پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

برای اینکه شرکت یا کسب و کار خود  به رسمیت شناخته شود ، اولین کار ثبت شرکتها به نام خودتان است که به صورت قانونی این کسب و کار به نام شما شناخته شود. شما بعد از ثبت شرکت باید به نکات و مواردی که حین ثبت شرکت و بعد از ثبت شرکت وجود دارد توجه کنید.

به عنوان مثال هر شرکتی ممکن است پس از مدتی فعالیت دچار تغییراتی مثل افزایش یا کاهش سرمایه، تغییر سهام داران شرکت و... شود که شما باید نکات مربوطبه تغییرات شرکت را بدانید. همینطور هزینه هایی که برای ثبت شرکت و تغییرات ثبت شرکت نیاز است را باید بدانید تا بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید.

 

ثبت شرکتها چگونه است؟

سؤالی که احتمالاً ذهن شما را هم اشغال کرده است، نحوه ثبت شرکت می­‌باشد. برای ثبت شرکت مد نظر باید مراحل قانونی آن را طی کنید. این کار به صورت کاملاً تخصصی و حرفه­‌ای انجام می­‌شود و البته یک سری مراحل اداری هم دارد که باید طی شود. شما باید تمامی مدارک، نوع فعالیت، شریک کاری و ... را از قبل مشخص کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید و بدون هیچ دغدغه‌­ای بتوانید این کار را به اتمام برسانید. به صورت میانگین شما می­‌توانید دربازه‌ی کوتاه‌تر از یک ماه این مراحل را پشت سر بگذارید و شرکتتان را ثبت کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص

نوع دیگری از انواع شرکتهای تجاری که در  در قانون تجارت ایران به رسمیت شناخته شده شرکت سهامی خاص می باشد ،از آنجا که تشکیل شرکت سهامی عام تشریفات فراوانی دارد ، در موارد اصلاحی قانون تجارت ، برای امور ساده تری که تعداد سهامداران کمتر است نوعی شرکت سهامی در نظر گرفته شده که شرکت سهامی خاص نامیده می شود به بیان ساده تر ،شرکتی است که اساسا تمام سرمایه  های آن در مواقع تاسیس محتوا توسط خود موسسین تامین می شود به همین دلیل اینگونه شرکتها را سهامی خاص می گویند .شرکت سهامی خاص ویژگی دارد و از نامش پیداست شرکتی است که اشخاص خاص یعنی موسسن آن را تامین می کنند و نه غیر موسسین ،سایر اشخاص یعنی مردم اجازخ خرید سهام و پذیره نویسی راندارند پس شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه توسط افراد خاص(موسسین) تامین می شود.از این نوع شرکت در ایران استقبال زیادی شده و گرایش و علاقه فعالان اقتصادی به تاسیس و ثبت این نوع شرکت به نسبت سایر انواع شرکت ، بسیار بیشتر می باشد واکثر کارخانجات تولیدی در ایران که متعلق به اشخاص می باشد تحت عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده اند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: