پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدت مطالعه:1 دقیقه

وزیر صمت درباره سامانه یکپارچه خودرو گفت: سیاست شخصی من این است که سامانه یکپارچه خودرو حذف شود و مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.
به گزارش همشهری آنلاین، سیدرضا فطمی امین در ادامه افزود: در خصوص افزایش قیمت پژو پارس هم مسئول تعیین قیمت خودرو شورای رقابت است وزارت صمت سیاست گذار نیست ما فقط مجری هستیم.

حذف سامانه یکپارچه خودرو کلید خورد

مسئول نرخ گذاری قیمت خودرو اعلام شد

 عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در درباره تحمیل خودرو به مردم از سوی خودروسازان گفت: هیچ کس حق چنین کاری را ندارد.
وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه بعضی از خودروسازان در سامانه یکپارچه هنگام تحویل خودرو به متقاضیان، خودروهای دیگری را تحمیل می کنند، گفت: خودروسازان به هیچ عنوان حق این کار را ندارند و باید طبق قانون و قرارداد عمل کنند. در این باره خودروسازان گفته‌اند که به مشتریان توصیه کرده‌اند که مشتریان می‌توانند توصیه را قبول نکنند.
علی آبادی با بیان اینکه تحول از نوآوری شروع می‌شود، گفت: بایستی قطعات و محصولاتی ساخته شود که استراتژیک بوده و دارای ارزش افزوده برای کشور باشد تا از این طریق بتوان بازارهای بین‌المللی را تسخیر کرد. خودروسازان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه استقبال می‌کنند، بنابراین از فناوران می‌خواهیم تا با همکاری و هم‌افزایی صنعت و دانش‌بنیان‌ها، برای تولید محصولات پیش‌رو و با کیفیت اقدام کنند.

شورای رقابت از مسئولیت تعیین قیمت‌ خودرو کنار می رود؟

 

علی آبادی در پاسخ به سوالی در مورد قیمت‌گذاری خودروها، تصریح کرد: اینکه شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار خواهد رفت یا خیر، اطلاعی ندارم و بنده مسئول این کار نیستم؛  بنابراین نمی‌توانم در مورد این موضوع قول و وعده‌ای هم بدهم. در حال حاضر تشخیص و قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است؛ البته همانطور که خواست دولت و وزارت صمت نیز هست، در چشم‌انداز قصد داریم رقابت در تولید خودرو به‌گونه‌ای باشد که دیگر نیازی به قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت نباشد. 
مقام عالی وزارت صمت با بیان اینکه مردم انتظار بیشتری از خودروسازان دارند و این انتظارات تاکنون به درستی برآورده نشده است، گفت: به خودروسازان به صراحت  اعلام کرده‌ایم که چنانچه به استانداردهای جهانی نرسند، از آن‌ها حمایت نخواهیم کرد؛ چرا که شأن مردم ما کمتر از مردم کشورهای دیگر نیست و استفاده از محصولات با کیفیت حق آن‌هاست. خودروسازان باید به این خواست ملی اهتمام داشته باشند. ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز موضوع را به صورت جدی مطرح کردند؛ بنابراین ما نیز در وزارتخانه موضوع را مطالبه خواهیم کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم توجه خودروسازان به صنعت خودروهای برقی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برقی‌سازی ٧٠ سال است که در جهان مورد توجه قرار دارد و همچنین با توجه پیشینه ما در خودروسازی بایستی خیلی زودتر از این‌ها در تولید خودروهای برقی ورود می‌کردیم. امروز شهر تهران از لحاظ آلودگی هوا قابل تحمل نیست و زمستان روزهای آلوده بیشتری خواهیم داشت؛ از این‌رو نگران سلامتی مردم هستیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: