پایگاه خبری خانه فوتبال:

فیلترینگ اینترنت تبدیل به هزینه ای اضافه در سبد مردم شده است.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است.اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست.اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

موافقت اینستاگرام با درخواست ایران

زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: مرکز ملی گفته که هنوز پاسخی از سوی اینستاگرام دریافت نکردیم. اظهارات برخی افراد پیرامون تاسیس دفتر اینستاگرام در ایران فقط حدس و گمان است.

خبر مهم وزیر درباره اینستاگرام و واتس‌آپ

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت متا به نامه ارسالی از سوی مرکز فضای مجازی در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ پاسخ داده است، گفت: این شرکت تاکنون پاسخی نداده است.

 وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت متا به نامه ارسالی از سوی مرکز فضای مجازی در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ پاسخ داده است، گفت: این شرکت تاکنون پاسخی نداده است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ با نهادهای امنیتی است که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

وی همچنین در خصوص نامه ارسالی ایران به شرکت متا گفت: این نامه از سوی مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده است و امروز از این مرکز پرسیدم که گفتند "ما هنوز پاسخی دریافت نکردیم."، آنچه را یک نماینده گفته است باید از خودش پرسید.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: عمده کشورهایی که اینستاگرام یا واتساپ پلتفرم غالب در آنجا هستند دفتر دارند و قواعد آنجا را می‌پذیرند.

دلیل افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت

وزیر ارتباطات درباره افزایش قیمت تلفن ثابت هم  گفت: شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است باید درآمد و هزینه آن متناسب باشد زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند به مردم خدمات ارائه بدهد.

زارع‌پور عنوان کرد: مخابرات برای توسعه و نوسازی نیاز به منابع دارد و چند سالی است که تعرفه‌های آن ثابت مانده است. برای ارائه سرویس خوب باید منابع داشته باشد.

وی افزود: در قبال افزایش نرخ تلفن ثابت و همراه، یک بسته نیز برای مردم در نظر گرفته شده است./تسنیم

ترفند دور زدن فیلتر واتساپ | با این روش واتساپ خود را فعال کنید

« هیچ کس دنبال محدودسازی دسترسی به اینترنت نیست اما وقتی هیچ پلتفرمی به شما پاسخگو نیست و پلتفرم‌ها به بستری برای طراحی آشوب‌ها و اغتشاشات تبدیل می‌شوند، این امنیت کشور شما را به مخاطره می‌اندازد.» این جمله را احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفته است. او البته در این مصاحبه یک بار دیگر پیامی روشن به واتساپ و اینستاگرام برای تداوم فعالیت به ایران داده است.

مدت هاست که بسیاری از مقامات کشور به فضای باز مجازی انتقاد دارند و اعتقاد دارند این عدم نظارت بر فضای مجازی بحران های امنیتی را به همراه دارد. طراحان طرح صیانت اصلا با همین منطق از چند سال قبل به دنبال ایجاد محدودیت های جدی بر شبکه های اجتماعی هستند.

آنها دو رویکرد را در دستور کار دارند. اول اینکه سطح زیرساخت و پهنای باند متعلق به اینترنت بین الملل دچار محدودیت های جدی شود و دوم اینکه سرورهای پلتفرم های خارجی فعال در ایران به ایران آورده شوند.

خواسته ای که 4 سال قبل و در زمان فیلترینگ موقت تلگرام خیلی جدی پیگیری شد و حتی وزیر وقت ارتباطات جلساتی را در آلمان با مدیران و مالکان این اپلیکیشن روسی انجام داد اما به دلایل مختلف چون امنیت شبکه و آنچه از سوی مدیران این پلتفرم حفظ اطلاعات شخصی کاربران اعلام شد ، این مذاکرات به توافق نرسید.

همچنین خواسته دایر شدن دفاتر این پلتفرم در ایران هم به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم های آمریکایی و نسبت میزان بیزنس این پلتفرم یا پلتفرم های مشابه در ایران و سایر نقاط دنیا یکی از عواملی بود که چنین اتفاقی را میسر نکرد اما همچنان به دلیل همان تهدید های امنیتی ، راهکار مدیران ارشد دولتی و نمایندگان حامی طرح صیانت برای فعالیت پلتفرم های خارجی همان مسیر است. مسیری که تلگرام انجامش نداد و فیلتر ماند.راستینه در این باره به ایسنا گفته است:«در زمینه پتلفرم‌های خارجی باید سریعاً با دعوت نمایندگان آنها برای ایجاد دفاترشان در کشور و پاسخگو بودن آنها نسبت به عملکردشان گام برداریم؛ هر پلتفرم خارجی که آمادگی پاسخگویی نسبت به عملکردش را دارد طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی نباید بستر توسعه فعالیت‌های غیر قانونی را برای شبکه‌های معاندین در بستر فضای مجازی فراهم کند.»

اتفاقی که اقلا در شرایط فعلی از سوی بسیاری از تحلیل گران بین الملل و همچنین حوزه دانش و فناوری سخت به نظر می رسد ولی این نماینده مجلس هم می گوید:« هیچ کس دنبال محدود سازی(دسترسی به اینترنت) نیست اما وقتی هیچ پلتفرمی به شما پاسخگو نیست و پلتفرم‌ها به بستری برای طراحی آشوب‌ها و اغتشاشات تبدیل می‌شوند، این امنیت کشور شما را به مخاطره می‌اندازد.» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «من هم موافق محدود سازی و فیلترینگ نیستم ولی با نظام‌مند و قانون‌مند کردن فضای مجازی موافقم»، گفت:« بهتر است که این خلأ قانونی را توسط شورای عالی فضای مجازی برطرف و به سمت ارتقای سواد رسانه‌ای حرکت کنیم و چنانچه که پلتفرم خارجی این ظرفیت را دارد که در اینترنت جهانی بیاید و پاسخگو باشد، این ظرفیت را برای او فراهم کنیم.»

گفته های راستینه به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، کمیسیونی که موافقان جدی طرح صیانت در آنجا دور هم جمع شده اند یک پیام روشن دارد برای پلتفرم های خارجی. اینکه شرط تداوم فعالیت شان ، داشتن نمایندگی فعال و پاسخگویی در ایران است. اگرچه دو مقام دولتی یعنی وزیر ارتباطات و فناوری و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از این در مصاحبه های شان شرط تداوم فعالیت این پلتفرم ها در ایران را پایبندی به پالیسی های اخلاقی خود در محدودسازی انتشار محتواهای خشن ، مستهجن ، حامی تروریسم و آموزش خشونت دانسته بودند . خواسته هایی که از سوی وزیر ارتباطات اعلام شده بود برایش باید تفاهم نامه ای در این زمینه امضاء و خود را مسئول به انجامش بدانند.

اگرچه این پلتفرم ها بخصوص اینستاگرام به زندگی بخش زیادی از مردم گره خورده است اما به دلیل مسائل امنیتی به نظر می رسد اگر این توافق صورت نگیرد ، اینستاگرام هم به سرنوشت تلگرام بدل خواهد شد. اگرچه تلگرام حتی پس از فیلترینگ و در اوج محدودیت های اعمالی بر اینترنت در روزهای اخیر با قابلیت های دور زدن فیلترینگ توانست تعداد کاربرانش در ایران را بیش از قبل کند اما اینستاگرام با محدودیت های اعمال شده فعلی تقریبا از دسترس خارج شده است و در زمان هایی که اینترنت به حالت ملی در می آید تقریبا دسترسی به آن ناممکن می شود.

ترفند های واتساپ (WhatsApp):

مچ گیری از افرادی که پروفایل شما را پنهانی چک کرده اند

قابلیت مچ گیری از افرادی که به صورت نامحسوس و پنهان در صدد نگاه کردن به پروفایل شما هستند در برنامه واتساپ وجود ندارد اما شما برای مچگیری میتوانید از ترفند دیگری استفاده کنید، البته این عمل فقط بر روی دستگاه های صورت میگیرد که اندروید باشد.

همانطور که اشاره شد برای مچ گیری از افرادی که بطور پنهانی پروفایل شمارو چک میکنند میتوانید از برنامه Whatsapp Viewer پس از دانلود استفاده کنید. با بهره گیری از این نرم افزار میتوانید تمام کسانی که پروفایل و اکانت شما را دیده اند را بشناسید که بصورت لیست به شما نشان داده میشود

 ارسال همزمان یک پیام برای چند کاربر

ترفند اولی که آن را معرفی می‌کنیم مربوط به ارسال همزمان یک پیام برای چند کاربر می‌شود. انجام این عمل در نسخه اندرویدی و آی او اس اپلیکیشن واتساپ به شیوه مختلفی صورت می‌پذیرد. اگر از نسخه آی او اسی واتساپ استفاده می‌کنید، با مراجعه به تب Chats دو گزینه با عناوین Broadcast Lists و New Group را در بخش فوقانی صفحه مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه Broadcast List قادر خواهید بود که به طور همزمان یک پیام را برای چند کاربر در پنجره‌های چت مستقل خود ارسال کنید. بدیهی است که با انتخاب گزینه New Group هم قادر به ساخت یک گروه و چت گروهی خواهید بود.

11 ترفند واتساپ برای حرفه ای شدناما نحوه ارسال همزمان یک پیام برای چند کاربر در نسخه اندرویدی واتساپ به شیوه کاملا متفاوتی صورت می‌پذیرد. برای انجام این عمل در نسخه اندرویدی واتساپ به تب Chats مراجعه کنید. آیکون ارسال پیام جدید که در منوی سمت راست و بالای صفحه واقع شده است را انتخاب کنید. انگشت خود را بر روی نام یکی از مخاطبین مد نظرتان قرار داده و کمی نگه دارید تا یک علامت تیک در کنار آن ظاهر شود. سپس سایر کاربران مد نظرتان که قصد داریم یک پیام به طور همزمان برای آن‌ها ارسال شود را انتخاب کنید. آیکون تیک موجود در گوشه پایین و سمت راست صفحه را لمس کنید. پیام مورد نظرتان را تایپ و ارسال نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: