پایگاه خبری خانه فوتبال:

گرانی اینترنت با قیمت عجیب انجام شد.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است.اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به آن هست.اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

زمان فعالسازی و مدت زمان استفاده از اینترنت هدیه دولتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که هفته آینده آخرین مهلت برای نام‌نویسی بهره‌مندی از اینترنت دولتی رایگان خواهد بود. به گفته ایشان، شهروندان تا تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند تا نسبت به دریافت این اینترنت هدیه دولت اقدام نمایند که این خدمات تا ۱۴ فروردین سال بعد قابل استفاده است.
عیسی زارع‌پور اظهار کرد: با توجه به کیفیت شبکه اینترنت ناگزیر از افزایش قیمت بودیم تا کیفیت شبکه ارتقاء پیدا کند.
وی ادامه داد: بسته هدیه اینترنت دولت برای شهروندانی که شماره خود را در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ثبت کردند، از امروز فعال می‌شود. ۱۲ گیگ اینترنت داخلی یا معادل ۵ گیگ اینترنت بین‌المللی بر روی شماره ثبت شده متقاضیان، فعال می‌شود.
​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شهروندانی که هنوز درخواست خود را در پنجره ملی خدمات هوشمند دولت ثبت نکرده‌اند، هر چه زودتر اقدام کنند.
زارع‌پور هفته آینده را حداکثر زمان ثبت‌نام اینترنت رایگان دولتی اعلام کرد و گفت: مردم فرصت دارند تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ از هدیه اینترنتی دولت استفاده کنند.

روش دریافت اینترنت رایگان دولت 


​بسته اینترنت رایگانی که هفته گذشته وزارت ارتباطات در قالب پیامک به شهروندان اطلاع رسانی کرده بود،گزینه ثبت‌نام برای همه شهروندان فعال شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir از این خدمات بهره‌مند شوند.
​هفته گذشته کاربران پیامکی جهت دریافت اینترنت هدیه دریافت کردند و در آن پیامک گفته شده بود که برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنند.
حال بررسی‌ها حاکی از آن است گزینه ثبت نام اینترنت رایگان دولت برای همه شهروندان فعال شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir از این خدمات بهره‌مند شوند.

اینترنت چیست؟

در پاسخ سوال اینترنت چیست به زبان ساده باید بگوییم اینترنت با مفهوم شبکه ارتباط تنگاتنگی دارد. به طور کلی، اینترنت شبکه‌ای است که از اتصال کامپیوتر ها در سراسر جهان شکل گرفته است. دلیل اصلی به وجود آمدن این شبکه عظیم هم، تبادل اطلاعات بوده است. تعداد زیادی از دستگاه های کامپیوتری و الکترونیکی وجود دارند که این شبکه و برقراری ارتباط را ایجاد می کند. برخی از این تجهیزات در کف اقیانوس ها (مانند کابل ها) و برخی در آسمان (مانند ماهواره‌ها) وجود دارد.
جالب است بدانید که حتی موبایل و کامپیوتر شما هم جزئی از شبکه اینترنت هستند. علاوه بر اینها، تعدادی نرم افزار و کدهای برنامه نویسی در پس زمینه وجود دارند که امکان فعالیت در اینترنت را فراهم می کنند. در واقع، زمانی که دو کامپیوتر را به وسیله کابل شبکه به یکدیگر متصل میکنید، یک شبکه محلی به نام LAN ایجاد می شود. اگر دستگاه های مختلفی مانند: موبایل، تلویزیون، لپ تاپ و یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری را از طریق Wi-Fi به مودم یا روتر وصل کنید، یک شبکه محلی بی سیم به نام WLAN تشکیل میشود. لازم است بدانید که شبکه اینترنت، مشهورترین شبکه در محدوده کل دنیا می باشد. در ادامه این مقاله از ایران هاست ( ارائه دهنده ی خدمات خرید سرور ابری آلمان )  بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.

معرفی تاریخچه اینترنت

اینترنت

شاید در ذهن شما هم این سوال به وجود آید که صاحب اینترنت کیست و چگونه به وجود آمده است؟! منشأ اینترنت به سال ۱۹۶۹ میلادی برمیگردد. در آن زمان، وزارت دفاع آمریکا بخشی به نام آژانس پروژه تحقیقات پیشرفته(A. R. P. A) داشت که پروژه های مهم را در سراسر ایالات متحده، از نظر مالی پشتیبانی میکند. در آن زمان، از توسعه پروژه اتصال کامپیوترها، برای تسهیل انتقال داده ها بین دانشگاه‌ها حمایت کردند. آنها نام این پروژه را ARPANET گذاشته بودند که می توان به عنوان اولین اینترنت به حساب آورد.
این پروژه، موفقیت بزرگی بود و به مرور کامپیوترهای بسیار زیادی به هم متصل شدند. ۲۰ سال بعد و در سال ۱۹۸۹ میلادی، گامی مهم برای ایجاد اینترنت برداشته شد. آقای Berners-Lee یک شهروند انگلیسی و مهندس کامپیوتر بود که با توسعه زبان HTML و ایجاد سیستم http شبکه اشتراک اطلاعات و امکان جستجو در اینترنت را فراهم آورد. مطابق آماری که در سال ۲۰۱۸ میلادی گزارش شد، بیش از ۴.۲ میلیارد کاربر در فضای اینترنت وجود داشتند که این رقم معادل ۵۵% از جمعیت جهان میباشد.

کاربرد اینترنت چیست؟

اینترنت

از کارهای کوچک مانند سفارش غذا گرفته تا فعالیتهای پیچیده مثل امورات مالی بین کشورهای مختلف، همگی بر پایه اینترنت و به سرعت قابل اجرا هستند. تا چندین سال پیش برای باخبر شدن از اخبار روز، مجبور بودیم که هر صبح مسافتی را طی کنیم و به باجه روزنامه فروشی برویم. اما، حالا به لطف حضور اینترنت، با یکی دو کلیک، به هر روزنامه محلی یا بین‌المللی دسترسی داریم.

از کاربردهای اینترنت، استفاده از آن برای بهره مند شدن از فرصتهای شغلی جدید میباشد. با راه اندازی یک کسب و کار در فضای اینترنت خدمات خودتان را به میلیون ها کاربر در سراسر جهان معرفی خواهید کرد. خلاصه اینکه در دنیای مدرن، فراگیری مهارتهای اینترنت، یکی از ملزومات ضروری به نظر می‌آید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: