پایگاه خبری خانه فوتبال:

اینترنت تبدیل به هزینه ای واجب در سبد مردم شده است.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است. اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست.اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

خبر خوش از رفع فیلتر اینستاگرام

نماینده تهران در مجلس از تلاش قالیباف برای رفع فیلتر اینستاگرام خبر داد.

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد درخصوص فیلترینگ فضای مجازی، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی به ریاست آقای قالیباف رئیس مجلس پیگیر هستیم که فیلترینگ برداشته شود.

وی ادامه داد: آقای قالیباف به نمایندگی از مجلس پیگیر رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ است و بحث‌های جدی مطرح شده که باید فیلترینگ برداشته شود.

نادری خاطرنشان کرد: ما هم معتقدیم بخشی از کسب و کارها در اینستاگرام است اما بحث ما چیز دیگری است مبنی بر این‌که فیلتر به این شکل جواب نمی‌دهد و باید سیاست جدیدی اتخاذ کرد./ایلنا

حذف مشروط فیلترینگ / فیلترینگ قانونی می شود؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: زمانی‌که صحبت از دهکده جهانی می‌شود و جهان را در حد یک دهکده به هم فشرده و مرتبط می‌بینیم، نمی‌توانیم بگوییم سیاست ما بر این است که ارتباطات را در درون مرزهای‌مان محدود کنیم. چون امکان‌پذیر نیست و این جز آسیب به اقتصاد و خراب کردن رابطه مردم با حاکمیت و همچنین رواج فیلترشکن و شیوه‌های غیرمجاز ارتباطات هیچ حاصلی ندارد. اگر تاکنون محدود‌سازی تلگرام و ماهواره حاصل داشته این راه را ادامه دهند، اما اگر این‌چنین نیست پس ادامه سیاست‌های نادرست، اشتباه است.

 مهسا امینی ۲۲ شهریور ماه فوت کرد و بعد از فوت او اعتراضات در کشور آغاز شد. اعتراضات باعث محدودیت اینترنت و همین محدودیت‌ها موجب صدماتی به کسب‌و‌کارهای اینترنتی شد. اگر چه ضربه به کسب‌وکارهای اینترنتی بیش از سایر کسب‌وکارها بود، اما این آسیب تنها به کسب‌وکارهای اینترنتی ختم نشد و سایر کسب‌وکارها را نیز تحت تاثیر قرار داد. آسیبی که محدودیت اینترنت به کسب‌وکارها و اقتصاد کشور وارد کرده است، محور گفت‌وگوی «دنیای اقتصاد» با ۵ نماینده مجلس است.

گزارش هایی از رفع فیلتر واتس‌اپ در برخی اپراتورها

سایت دیجیاتو که اخبار مربوط به فناوری را پوشش می دهد نوشته است که بررسی‌های این سایت نشان می‌دهد  واتس‌اپ برای برخی کاربران رفع فیلتر شده است. اما همچنان ارسال تصویر، ویدئو و صوت میسر نیست و با اختلال همراه است.

به گزارش «انتخاب»، این سایت نوشته است که بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی مشترکین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، مخابرات، شاتل موبایل و زیتل می‌توانند بدون استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی، در واتس‌اپ پیام ارسال و دریافت کنند. البته اختلال در این پیام‌رسان به حدی است که امکان ارسال تصویر، ویدئو و صوت وجود ندارد.

نکته قابل تامل آنجاست که رفع فیلتر برای همه کاربران یک سرویس‌دهنده اینترنت اتفاق نیفتاده است و به طور مثال برخی مشترکین ایرانسل یا مخابرات از عدم اتصال واتس‌اپ بدون ابزارهای تغییر آی‌پی خبر می‌دهند.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد اختلال روی سرویس واتس‌اپ در ایران هنوز در سطح بالایی است

مشکل مسدود شدن صفحات اینستاگرام رفع شد

مشکل مسدود شدن اکانت‌های اینستاگرام حل شد و کاربران دوباره به اکانت‌های خود دسترسی پیدا کرده‌اند.

زومیت نوشت که مشکل مسدود شدن اکانت‌های اینستاگرام حل شد و کاربران دوباره به اکانت‌های خود دسترسی پیدا کرده‌اند.

غروب روز گذشته تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام برای دسترسی به حسابشان دچار مشکل شده‌اند. برخی حتی پیام‌هایی در جهت بسته شدن موقت حسابشان دریافت کردند.

اینستاگرام هم در توییتر نوشت از مشکلی که پیش آمده آگاه است و ضمن عذرخواهی از کاربرانش اطلاع داد که برای حل مشکل تلاش می‌کند.

منتظر رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ باشیم

درحالی که همچنان بحث ها درباره سرنوشت اینستاگرام مطرح است ، رئیس پدافند غیرعامل از تداوم فیلترینگ این دو پلتفرم آمریکایی خبر داد.

 40 روز پس از آغاز رسمی فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ ، سردار جلالی تکلیف اینستاگرام و واتساپ را مشخص کرد. او برای اولین بار از این سخن گفت که حکم موقت شورای امنیت کشور تا زمانی که گروه متا ، مالک این پلتفرم های آمریکایی تضامین لازم برای رعایت قوانین کشورمان را ندهد ، پابرجاست و به قوت خود باقی خواهد ماند. پیش از این سخنگوی دولت هم با تاکید بر اینکه این پلتفرم ها حتی قوانین مربوط به پالیسی های اخلاقی خود را هم در قبال ایران رعایت نمی کنند ، از این رفتار انتقاد کرده بود و وزیر ارتباطات هم بارها از این گفته بود این پلتفرم ها برای ادامه فعالیت در ایران باید تعهدات لازم را برای اجرای همان قوانین ضد ترویج خشونت ، آموزش تروریسم و محتوای غیراخلاقی را بدهند و البته یکی از شروط دیگری که از سوی نمایندگان مجلس بر آن تاکید شده بود ، داشتن نمایندگی از سوی این پلتفرم در کشورمان بود.

حالا با گفته های سردار جلالی تکلیف این دو پلتفرم مشخص شده است. در روزهای گذشته ، نهادهایی که مسئولیت مستقیم قانونی برای فیلترینگ دائم این پلتفرم دارند چون شورای عالی فضای مجازی ، کمیته فیلترینگ و قوه قضاییه تصمیمی در این زمینه نگرفته اند و مهمترین تاکید دولت بر تقویت پلتفرم ها بسته حمایتی برای کسب و کارهای آسیب دیده اینستاگرامی بوده است. آمارهای مختلفی درباره تعداد فعالان اینترنتی در روزهای گذشته مطرح شده است. وزارت صمت تعداد فروشگاه های اینترنتی فعال در اینستاگرام را 350 هزار واحد و اتاق بازرگانی ایران تعداد آسیب دیدگان فیلترینگ اینستاگرام را حدود 9 میلیون نفر اعلام کرده است.

دولت که پیش از این گفته بود به دلیل فضای کسب و کار ایجاد شده در اینستاگرام به دنبال فیلترینگ این پلتفرم نیست ، حالا به دلیل مسائل امنیتی از یک سو بر تقویت پلتفرم های داخلی تاکید دارد و از سوی دیگر به دنبال احتمال استفاده از پلتفرم های جایگزین خارجی است که شرایط کشورمان را بپذیرند و گزینه هایی چون یاندکس یا وی چت از روسیه و چین در این باره نام های شان مطرح شده است و همچنان هم بر این اصل تاکید می شود که گروه متا اگر ضوابط قانونی را بپذیرد ، می تواند رفع فیلتر شود./خبرآنلاین

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: