پایگاه خبری خانه فوتبال:

امروزه ورزش های رزمی یکی از پرطرفدارترین ورزش ها هستند. در میان ورزش های رزمی، بوکس جایگاه ویژه ای به خصوص میان جوانان دارد. مجهز بودن باشگاه های ورزشی علتی است که ورزشکاران را در این روزهای کرونایی به باشگاه رفتن ترغیب میکند. به عنوان یک ورزشکار در انتخاب یک باشگاه ورزشی چه مواردی را در نظر می گیرید ؟ در پاسخ به این جواب حتما میگویید مجهز بودن باشگاه و استاندارد بودن تمامی وسایل اعم از تجهیزات ورزشی و حتی  کفپوش لاستیکی  و صندلی های نشیمن و استراحت .تجهیز باشگاه بوکس

یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات برای ورزش رزمی ، کیسه  بوکس است . همانطور که میدانید کیسه ی بوکس یا کیسه ی پانچ وسیله ای است که در ورزش های رزمی به خصوص بوکس مورد استفاده قرار میگیرد . کیسه ی بوکس باعث افزایش قدرت و استقامت بوکسور می شود. پس انتخاب یک کیسه ی بوکس مناسب بسیار حائز اهمیت است .

موارد مختلفی اعم از جنس بکار رفته، شکل ظاهری، مدل قرار گرفتن و حتی کاربرد کیسه ی بوکس در انتخاب آن تاثیر دارد. همچنین قیمت مناسب آن را نمیتوان نادیده گرفت .

کیسه های بوکس را میتوان به دو نوع کلی تقسیم کرد :

  1. کیسه ی بوکس ایستاده : این نوع کیسه ی بوکس که روی یک میله ی چرخ دار سوار شده است دارای قابلیت جابجایی است. همچنین ابعاد و وزن های مختلفی دارد .
  2. کیسه ی بوکس آویزان : این نوع از کیسه ی بوکس برای مشت زنی مناسب است . و امکان لگد زدن به کیسه ی بوکس آویزان وجود ندارد. این نوع کیسه ی بوکس انواع گوناگونی دارد . که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.
  • چهار گوش
  • نیم تنه
  • آپرکات
  • سه تیکه وینگ چون

همچنین این نوع از کیسه ی بکس امکان آویزان شدن از سقف و دیوار را دارد. البته باید توجه داشته باشید که کیسه ی بوکس دیوار امکان حرکت به همه ی جهات را ندارد.

هر یک از دو نوع کیسه ی بوکس زیر مجموعه های مختلف دیگری دارند .

در ادامه چند تا از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد .باشگاه رزمی

  • کیسه ی بوکس طرح اشکی : این محصول جزو کیسه بوکس های آویزان است . نام دیگر کیسه ی بوکس اشکی ، گندمی است . این کیسه ی بوکس در هنگام استفاده راحتی برای ورزشکار دارد. این امر به دلیل وزن سبک است که منجر به افزایش سرعت در بوکس می شود . علاوه بر بوکس در سایر هنر های رزمی نیز این نوع از کیسه ی بوکس کاربرد بسیاری دارد. محل نصب این نوع از کیسه ی بوکس بیشتر در فضا و مکان های کوچک مثل راهرو ها است . قیمت این نوع کیسه ی بوکس نیز مناسب است . و هم برای مشت و هم لگد کاربرد دارد .
  • کیسه ی بوکس گلابی شکل : این نوع از کیسه های بوکس به دلیل جنس رویه مرغوب ، طراحی بسیار خوب و دوام مورد توجه است . این کیسه ی بوکس هم زیر مجموعه ی کیسه بوکس های آویزان است . و میتوان آن را هم روی دیوار و هم روی سقف نصب کرد . این محصول به اسم کیسه ی بوکس گلابی دوطرفه یا دو طرف روکش معروف است . برای افزایش سرعت هم در دست هم بدن بوکسور مناسب است .تجهیز باشگاهتجهیز باشگاه
  • کیسه ی بوکس ارتجاعی : این نوع که زیر مجموعه ی کیسه بوکس های ایستاده است حالتی ارتجاعی دارد . نصب راحت و قابلیت استفاده در هر مکانی از دلایل محبوبیت آن است . کیسه ی بوکس ایستاده ی ارتجاعی امروزه مورد توجه و علاقه ی بوکسور ها و دارندگان سالن های ورزشی است .
  • کیسه ی بوکس آدمک : این کیسه ی بوکس زیر مجموعه ی کیسه های بوکس ایستاده است . طراحی این کیسه ی بوکس شبیه به بالاتنه ی بدن انسان است . این امر باعث میشود تا مشت زن با دقت بیشتری بتواند مشت بزند . علت محبوبیت این محصول قابلیت جابجایی آسان و قابلیت استفاده در مکان های مختلف است . این محصول علاوه بر مشت زنی برای لگد زنی نیز مناسب می باشد.

توجه به سایر تجهیزات ورزشی

باید توجه داشت که در هنگام تجهیزات باشگاه های ورزشی نباید صرفا به دستگاه های ورزشی توجه داشت . توجه به سایر جزئیات باعث میشود باشگاه مجهز تر به نظر برسد. همچنین باعث می شود در اموری مانند پاکیزگی باشگاه هم تاثیر گذار باشد . به طور مثال استفاده از صندلی استادیومی مناسب را نمیتوان نادیده گرفت . چرا که صندلی استادیومی مناسب باید قابلیت شست وشو داشته باشد . همچنین از نظر ظاهری زیبایی محیط را حفظ کند . علاوه بر آن رنگ صندلی استادیومی نیز میتواند به فضای باشگاه زیبایی ببخشد .

موضوعی دیگر در این رابطه داشتن جنس مناسب و طراحی درست است . طراحی انعطاف پذیر صندلی میتواند به دوام آن کمک کند . مبحث دیگری که باید به آن توجه شود محل قرار گیری آن است . باید با توجه به محل قرار گیری صندلی استادیومی ، نوع مناسب را انتخاب و خریداری کنید . شما میتوانید از طریق لینک زیر صندلی های استادیومی را با هم مقایسه کنید . و صندلی مناسب خود را انتخاب کنید. برای انتخاب انواع محصولات ورزشی با شرکت تولیدی نوین فوم تماس بگیرید. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: