پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید ادامه دادن و یا تعطیلی کامل لیگ به تصمیم مراجع ذی‌صلاح برمی‌گردد و باید به تصمیم آنها احترام گذاشته شود.
حمید مطهری در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط پرسپولیس پیش از تعطیلات اظهار کرد: بعد از اینکه ما به تیم اضافه شدیم. فرصت کمی داشتیم اما کادر فنی تلاش خودش را انجام داد و هرچه رو به جلو پیش رفتیم، هم از لحاظ مدل فوتبالی و نتیجه به شرایط خوبی رسیدیم. با توجه به زمان کمی که در اختیار داشتیم، نتایج خیلی خوبی گرفتیم.
وی درباره تغییرات تاکتیکی پرسپولیس گل‌محمدی نسبت به تیم کالدرون، گفت: هر مربی‌ای سبک خودش را دارد. گل‌محمدی و کادر ما دنبال یک فوتبال رو به جلو و تاکتیکی بود و سعی می‌کردیم از عقب فوتبال را کلاسیک پیش ببریم و مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم. این نوع سبک بازی نیاز به تمرینات خاص خودش را دارد و به زمان نیاز دارد. با توجه به وقت کمی که داشتیم همه تغییرات را در تیم ما حس می‌کردند و می‌دیدند فوتبال مالکانه و رو به جلو ارائه می‌دهیم. بازیکنان سعی کردند خودشان را با ایده‌های ما وقف بدهند. با توجه به توقعات خودمان، نیاز به زمان بیشتری هستیم و باید سعی کنیم هم فوتبال خوبی ارائه دهیم و نتیجه هم بگیریم.
مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره انتقاداتی که به خط دفاع این تیم مطرح می‌شود و اینکه آیا تغییر دروازه‌بان تیم به خاطر مسائل فنی بود یا خیر؟ گفت: همه می‌دانند بیرانوند بهترین دروازه‌بان ایران است و دروازه‌بان شماره یک تیم ملی محسوب می‌شود. او همیشه با تمام وجود تلاش می‌کند اما ما صلاح می‌دانیم در چه بازی‌ای چه بازیکنی بازی کند. درباره گل خوردن تیم هم باید بگویم مقصر این مسأله یک نفر نیست. این موضوع به استراتژی کل تیم برمی‌گردد. ما ۶ گل در سه بازی خوردیم که ۴ گل آن مربوط به بازی‌های آسیایی بوده است. ما درلیگ برتر ۵ بازی انجام دادیم که فقط ٢ گل برابر استقلال خوردیم. مقصر شاید کادر فنی باشد که باید بیشتر کار کنیم و ساختار دفاعی تیم را بهتر کنیم تا این اتفاقات رخ ندهد.
او در ادامه درباره روند پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: در آسیا تیم‌های حریف هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند و امکانات زیادی دارند ما هم بازیکنانی داریم که با استعداد هستند و با تمام وجود کار می‌کنند. در بازی اول مقابل الدحیل  فکر نمی‌کنم تیمی بتواند در خانه این تیم مالکیت ۶٠ درصدی توپ را داشته باشد اما ما ١٠ دقیقه اول بازی را از دست دادیم و تمرکز لازم را نداشتیم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم اما داوری هم شرایط نرمال و خوبی نداشت. روی گل اول که مقابل الدحیل داور می‌توانست خطا بگیرد که این کار را انجام نداد. در ادامه هم واقعا به بازی مسلط بودیم اما آنها حرفه‌ای کار کردند. ما از نظر مدل فوتبالی هم مقاله الشارجه و الدحیل فوتبال قابل احترامی ارائه کردیم و اگر کمی خوش شانس بودیم می‌توانستیم مقابل الشارجه به پیروزی برسیم. با این حال ما امیدواریم و ادامه می‌دهیم و زمانی که بازی‌ها شروع شود ما در آسیا مدعی هستیم و سعی می‌کنیم فوتبال خوب و قابل احترام ارائه دهیم و نتیجه خوبی بگیریم.
مطهری درباره اینکه چرا تیم‌های ایرانی سال‌هاست در آسیا به قهرمانی نمی‌رسند هم گفت: اگر واقع بین باشیم ابتدا باید ساختار فوتبال خودمان را درست کنیم. در کشوری مثل قطر که قهرمان آسیا شده است، ببینید چه امکاناتی در اختیار دارند. ما فقط صحبت می‌کنیم و به بازیکنان و مربیان فشار وارد می‌کنیم. ببینید آیا بستر لازم برای رسیدن به قهرمانی آسیا فراهم است یا خیر؟ اگر طی این سال‌ها سپاهان و یا پرسپولیس به فینال آسیا صعود کرده، واقعا کار بزرگی انجام شده است. تیم‌های ما زمانی تمرین استاندارد در اختیار ندارند. مشکلات زیاد است و با این مشکلات وقتی تیم‌های ما به مراحل بالاتر می‌رسند، کار بزرگی می‌کنند. مشکل اساسی ما نبودبرنامه‌ریزی و مدیریت و امکانات است.

او در ادامه به تعطیلی لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و اظهار کرد: ان‌شاءالله مشکل بیماری کرونا حل شود و این بیماری در کل دنیا ریشه کن شود. ما باید بحث تعطیل شدن لیگ را به مراجع ذی‌صلاح بسپاریم تا آنها تصمیم بگیرند. واقعا شرایط سختی داریم و الان نباید با اظهاراتی که خیلی کارشناسی نیست، سازمان لیگ را تحت فشار بگذاریم. در این زمینه باید به تصمیمات مراجع ذی‌صلاح احترام بگذاریم.

مطهری درباره اینکه گفته می‌شود شاید لیگ دیگر ادامه پیدا نکند هم گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد. با توجه به تعطیلی بازی‌های آسیایی و تیم ملی، زمان کافی برای ادامه لیگ وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: از بازیکن تیم پرسپولیس واقعا تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند و با وجود اینکه سه قهرمانی به دست آوردند هنوز انگیزه لازم برای کسب جام چهارم را هم دارند. آنها روحیه جنگندگی و سیری ناپذیری دارند و می‌خواهند به چهارمین قهرمانی برسند. از مدیران قبلی هم تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند و امیدوارم مدیران جدید هم به بهترین شکل کار خود را انجام بدهند و در نهایت پرسپولیس موفق باشد. البته از تماشاگران هم تشکر می‌کنم که ما را همیشه حمایت می‌کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: