پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، فریبرز محمودزاده در گفتگو با برنامه فوتبال برتر اظهار کرد: باشگاه‌ها در صورت داشتن جای خالی در فهرست خود می‌توانند بازیکن آزاد را به صورت سهمیه فیفا جذب کنند.

او ادامه داد: حداکثر تعداد سهمیه آزاد فیفا برای هر تیم از ابتدا تا انتهای فصل ۳ بازیکن است و در صورتی که باشگاه‌ها از این سه سهمیه استفاده نکرده باشند، می‌توانند بازیکن بگیرند؛ مثلا اگر قبلا دو بار از سهمیه خود استفاده کرده باشند، فقط می‌توانند یک بازیکن دیگر بگیرند.

مسؤول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ با اشاره به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی برخی باشگاه‌ها ابراز کرد: تا این لحظه با توجه به همکاری‌هایی که با باشگاه‌ها داشتیم، فقط رویت قرارداد‌های جدید را انجام دادیم.

محمودزاده یادآور شد: باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، صنعت نفت و شهرخودرو تا این لحظه مجوز ثبت قرارداد از کمیته تعیین وضعیت را نگرفتند و از طرف دیگر پرسپولیس، استقلال، نساجی و صنعت نفت در کمیته انضباطی پرونده دارند و نمی‌توانند قرارداد‌های جدیدشان را ثبت کنند.

او تصریح کرد: قرارداد‌های بازیکنان جدید تیم‌ها رؤیت شده، ولی اگر نتوانند پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنند، حتی نمی‌توانند بازیکنی را به‌عنوان سهمیه فیفا بگیرند، اما جالب است بدانید که فقط باشگاه صنعت نفت آبادان تا پایان زمان نقل و انتقالات به سازمان لیگ و فدراسیون هیچ مراجعه‌ای نداشته و به همین دلیل فقط می‌تواند بازیکن را به‌عنوان سهمیه فیفا جذب کند.

مسؤول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره پشیمانی استقلال از انتقال قرضی سجاد آقایی به ذوب‌آهن گفت: استقلال انتقال موقت انجام داد و بعد ابطال کردند، اما سازمان لیگ این مسئله را نمی‌پذیرید، چون طبق قوانین حقوقی، دو نوع انتقال داریم؛ یا فسخ دو طرفه یا انتقال موقت. در هر دو حالت توافق دو طرفه حاکم است. حالت سوم هم فسخ یک طرفه است که به کمیته تعیین وضعیت می‌رود.

محمودزاده یادآور شد: اگر یکی از دو حالت اولیه انجام شود، باشگاه نمی‌تواند یک طرفه تصمیم بگیرد و باید کمیته تعیین وضعیت برای بازگشت یا عدم بازگشت بازیکن (سجاد آقایی) به استقلال تصمیم بگیرد؛ ضمن اینکه در نحوه امضای این قرارداد‌ها هم البته حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.

او عنوان کرد: همه شکایت‌ها در نقل و انتقالات به کمیته تعیین وضعیت می‌رود. شاکیان زیادی بخاطر فسخ یک طرفه قرارداد‌ها مثل پرونده مهدی ترکمان، ارسلان مطهری و ... وجود دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: