پایگاه خبری خانه فوتبال:

خبرهای جدید درباره احتمال افزایش قیمت اینترنت به گوش می رسد.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است.اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست . اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

بسته‌های اینترنت موبایل گران می‌شود؟

وزیر ارتباطات با بیان این‌که فعلا تصمیمی برای افزایش تعرفه نداریم، گفت: با راه‌اندازی حساب توسعه فیبرنوری در کشور با یک هزار میلیارد تومان به عنوان منابع مالی، پروژه توسعه فیبرنوری شتاب خواهد گرفت.

 عیسی زارع‌پور  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه اینوتکس گفت: حملات DDOs در سه ماه پایانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه۳ تا ۴ برابر شده بود که با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت با آن مقابله شد. حجم حملات سایبری در تمام کشورها افزایش پیدا کرده و باید ساز و کارهای مناسبی برای مقابله با آن درنظر گرفت.

وی درباره نحوه سرمایه‌گذاری در پروژه فیبرنوری گفت: سال گذشته دولت آیین ‌نامه‌ای را تصویب کرد که به واسطه آن ۸درصد از درآمد اپراتورهای همراه، برای این پروژه صرف شود اما موانع اجرایی در خصوص آن وجود داشت به همین دلیل در بودجه، ظرفیت جدیدی برای توسعه فیبرنوری پیش‌بینی شد. در یکشنبه گذشته آئین‌نامه آن در دولت به تصویب رسید و امروز ابلاغ شد. با راه‌اندازی حساب توسعه فیبرنوری در کشور که همین الان دولت مبلغ هزار میلیارد تومان به عنوان منابع مالی در آن پیش‌بینی کرده است، پروژه توسعه فیبرنوری شتاب خواهد گرفت.

وی درباره تعرفه اینترنت افزود: فعلا تصمیمی برای افزایش تعرفه نداریم. اپراتورها پیشنهاداتی را مطرح کرده‌اند که در حال بررسی آن هستیم.

زارع‌پور درباره رفع فیلتر برخی پیام‌رسان‌های خارجی گفت: کمیته فیلترینگ باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند ما یک عضو از ۱۳ عضو کمیته هستیم. با پیگیری وزارت ارتباطات اسفند ۱۴۰۱ نزدیک ۳۰۰ سایت و بازی رفع فیلتر شدند و همراهی کمیته ولی در مورد پلتفرم‌های دیگر نیاز به تصمیم‌گیری جمعی است و همه باید تصمیم بگیرند.

وی تصریح کرد: در حوزه شبکه‌اجتماعی و پیام‌رسان همچنان که بارها اعلام شده از فعالیت هر پلتفرم و سکوی خارجی در جمهوری اسلامی استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه به قواعد خودشان پایبند و نسبت به اتفاق‌هایی که در آن می‌افتد پاسخگو باشند. اگر این شرایط فراهم شود دست‌شان را به گرمی می‌فشاریم و آماده همکاری هستیم. باید در ایران دفتر بزنند و در مقابل اتفاقی که در پلتفرم‌شان رخ می‌دهد پاسخگو باشند.

زارع‌پور افزود: در شهریور و مهر سال گذشته، در پلتفرم اینستاگرام از فروش سلاح گرفته تا ساخت آن و انواع روش‌های خرابکارانه آموزش می‌دهند، در صورتی که براساس قواعد اینستاگرام اینها جزو موارد ممنوعه است و باید با آن برخورد کند؛ اما این اتفاق رخ نداد، وقتی به قواعد خودشان پایبند نباشند و ما نتوانیم حقوق مردم را پیگیری کنیم طبیعی است مانند خیلی از کشورها که برای مردمشان ارزش قائل هستند، اجازه فعالیت به آنها ندهیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: نظر وزارت ارتباطات بر رفع فیلتر گوگل پلی است.

اینترنت / اینستاگرام رفع فیلتر می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در هفته بعد ۳ میلیون پوشش فیبرنوری را جشن می‌گیریم و در ۱۰ شهر شروع به سرویس‌دهی می‌کنیم همچنین سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه را در دسترس مردم خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2023 در جمع خبرنگاران در رابطه با رفع فیلترینگ اظهار کرد: در مورد فیلتر یا رفع فیلتر، یک کمیته ۱۳ نفره تصمیم می‌گیرند که وزارت ارتباطات نیز یک عضو از آن کمیته است، با پیگیری‌ها در اسفندماه سال گذشته، نزدیک به ۳۰۰ سایت و سرویس و ۱۰۰ بازی با همراهی که این کمیته انجام داد، رفع فیلتر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ریاست محترم جمهور در حکم دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی یک بندی را قید کردند در این رابطه که باید در مصادیق و سیاست‌های فیلترینگ که در سال‌های گذشته وضع شده‌، بازنگری انجام شود که این مسأله در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همانطور که قبلا اعلام شد، ما از فعالیت هر پلتفرم و سکوی خارجی در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه به قواعد خودشان پایند باشند و در ایران دفتر ایجاد کرده و در قبال اتفاقاتی که در پلتفرمشان رخ می‌دهد، پاسخگو باشند که در این‌صورت دست آنان را به گرمی می‌فشاریم و مادامی که این اتفاق رخ ندهد، مانند سایر کشورها، امکان فعالتشان وجود ندارد.

زارع‌پور در رابطه با فیلترینگ اینستاگرام بیان کرد: در پلتفرم اینستاگرام در ایام شهریور و مهر سال گذشته از فروش سلاح تا آموزش ساخت کوکتل مولوتف و انواع روش‌های خرابکاری در آن ترویج داده می‌شد، در حالی که بر اساس قواعد خود اینستاگرام این موارد جزو موارد ممنوعه است و خود پلتفرم باید برخورد کند اما این اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: پلتفرم‌ها وقتی به قواعد خودشان پایبند نباشند و ما نتوانیم حقوق مردم را پیگیری کنیم، طبیعی است که مانند سایر کشورها که برای مردم خود ارزش قائل هستند، ما نیز اجازه فعالیت به آن‌ها ندهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:  چند وقت قبل مشاهده کردید که در کشور امریکا در رابطه با برنامه «تیک تاک» ۵ ساعت و ۳۷ دقیقه جلسه استماع برگزار شد و مسؤولان این کشور، چقدر با حساسیت در مورد حفظ حریم خصوصی مردم و اثری که این برنامه، بر روی افکار عمومی و روی جوانان این کشور دارد با حساسیت کار را دنبال می‌کردند و هم‌اکنون حتی در برخی ایالت‌های امریکا «تیک تاک» برای مردم نیز ممنوع شده، دنیا نسبت به فضای مجازی خود حساس است و ایران نیز از این قاعده مستنثنی نیست.

زارع‌پور همچنین در مورد پروژه فیبر نوری بیان کرد: خبر خوبی که برای مردم داریم پروژه‌ فیبر نوری است که در این راستا در هفته بعد ۳ میلیون پوشش را جشن می‌گیریم و در ۱۰ شهر شروع به سرویس‌دهی می‌کنیم و سرعت‌های چندصد مگابیت بر ثانیه را در دسترس مردم خواهیم گذاشت.

وی همچنین در مورد تعرفه‌های اینترنت گفت: فعلا تصمیمی در رابطه با افزایش تعرفه اینترنت ندارم، اپراتورها پیشنهادهایی دادند که در حال بررسی مسأله هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص رفع فیلتر گوگل پلی خاطر نشان کرد: برای رفع فیلتر گوگل پلی در حال تعامل با کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که متولی تصمیم گیری فیلتر و رفع فیلتر هر پلتفرمی می‌باشد هستیم؛ نظر وزارت ارتباطات این است که رفع فیلتر گوگل پلی به نفع کاربران می‌باشد و این مسئله را دنبال می‌کنیم.

زارع‌پور وزیر در خصوص حملات سایبری بیان کرد: حملات DDOs در سه ماه پایانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۳ تا ۴ برابر شده بود که با تمهیدات شرکت ارتباطات، با آن مقابله شد. حجم حملات سایبری در تمام کشورها افزایش پیدا کرده و باید ساز و کارهای مناسبی برای مقابله با آن درنظر گرفت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: