پایگاه خبری خانه فوتبال:

نوع قرارداد باشگاه استقلال با شرکت مالزیایی به گونه‌ایست که هزینه داخلی برای آن صرف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، باشگاه استقلال امروز تفاهم‌نامه‌ای را با یک شرکت مالزیایی امضا کرد تا بتواند پروژه ساخت یک مجموعه ورزشی را آغاز کند.

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال امروز علاوه بر اینکه اعلام کرد جلساتی با وزارت ورزش برای تعیین محل ساخت این ورزشگاه برگزار کرده، توضیحاتی را نیز پیرامون نوع قرارداد طرفین داد اما به نظر می‌رسد توضیحات او مورد توجه قرار نگرفته و به همین خاطر ابهاماتی به وجود آمده است.

یکی از مهمترین ابهامات بحث تامین منابع مالی برای ساخت این ورزشگاه است. بر اساس اعلام مدیرعامل استقلال این مجموعه که شامل بخش‌های مختلف خواهد بود از منابع خارجی تامین می‌شود و هزینه‌ای در داخل نخواهد داشت.

قرارداد استقلال و شرکت IBN یک قرارداد B.O.T خواهد بود که طبق آن سازندگان علاوه بر تامین منابع مالی و سرمایه، ساخت پروژه را نیز برعهده می‌گیرند. پس از افتتاح مجموعه مدنظر، سازندگان در مدتی مشخص در درآمدهای به دست آمده از این ورزشگاه با طرف قرارداد شریک می‌شوند.

در این پروژه که ساخت آن حدود ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده، قرار است سازندگان طی ۱۰ سال در کسب درآمدها با باشگاه استقلال شریک باشند. بااینحال مالکیت ورزشگاه کاملا در اختیار باشگاه ایرانی خواهد بود و پس از تسویه حساب طرفین، درآمدهای مجموعه به طور کامل در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: