پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت خودرو دوباره عجیب و صعودی شد.قیمت خودرو سوال برانگیز است.قیمت خودرو مصرف گنندگان را گیج کرده است. قیمت خودرو با یک تنش منفجر می شود.قیمت خودرو مردم را به خودرو دارشدن ناامید کرده بود.

رشد شدید قیمت خودرو در مدل های ایران خودرو

به گزارش اکوایران؛ روند پیش گرفته در بازار خودرو در حالی است که امروز نرخ دلار کاهشی بود و پیش‌بینی می شد که بازار خودرو هم در مسیر دلار حرکت کند و با این شرایط شاهد افت قیمت در این بازار باشیم، پیش‌بینی که درست از آب در نیامد و برخلاف تصورات شاهد رشد قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو بودیم.  
تنها نکته‌ای که فعالان بازار خودرو از آن به عامل رشد قیمت یاد می‌کنند به توییت جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس باز می‌گردد که در آن نسبت به موانع واردات خودرو گلایه کرده و گفته بود عده‌ای در وزارت صمت به هر شکل ممکن سعی دارند تا مانع واردات خودرو به کشور شوند و یا واردات را به حداقل رسانند. این نماینده مجلس در توییت خود از وزیر صمت خواسته بود که در برابر این افراد بایستد نه در کنارشان. ظاهرا همین توتیت دست‌آویزی برای گران کردن قیمت خودرو از سوی برخی بازار‌سازان شده است.  

 رصد بازار نشان می‌دهد ایران‌خودرویی‌ها امروز با رشد 5 تا 15 میلیون تومان راهی بازار شدند. با این شرایط امروز «هایما S5 پلاس» رشدی 15 میلیونی در بازار داشت و بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» هم در بازار با رشد 12 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز پرطرفدارهای ایران خودرو رشد عجیب قیمت در بازار داشتند. با این شرایط «سمند سورن پلاس» با افزایش 12 میلیونی در بازار 580 میلیون تومانی شد. «هایما S5 پلاس» هم از رشد قیمت عقب نماند و امروز با افزایشی 15 میلیونی و در بازار یک میلیارد و 225 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و 498 میلیون تومان قیمت خورد و رشدی 5 میلونی داشت. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» هم در بازار رشدی 5 میلیونی داشت و 640 میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد 11 میلیونی راهی بازار شد و  831 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم با رشد 8 میلیونی در بازار 845 میلیون قیمت خورد.

قیمت خودرو:نرخ محصولات سایپا

قیمت پراید وانت مدل ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۲۶۰ میلیون تومان رسیده است و نسبت به  روز گذشته تغییر نکرده است.

قیمت پراید ۱۱۱ صفر مدل ۹۹ نیز امروز ۳۳۵ میلیون تومان است و طی دو روز گذشته ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ هم با افزایش ۵ میلیونی طی دو روز حوالی ۲۶۰ میلیون تومان به روزرسانی شد.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ امروز با افزایش ۱۰ میلیونی طی چهار روز گذشته حوالی ۳۳۰میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت تیبا EX هاچ بک مدل ۱۴۰۰  نیز با ثبات حوالی ۳۳۵ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می شود  که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون افزایش داشته است. 

قیمت ساینا EX دنده ای مدل ۱۴۰۱ نیز ۳۳۵ میلیون تومان است که نسبت به  روز گذشته ۵ میلیون بالا رفته است.

قیمت کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲ حوالی ۳۴۰ میلیون رسیده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون گران شده است.

قیمت کوییک دنده ای S مدل ۱۴۰۱ هم ۳۴۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون و چهار روز گذشته ۱۵ میلیون بالا رفته است و  مدل ۱۴۰۲ این خودرو هم ۳۵۰ میلیون است که قیمت آن ۵ میلیون طی یک روز گران شده است. 

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۱۰ میلیون تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون بالا رفته است.

قیمت شاهین سایپا مدل ۱۴۰۲ امروز به ۵۶۰میلیون تومان رسیده است و نسبت به روز گذشته ۱۰ گران شده است. شاهین G مدل ۱۴۰۰ هم ۵۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که به معنای افزایش ۱۰ میلیونی طی روز گذشته است.

تکلیف قیمت خودرو با آزاد شدن واردات

قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: اکنون مشتری بلاتکلیف است و نمی‌داند که با آزاد شدن واردات قیمت‌ها چه تغییراتی خواهند داشت، بنابراین مراجعه‌ کننده برای خرید خودرو ضعیف و کم شده است

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‎داران و فروشندگان خودرو تهران درباره وضعیت عرضه و تقاضا در بازار خودرو اظهار داشت: در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل بسر می برد و مشتری کمتر مراجعه می کند، البته این رکود در دو ماه اخیر آغاز شده و ادامه دار است.

وی با بیان اینکه کاهش تقاضای خودرو بیشتر به موضوع واردات برمی گردد، گفت: اکنون مشتری بلاتکلیف است و نمی داند که با آزاد شدن واردات قیمت ها چه تغییراتی خواهند داشت، بنابراین مراجعه کننده برای خرید خودرو ضعیف و کم شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: خودرو نسبت به سه هفته اخیر ثبات قیمتی را حفظ کرده اما نسبت به سه ماه قبل حدود ۳۱ درصد کاهش قیمت داشتیم.

وی قیمت روز پژو پارس را حدود ۵۰۰ میلیون تومان، پژو پارس "تییو۵" ۶۱۵ میلیون تومان، تارا اتوماتیک ۷۷۰ میلیون تومان، تارا دندهای ۶۶۵ میلیون تومان، رانا ۴۸۵ میلیون تومان، دنا اتوماتیک ۸۱۵ میلیون تومان، کوییک ۳۳۴ میلیون تومان، کوییک آر ۳۳۸ میلیون تومان، کوییک آر توماتیک حدود ۴۰۲ میلیون تومان، کوییک اس ۴۴۸ میلیون تومان، تیبا ۲ حدود ۳۴۰ میلیون تومان و تیبا صندوقدار ۳۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.

موتمنی افزود: قیمت خودروی شاهین ۵۶۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ پلاس یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان، هایما اس ۸ یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

وی درباره تاثیر واردات بر قیمت خوردوهای داخلی خاطرنشان کرد: اگر واردات انجام و تعرفه ها مشخص شود، تاثیر خود را می گذارد، در سه سال گذشته که افزایش قیمت داشتیم بیشتر به خاطر محدودیت عرضه و نیاز بازار تامین نشد و خودرو تبدیل به کالای سرمایهای شد. در نتیجه نوسانات ارزی تاثیر میگذارد، اگر قیمت ارز ثابت و نوسان بالا نباشد و عرضه چه از مسیر واردات و چه تولید داخل به اندازهای باشد که نیاز بازار را تامین کند مشکلی نخواهیم داشت. در کل اگر عرضه جوابگوی تقاضا باشد، حتی اگر نوسانات ارزی هم داشته باشیم مردم خودرو را نمی خرند که به عنوان سرمایه حفظ کنند چون میدانند که به هرحال عرضه می شود، بنابراین باید نسبت به نیاز بازار تولید و یا واردات انجام شود تا بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره احتمال تغییر رویکرد تقاضا به سمت خودروی وارداتی گفت: مصرف کننده وقتی به دنبال خرید کالای مصرفی است ابتدا کیفیت را در نظر می گیرد، در چند سال گذشته خودروی داخلی موجب آزار مردم شده، مشتری خودرو را صفر تحویل گرفته اند و بعد از مدتی مشکل قطعه پیدا کرده و منجر به تعویض و صرفه هزینه و وقت زیادی شده، در نتیجه قطعا مشتری همیشه دنبال کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر است.

دلیل افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو

تیرماه وعده تحقق واردات خودرو و کاهش قیمت دلار تا حدی بازار خودرو را ثابت نگه داشت اگرچه در پایان این ماه قیمت برخی از خودروها نیز صعودی شد. قیمت جدید خودروهای مونتاژی نیز برخلاف انتظارها آبی دیگر بر آتش بود و قیمت بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ و حتی ایرانی را کاهشی کرد.

روند کاهشی و ثبات قیمت خودرو تا اواخر هفته گذشته نیز هنوز ادامه داشت تا اینکه برخلاف ترخیص خودروهای وارداتی بازار وارد فاز افزایشی شد. کارشناسان بازار خودرو افزایش دوباره قیمت دلار را دلیل این صعود می‌دانند و طبق گفته آنها افزایشی شدن نمودار ارز می‌تواند تمام معاملات را بهم بریزد و موج افزایش قیمت را آغاز کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: