پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

ماشین آلات چاپ پرچم، با توجه به نوع و سایز پرچمی که قصد تولید آن را دارید، به دو دسته تقسیم می شوند. هر یک از این دسته ها، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. استفاده از آن ها در تولید پرچم و محصولات مشابه، بسیار کارآمد و اقتصادی خواهد بود.

ماشین آلات چاپ پرچم به چند دسته تقسیم می شوند؟

چاپ طرح در فرآیند طراحی و تولید پرچم از اهمیت بالایی برخوردار است. با ظهور تکنولوژی، ماشین ها و دستگاه های متعددی به وجود آمدند که معمولا به عنوان دستگاه های چاپ پرچم شناخته می شوند. از میان بسیاری از این ماشین ها، دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ سیلک به عنوان متداول ترین ماشین ها به شمار می روند. دنیای پرچم (وبسایت تخصصی چاپ پرچم)  با بررسی نیاز مشتری، بهترین ماشین چاپ را برای چاپ پرچم با کیفیت به کار می گیرد. جهت سفارش پرچم های با کیفیت و دریافت مشاوره می توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

·دستگاه چاپ دیجیتال

دستگاه چاپ دیجیتال نوعی دستگاه مکانیزه بوده که در تولید پرچم مورد استفاده قرار می گیرد. اساس چاپ دیجیتال استفاده از رایانه و برنامه های نرم افزاری مختلف است. طرح های پرچم ابتدا به رایانه یا برنامه نرم افزاری وارد می شوند. درنهایت به برنامه دستور داده می شود که داده ها را روی پارچه پرچم ترجمه کند. اپراتورهای ماهر با دانش فنی مرتبط بر فرآیند چاپ نظارت می کنند. این کار امکان چاپ دقیق و کارآمد اشکال و طرح های دلخواه را حتی با وجود رنگ های متعدد فراهم می کند.

ماشین‌ های چاپ دیجیتال به دلیل حذف صفحات چاپی که معمولا در روش‌ های چاپ مرسوم، مورد نیاز هستند، کارایی بالاتری دارند. انواع مختلفی از دستگاه های چاپ دیجیتال در حال حاضر در بازار موجود هستند. هر کدام از آنها دارای قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی می باشند.

برخی از انواع ماشین چاپ دیجیتال عبارتند از:

1.چاپگر جوهر افشان

چاپگر جوهر افشان یک دستگاه چاپ دیجیتال پیچیده است. این چاپگر در چاپ تصاویر با کیفیت بالا با استفاده از نازل های کوچک که قطرات ریز جوهر را روی پارچه می پاشند، تخصص دارد. چاپگرهای جوهر افشان پیشرفته از هدهای چاپ پیزوالکتریک استفاده می کنند. این هدها، قطرات جوهر با درجه بالایی تولید کرده و در جهت عرضی روی پارچه حرکت می نمایند. بدین شکل طرح مورد نظر را چاپ می کنند. چاپگر جوهر افشان به دلیل دقت و سرعت چاپ سریع، انتخابی محبوب برای چاپ روی انواع پارچه است.

دستگاه دیجیتال، دارای سرعت بالا

 

2.چاپگر حرارتی

چاپگر حرارتی به عنوان دستگاه پرس حرارتی نیز شناخته می شود. این دستگاه نیازی به جوهر ندارد، در عوض، هد چاپگر گرما تولید کرده و طرح مورد نظر را روی پارچه فشار می دهد. چاپ حرارتی یک روش چاپ مستقیم بوده که برای انواع پارچه مناسب است. گرمای تولید شده توسط چاپگر باید با توجه به مقاومت پارچه تنظیم شود. قابلیت تنظیم، آن را به یک گزینه چاپ همه کاره تبدیل می کند.

3.چاپگر لیزری

یک چاپگر لیزری از پرتوهای لیزری برای حکاکی طرح روی پارچه استفاده کرده و باعث دوام آن می شود. پرتوهای لیزر دستورالعمل های طراحی را از طریق داده های کامپیوتری دریافت می کنند. این امر امکان چاپ راحت طرح های پیچیده را می دهد. همچنین می توان از حکاکی لیزری برای چاپ روی پارچه استفاده کرد و شدت لیزر را برای حکاکی با کیفیت بالا تنظیم نمود.

4.چاپگر سابلیمیشن

چاپگر سابلیمیشن رنگی یک گزینه چاپ منحصر به فرد است که از گرما برای انتقال رنگ بر روی پارچه استفاده می کند. جوهرهای این چاپگر به گرما حساس هستند و به لطف گرما از حالت جامد به گاز تبدیل می شوند. درنهایت با سطح پلی استر ترکیب شده و منجر به تثبیت رنگ پایدار خواهند شد. هر رنگ با استفاده از یک نوار یا روبان مربوط به آن رنگ چاپ می شود. این امر چاپ سابلیمیشن رنگی را به گزینه ای منتخب برای چاپ طرح های رنگی روی پارچه تبدیل می کند.

·دستگاه چاپ سیلک

دستگاه چاپ سیلک با قابلیت های بی نقص خود، توجه افراد و صنایع را به خود جلب کرده است. این دستگاه بسیار پرطرفدار به دو صورت اتوماتیک و دستی به راحتی در بازار موجود می باشد. مکانیسم کار این ماشین بدین صورت است که پارچه ابتدا باید به طور ایمن بسته شده و بدون حرکت باشد. درنهایت با استفاده از شابلون، طرح مورد نظر بر روی پارچه منتقل شده و رنگ انتخابی از شابلون ها عبور داده می شود. بدین ترتیب طرح بر روی پارچه نقش می بندد.

سادگی تکنیک چاپ سیلک واقعا قابل توجه است. در این تکنیک از یک کاردک برای پخش رنگ های زنده بر روی سطح مواد استفاده می شود. لازم به ذکر است که یک شابلون به طور انحصاری برای هر رنگ استفاده می شود. در چاپ سیلک، اپراتور می تواند بدون زحمت طرح های هر رنگی را با توجه به ترجیحات فردی خود چاپ کند. با توجه به جزئیات و مهارت لازم، اپراتور می تواند طرح های بی نقص را به طور کارآمد تولید نماید.

انتخاب دستگاه متناسب با پارچه و نیاز مشتری

 

هر یک از این دو دستگاه چه مزایایی دارند؟

مزایای دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ سیلک اسکرین عبارتند از:

·مزایای دستگاه چاپ دیجیتال:

  1. قابلیت چاپ تصاویر با کیفیت بالا و با جزئیات دقیق
  2. قابلیت چاپ بر روی مواد مختلف از جمله کاغذ، پارچه، چرم و غیره
  3. چاپ در سریع ترین زمان ممکن
  4. عدم نیاز به تنظیم دستگاه برای هر نوع سفارش، به دلیل داشتن نرم افزار مخصوص

·مزایای دستگاه چاپ سیلک اسکرین:

  1. مناسب برای محصولات بزرگتر و بیش از یک عدد
  2. سفارشی سازی بر روی مواد سخت تر مانند فلز، شیشه و پلاستیک و غیره
  3. مناسب برای چاپ بر روی محصولاتی با اشکال منحصر به فرد
  4. قابلیت چاپ برای انواع محصولات

معایب انواع دستگاه های چاپ پرچم چه هستند؟

معایب دستگاه چاپ دیجیتال عبارتند از:

  • کیفیت چاپ پایین تر از چاپ سیلک اسکرین
  • نیاز به دستگاه های خاص برای چاپ بر روی جنس های خاص
  • قیمت بالای دستگاه و مواد مصرفی مورد نیاز
  • سرعت چاپ آهسته تر از چاپ سیلک اسکرین
  • نیاز به لمینیت و آماده سازی سطح قبل از چاپ

معایب دستگاه چاپ سیلک اسکرین عبارتند از:

  • فقط قابل استفاده برای چاپ روی سطوح صاف
  • تعداد رنگ های قابل چاپ کمتر از دستگاه چاپ دیجیتال
  • سخت بودن چاپ بر روی مساحتی بزرگ تر از صفحه دستگاه
  • گران تر بودن دستگاه
  • سرعت کمتر برای چاپ
  • نیاز به مهارت بیشتر

جمع بندی

در نهایت بسیار مهم است که هنگام چاپ پرچم، به انتخاب دستگاه متناسب با نیاز خود توجه کنید. با مراجعه به کارشناسان این حوزه، می توانید گزینه مناسب را بیابید. همچنین متخصصین دنیای پرچم همواره آماده ارائه مشاوره حرفه ای به افراد هستند. علاوه بر این، باید پارچه پرچم را نیز مطابق با روش چاپ و کاربری مورد نظر انتخاب کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: