پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی طرحی بود که از زمان ریاست جمهوری خاتمی مطرح شده بود اما در زمان احمدی نژاد یارانه نقدی به مردم پرداخت شد.یارانه نقدی ماهانه برای هر نفر 45 هزار تومان است .در دولت جدید بحث افزایش یارانه نقدی برای هر نفر بارها مطرح شده است و جدیدا اخبار ضد و نقیضی از مبلغ قطعی یارانه نقدی به گوش می رسد اما هنوز همان 45 هزار تومان به حساب افراد پرداخت می شود.

 

یارانه نقدی به صورت بن کارت پرداخت می شود

احتمالاً برنامه دولت این است که در سه ماه اول سال آینده یارانه را به شکل نقدی به مردم پرداخت کند اما در ماه‌های بعدی یارانه ناشی از حذف ارز 4200 تومانی به شکل بن کارت یا همان کارت های الکترونیک به مردم داده می‌شود

 

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در پایان نشست دیروز کمیسیون متبوعش گفت:‌ دولت در جلسه کمیسیون تلفیق رسماً اعلام کرد که ارز ترجیحی 4200 تومانی در بودجه سال آینده نداریم و در لایحه تنها ارز با نرخ ETS خواهیم داشت. وی با بیان این که دولت تقریباً 250 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه و بن کارت کنار گذاشته است، اظهار کرد: بر همین اساس احتمالاً برنامه دولت این است که در سه  ماه اول سال آینده یارانه را به شکل نقدی به مردم پرداخت کند اما در ماه‌های بعدی یارانه ناشی از حذف ارز 4200 تومانی به شکل بن کارت یا همان کارت های الکترونیک به مردم داده می‌شود. از سوی دیگر میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز جزئیات طرح پیشنهادی دولت برای پرداخت یارانه نان را تشریح کرد. وی گفت: طرح (که زمان اجرای آن بستگی به مصوبات مجلس دارد) به این گونه است که در هنگام خرید افراد از نانوایی با کارتی که در اختیار مردم هست، به نانوا قیمت جدید پرداخت می شود، ولی از فردی که نان را می خرد، قیمت قبل کسر می شود. این طرح در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در دست اقدام است. همچنین فعلاً بیشتر بحث نهاده ها (برای اصلاح ارز 4200) مطرح است و دارو و نان در مرحله بعدی قرار دارند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: