پایگاه خبری خانه فوتبال:

ماجرای اختلال اینترنت در کل کشور.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است.اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست.اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

برنامه زمانبندی برای قطع اینترنت در این شهر‌ها برای اولین بار

بنابر دستور وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه زمان ناپایداری در شبکه از قبل اعلام شود، شرکت ارتباطات زیرساخت جزئیات و زمانبندی تغییرات در یک هفته آتی را اعلام کرد.

زمانبندی ناپایداری موقت در شبکه ارتباطی کشور اعلام شد.

به گزارش تسنیم، شرکت زیرساخت اعلام کرد: با توجه به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت درباره افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت IP شبکه هسته کشور و در راستای افزایش کیفیت ارتباطات، اقدامات فنی لازم برای ارتقاء و توسعه تجهیزات شبکه پس از نیمه‌شب‌ها و در ساعت‌های کم‌ترافیک شبکه انجام می‌شود که ممکن است در برخی مناطق باعث ناپایداری موقت شبکه شود.

همچنین بنابر دستور وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه زمان ناپایداری در شبکه از قبل اعلام شود، شرکت ارتباطات زیرساخت جزئیات و زمانبندی تغییرات در یک هفته آتی را به شرح جدول بالا اعلام کرد./ تسنیم

اینترنت

پشت پرده اختلال اینترنت فاش شد!

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شود که عمدتاً کاربران اثر آن را احساس نمی‌کنند.

طبق توضیح رسمی، اختلال اینترنت در نخستین ساعات بامداد به دلیل توسعه هسته شبکه ارتباطی کشور است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شود که عمدتاً کاربران اثر آن را احساس نمی‌کنند.

از مدتی قبل توسعه شبکه مادر مخابراتی کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت که هدف از اجرای این طرح توسعه، افزایش سرعت و کیفیت اینترنت است.

توسعه در لایه زیرساخت هسته شبکه کشور همراه با نصب تجهیزات است و این مسئله ممکن است قطعی محدود در برخی لینک‌ها را رقم بزند. برخی این مسئله را وجود اختلال در اینترنت کشور عنوان می‌کنند.

خرامید با بیان اینکه این قطعی محدود از سوی کاربران احساس نمی‌شود، تصریح کرد: اثر این قطعی عمدتاً توسط کاربران احساس نمی‌شود؛ اما در سامانه‌های نظارتی ثبت می‌شود. برخی این توسعه را با نام اختلال فاکتور نکنند.

اینترنت

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات نیز پس از پخش مسابقه فوتبال پرسپولیس و النصر، با اشاره به رکوردزنی مجموع پیک ترافیک داخل و خارج کشور و عبور از رمز ۱۱ ترابیت بر ثانیه، به این نکته اشاره کرد که این رکوردزنی نتیجه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در دو سال گذشته است.

وی افزود: خبر خوب دیگر اینکه در کنار شتاب گرفتن پروژه فیبر نوری، تا پایان سال۵۰درصد به ظرفیت شبکه زیرساخت کشور افزوده می‌شود. شرکت مخابرات و اپراتورهای همراه نیز باید به روند توسعه خود شتاب دهند تا کیفیت شبکه بیش از گذشته افزایش یابد.

هفته گذشته نیز شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: به‌منظور ارتقا و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و بر اساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقای تجهیزات آغاز شده است.

بدین منظور بر اساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعت‌های کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد) در قالب دان‌تایم (down time) فنی انجام می‌شود.

بدیهی است برای آمادگی اپراتورهای مخابراتی و سایر ذی‌نفعان و مدیریت ترافیک از مسیرهای جایگزین در ساعت دان تایم، قبل از شروع عملیات اجرایی، اطلاع‌رسانی لازم با اپراتورها و ذی‌نفعان انجام می‌شود.

خبر مهم دادستان کل کشور درباره رفع فیلتر اینترنت

دادستان کل کشور گفت: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست و تا زمانی که مدیران شبکه‌های اجتماعی حاضر نشوند مقررات ما را بپذیرند شرایط ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا پرچمدار عدالت در جامعه است، خاطرنشان کرد: مدیران جدید تلاش کنند جایگاه موجود را ارتقا ببخشند و وظایف متعددی که بر عهده دارند را به خوبی اجرایی کنند.

منتظری در خصوص سامانه رصد مردمی نیز افزود: در قوه قضاییه و دادستانی کل سامانه‌ای وجود دارد که افراد می‌توانند از طریق این دریچه مطالبات خود را بیان کنند.

اینترنت

خبر مهم درباره فیلترینگ اینترنت

حجت الاسلام نیک بین گفت: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند.

حجت الاسلام جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: با دستن دهان‌ها افکار بسته نمی‌شود و انسان‌ها آرام نمی‌‌گیرند. ما باید مغز‌ها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم لذا فیلتر کردن قطعا نتیجه مثبتی نداشته و ندارد.

وی اظهار کرد: فیلتر کردن باعث نمی‌شود مردم کمتر فضای مجازی ببینند اتفاقا درصد خیلی کمی کاهش پیدا کرده آن هم به جهت اینکه هجمه بسیار زیادی در حوزه فیلترینگ است.

نماینده مردم بردسکن و کاشمر در مجلس بیان کرد: فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینه‌های مردم و پول این کشور خرج VPN شود. این VPN را چه کسی تولید می‌کند همان که ما با آن ارتباط خوبی ندارد.

نیک بین تصریح کرد: خرید VPN یعنی فروش اطلاعات شخصی ما به یک کشور واسطه و بعد به آن کشور مبدا؛ مثلا اگر بخواهیم از واتس اپ استفاده کنیم و مبدا کشور الف باشد ما به صورت مستقیم نمی‌توانیم به آن کشور مرتبط شویم لذا می‌رویم به کشور ب اطلاعات خود را می‌دهیم و بعد می‌آییم از کشور الف اطلاعاتمان را می‌گیریم.

وی اضافه کرد: این امر یک زحمت برای مردم، خروج ارز از کشور، پایین آمدن خرید و فروش‌های اینترنتی و درست کردن بازار سیاه برای VPN فروش‌ها است.

نیک بین با بیان اینکه فیلتر باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.

 اینترنت

اینستاگرام و واتس اپ که هر دو متعلق به شرکت آمریکایی متا هستند تا کنون زیر بار درخواست‌های ایران برای داشتن نمایندگی در کشورمان نرفته بودند، اما از آنجا که این دو پلتفرم در کشورهای دیگر طبق قوانین آن کشورها کار می‌کنند لذا نمی‌توانند بهانه‌‌ای برای فعالیت نکردن طبق قوانین ایران داشته باشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: