سواری و وانت تولید شده است این در حالی است که بر اساس هدف‌گذاری وزارت صمت قرار بود امسال در حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود.

اگر قرار بود تا پایان سال ۱.۷ میلیون خودرو تولید شود باید ماهانه بالغ بر ۱۴۱ هزار دستگاه تولید می‌شد اما طبق آمار ماهانه میانگین ۸۰ تا ۸۱ هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

به این ترتیب فعالان بازار نیز بر این عقیده‌اند که بازار خودرو همچنان جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذارانی که قصد حفظ قدرت خرید پول خود را دارند، است و تا زمانی که تورم مهار نشود، این وضعیت پابرجا خواهد بود.

قیمت خودرو محصولات ایران خودرو و سایپا

طی روزهای گذشته قیمت دلار نوسان بسیار زیادی را ثبت کرد و وضعیت بازارهای داخلی همچون خودرو را بهم ریخت.اگرچه قیمت دلار امروز ۸ آبان ۱۴۰۲ روند نزولی داشته است و به کف ۵۱ هزارتومان رسیده است با این حال قیمت خودرو ریزشی نشده است و بررسی قیمت محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد که خودروهایی همچون پژو پارس، پژو ۲۰۷، دنا و تارا افزایش ۵ تا ۲۰ میلیونی را ثبت کردند. همچنین قیمت محصولات سایپا نیز روند صعودی داشتند. ساینا، کوییک و تیبا در صدر افزایش قیمت‌ها قرار دارند.

قیمت خودرو | نرخ روز محصولات ایران خودرو
قیمت خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ۴۹۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است. این خودرو طی دو روز ۱۰ میلیون گران شده است.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۵۳۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ هم ۶۱۵ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ثابت مانده است. این خودرو از تیر تا به امروز ۱۷۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز امروز به ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما مدل ۱۴۰۲ امروز ۶۶۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۱ امروز ۷۷۵ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. این خودرو تقریبا طی سه ماه گذشته ۱۵۰ میلیون ارزان شده است. مدل ۱۴۰۲ این ۷۹۵میلیون تومان است که طی روز گذشته ثابت مانده است. این مدل طی سه ماه و نیم گذشته ۱۱۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت تارا اتوماتیک ۱۴۰۱، ۷۵۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است. تارا اتوماتیک صفر ۱۴۰۲ هم ۷۸۰ تومان قیمت خورده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است.
قیمت تارا دنده ای ۱۴۰۲ هم به ۶۷۰میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است اما طی سه ماه گذشته ۱۵۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس مدل ۱۴۰۲ به حوالی ۸۲۰ میلیون تومان رسیده است که به معنای صعود ۵ میلیونی طی یک روز و ۲۰ میلیونی طی دو روز است. این خودرو نسبت به خرداد ۱۱۰ میلیون تومان ریزش داشته است.
قیمت دنا معمولی ۱۴۰۱ هم به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون و دو روز گذشته ۲۰ میلیون بالا رفته است اما طی سه ماه و نیم گذشته ۲۰۵میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۱ به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است که طی دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.رانا پلاس پانوراما ۱۴۰۲ نیز ۵۵۰ میلیون تومان که نسبت به دو روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.
قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۱هم ۴۸۰ میلیونی شده است که طی دو روز گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.
قیمت سمند EF۷ مدل ۱۴۰۱حوالی ۵۵۰میلیون تومان است که نسبت به دو  روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است.
قیمت سمند سورن پلاس بنزینی مالتی مدیا مدل ۱۴۰۱ هم ۵۴۵ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است. قیمت سمند سورن پلاس ۱۴۰۲ نیز ۵۶۰ میلیون تومان است شده است که به معنای ثبات طی روز گذشته است.
قیمت پژو پارس LX  مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۲۰ میلیون اعلام شده است که طی روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت پژو پارس XU۷P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰میلیون تومان شده است و نسبت به روز گذشته ۵ و دو روز گذشته ۱۵میلیون گران شده است.
قیمت پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۵۵ میلیون تومان رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۵ میلیون گران شده است. این مدل گرانترین پژو پارس است.

قیمت خودرو | نرخ روز محصولات سایپا
قیمت خودرو

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۴۵ میلیون تومان است و نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم حوالی ۲۶۵ میلیون تومان به روزرسانی شد. این خودرو طی دو روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته ۵میلیون گران شد و ۳۳۵ میلیون تومان اعلام شد.
قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰ نیز نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است و حوالی ۳۴۵ میلیون تومان اعلام شده است.
قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت ساینا S اتوماتیک نیز ۴۱۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش یافته است.
قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۳۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.
قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۵ میلیون رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت کوییک SR دنده ای نیز به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است که طی دو روز گذشته ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.
قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۵ میلیون تومان شده است که نسبت به دو روز گذشته ۵میلیون گران شده است. مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۵۵ میلیون است که ۵ میلیون بالا رفته است.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۵ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.
قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون افزایش یافته است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای صعود ۵ میلیونی است.
قیمت شاهین GL دنده ای صفر مدل ۱۴۰۲ نیز امروز ۵۶۰ میلیون تومان است که نسبت به دو روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: