پایگاه خبری خانه فوتبال:

سامانه یکپارچه خودرو | سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com سامانه ای است که به منظور ثبت نام و خرید خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است. متقاضیانی که قصد خرید خودرو از شرکت های خودروسازی را دارند، می بایست با ورود به این سامانه یکپارچه و انجام فرایند ثبت نام در بخش مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

اعلام لیست قیمت خودروهای حاضر در مرحله دوم طرح سامانه یکپارچه

جدول مقایسه ای قیمت کارخانه ای و بازار خودروهای حاضر در طرح یکپارچه خودرو را در این گزارش مشاهده می کنید.

دومین مرحله طرح یکپارچه خودرو از روز چهارشنبه مورخ 1402/02/20 آغاز شد و تا پایان روز جمعه 1402/02/29 متقضایان فرصت دارند نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های اعلامی در سامانه، اقدام نمایند. 

متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها ازسوی بانک ارسال شده است ، می توانند از روز سه شنبه 1402/03/03 تا جمعه 1402/03/10 نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت دهی(لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام نمایند.

لیست خودروهای حاضر در مرحله دوم طرح یکپارچه به شرح ذیل است:

کوییک مدل GX

کوییک اتوماتیک

ساینا S اتوماتیک

کوییک R مدل GX

شاهین

شاهین اتوماتیک

ساینا مدل GX

ساینا S

ساینا مدل GX

آریزو6 پرو

آریزو8 پرو

X55 پرو

X22 پرو اتوماتیک

X22 پرو دنده ای

آریزو5 توربو

فردا SX5

فردا T5

سوبا M4

جک S3

جک J4

جک J7

امکان ثبت نام هرمتقاضی که پیش از این در لیست نوبت دهی طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرارگرفته اند، وجود ندارد مگر آنکه انصراف خود را تا تاریخ 1402/02/20 در سامانه های مربوطه ثبت نماید.

*حسب ماده 19 آیین نامه اجرائی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشوئی، اطلاعات معاملات خودرو به صورت یکپارچه در سامانه معاملات خودرو ذیل سامانه جامع تجارت وزارت صمت ثبت می‌گردد و شامل مالیات بر عایدی سرمایه میگردد.

لازم به ذکر است که موعد تحویل برخی از محصولات پر تقاضا شرکت‌های خودروساز در سال 1403 خواهد بود.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی برمبنای فرآیند نوبت دهی:

فرایند طرح یکپارچه عرضه خودرو برمبنای فرآیند نوبت دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش‌ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت دهی

مرحله دوم: نوبت دهی و اعلام زمان بندی به ازای هر محصول مشخص براساس برنامه تولید

مرحله سوم: :قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان براساس فراخوان خودروساز

موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی "صد میلیون تومان" می‌باشد و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان مسدود گردد ، لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای کلیه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی می‌باشد.

لیست قیمت محصولات ارائه شده در مرحله دوم طرح یکپارچه در حالی ارائه شده است که نکات زیر در آن حائز اهمیت است؛

خودروی تیگو 8 با اختلاف قیمت 690 میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار بیشترین سود را از نظر ریالی نصیب خریداران خواهد کرد.

اما محاسابت درصدی حاکی از این است که ساینا اس با ثبت 53.5 درصدی بیشترین سود را از لحاظ درصدی نصیب خود کرده است.

نکته مهم: تنها در صورتی می توانید از طرح مالیت بر عایدی سرمایه طرح یکپارچه معاف شوید که خودروی خود را بعد از سه سال به فروش برسانید.

جدول قیمت خودروهای حاضر در طرح سامانه یکپارچه خودرو؛

سامانه یکپارچه

آخرین مهلت ثبت‌نام در طرح سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد

متقاضیان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی تا جمعه ۲۹ اردیبهشت مهلت دارند با افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت در این طرح ثبت نام کنند.

براساس اطلاعیه مندرج در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان تا ساعت ۲۴ جمعه ۲۹ اردیبهشت می‌توانند در یکی از ۲۶ بانک اعلامی، حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام سازمان حمایت افتتاح و پس از زمان مذکور فرایند انتخاب خودرو را آغاز کنند.

بر این اساس، صرفا متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آن‌هارا بانک ارسال کرده است، می‌توانند از ۳ تا ۱۰ خرداد به ثبت‌نام اولیه به منظور تشکیل فهرست نوبت دهی (فهرست انتظار) برای خودروهای اعلامی، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام کنند.

گفتنی است؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو هیچ محصولی در این مرحله عرضه نکرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: