پایگاه خبری خانه فوتبال:

خرید فیلترشکن اینترنت تبدیل به هزینه ای اضافه در سبد مردم شده است.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است.اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست . اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

قطع اینترنت همراه و پیام رسان ها در آخرهفته

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه موضوع امنیت آزمون خواسته خانواده‌ها است، گفت: اینترنت همراه در روزهای کنکور به صورت نقطه ای و در بخش پیام رسان‌ها قطع می شود.

عبدالرسول پورعباس در برنامه تلویزیونی با تشریح روند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و آمادگی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور گفت: حساسیت آزمون سراسری یکی از وقایع پیچیده جامعه است. دلایل مختلف از جمله آینده شغلی، خواسته های خانواده و هدایت تحصیلی در حساسیت آن تاثیر دارند. امسال برای اولین بار در زمستان است و نگرانی های سرمایشی وجود دارد که چگونه حوزه‌ها را گرم نگه داریم که داوطلبان راحت آزمون دهند.

وی افزود: آزمون دی ماه و آزمون تیرماه برای پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ است. بیشترین نمره ملاک عمل خواهد بود. داوطلبان می توانند یا هر دو یا یکی از آنها را شرکت کنند. نمره هر دو آزمون تا دو سال معتبر است. هر نمره بالاتر ملاک عمل است. همه آزمون‌ها هم شبیه هم هستند و مزیتی نسبت به هم ندارند.

پورعباس اظهار داشت: ۹۷۸ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که طبق معمول بیشترین گروه علوم تجربی هستند. بعد از آن علوم انسانی هستند و در علوم ریاضی ۶۰ درصد پسران و ۴۰ درصد دختران هستند. بعد از آن زبان و هنر هستند. نسبت به پارسال انتظار داشتیم که کمتر شرکت کنند. ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۵ حوزه در تهران و ۲ هزار و ۴۱ حوزه فرعی در آزمون درگیر هستند.

وی گفت: در این مسیر دولت تمام امکانات خود را بسیج کرده است و وزارتخانه های پشتیبانی می کنند و از روز چهارشنبه سیستم های گرمایشی را فعال می کنند در حوزه‌ها و شورای تامین ابلاغ های مورد نیاز را اجرا می کنند تا داوطلبان در گرمای مطلوب آزمون دهند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: حلقه‌های امنیتی زیادی را تعریف کردیم و آگاه هم هستیم که اینترنت با زندگی مردم گره خورده است. پیش بینی کردیم و از دولت خواستیم که امکان ارسال و دریافت فایل وجود نداشته باشد که مصوب شد در اینترنت همراه در حوزه های شبکه های پیام رسان محدودیت داریم. این محدودیت در شهرهای محل حوزه امتحانی است.

وی افزود: این موضوع خواسته مردم هم است و از این بابت و به شکل نقطه ای محدودیت اعمال می شود. درباره اینترنت ثابت محدودیتی وجود ندارد. /  راه دانا

اینترنت

 

زمزمه های رفع فیلترینگ اینترنت / اینستاگرام هم رفع فیلتر شد ؟

همزمان با رفع فیلتر گوگل پلی ، زمزمه هایی از احتمال حذف محدودیت های اینستاگرامی هم به گوش می رسد

«گوگل پلی رفع فیلتر شد » .این خبری بود که از عصر روز گذشته به سرعت در فضای رسانه ای و کانال ها و صفحات فضای مجازی منتشر شد و در ادامه حتی برخی کاربران از دسترسی بدون محدودیت به اینستاگرام نیز خبر دادند.

سایت انتخاب  در همین باره نوشت :پس از چندین ماه فیلترینگ گوگل پلی، امکان دانلود از این پلتفرم با IP ایران امکان پذیر شده است.این اپلیکیشن همراه با برخی دیگر از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی پس از ناآرامی های  اخیر فیلتر شده بود. در عین حال برخی کاربران از احتمال موقت بودن این  موضوع و حتی تست انجام فیلترینگ جدی تر  سخن به میان آوردند اما خبرآنلاین رفع فیلتر گوگل پلی را قطعی دانست و نوشت: طبق یک منبع موثق فروشگاه پلی استور رفع فیلتر شد. اگرچه شامگاه روز گذشته برخی کاربران معدود از مختل شدن دوباره  دسترسی به پلی استور خبر دادند، ایرنا خبرگزاری دولت  شب گذشته خبر داد:گوگل پلی توسط وزارت ارتباطات رفع فیلتر شد و از ساعاتی قبل امکان دانلود از این پلتفرم‌ با IP ایران امکان پذیر شده است. سایت دیجیاتو هم  نوشت :یک منبع مطلع به شکل «غیر رسمی» به دیجیاتو گفت رفع فیلتر گوگل پلی تا فردا (امروز سه شنبه )روی تمام اپراتورها اجرایی می‌شود. این سایت می افزاید :یک منبع مطلع دیگر نیز به دیجیاتو تایید داد که فرایند رفع فیلتر گوگل‌پلی آغاز شده است. اکنون می‌توان با اطمینان بیشتری اعلام کرد که رفع فیلتر گوگل‌پلی تا فردا (امروز سه شنبه ) در همه اپراتورها انجام می‌شود.

اینترنت / فیلترینگ با دستور رئیسی لغو شده است ؟

هرچند تا زمان تنظیم این گزارش هیچ مقام رسمی در این باره توضیحی ارائه نکرد اما بسیاری از کاربران دسترسی بدون فیلتر به گوگل پلی را تایید کردند. در این میان کاربری این رفع فیلتر را به دستور یک شنبه شب رئیس جمهور به وزیر ارتباطات مرتبط دانست .آیت ا... رئیسی  یک شنبه شب در جلسه هیئت دولت در بخشی از سخنانش با اشاره به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی در زندگی و کسب و کار مردم، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست دغدغه‌های مردم در زمینه کندی سرعت و دیگر مشکلات موجود را با فوریت پیگیری و رفع کند. رئیسی 16 آذر امسال و  در سخنرانی خود در دانشگاه تهران نیز تأکید کرده بود که  دلیل محدودیت‌های اینترنتی ناامنی و اختلالی است که دشمن در کشور ایجاد کرده و زمانی که شرایط ناامنی در کشور برطرف شود، امکان تغییر این شرایط وجود دارد.اکنون باید منتظر ماند و دید آیا این روند رفع فیلتر مداوم است و به دیگر محدودیت ها  از جمله اینستاگرام و و اتس اپ هم تسری خواهد یافت.چرا که همزمان با انتشار خبرهای رفع فیلتر گوگل پلی  برخی کاربران  از امکان دسترسی  بدون محدودیت به اینستاگرام هم خبر دادند .

 اینترنت

اینترنت / اینستاگرام هم رفع فیلتر شد ؟

اگرچه برخی کاربران از دسترسی به اینستاگرام  خبر دادند اما خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان و سایت فردا  به صراحت نوشتند که دسترسی به اینستاگرام بر روی اینترنت رایتل، ایرانسل و شبکه اینترنت خانگی بدون فیلترشکن ممکن شده است و تا زمان تنظیم این گزارش  مقام و منبع  رسمی این موضوع را تایید نکرد ولی بسیاری از کاربران شب گذشته  تجربه های خود از دسترسی بدون محدودیت به اینستاگرام را به اشتراک گذاشتند . البته در مدت بیش از 3 ماه  فیلتر اینستاگرام چند بار بحث رفع فیلتر این پلتفرم مطرح شده و به طور مشخص حتی یک بار وزیر ارتباطات  مجبور به موضع گیری در این باره شد  و در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق به معنای تداوم محدودیت شبکه‌های اجتماعی خارجی است؟ توضیح داد: اگر هم قرار بر این باشد که محدودیت‌ها برداشته شود، پیام‌رسان‌های داخلی به شکلی طراحی و عرضه می‌شوند که ترجیح مردم استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی باشد.زارع‌پور گرچه با این اظهارات رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ را تایید نکرد، اما جای امیدواری است که تکذیبی هم روی آن نگذاشت. حال باید دید روند رفع فیلتر این پلتفرم ها که کسب و کارهای زیادی بر آن ها  ایجاد شده بود و آمار های متفاوتی دراین باره ارائه می شود گسترده تر خواهد شد یا خیر؟

خراسان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: