پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، بحث ما درباره تیم ملی ایران، متفاوت از تمام بحث‌هاست. تیم ملی طبیعتا مورد حمایت همه ما خواهد بود اما پیش از این که هر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ بدهد باید درباره‌اش بنویسیم.

اسکوچیچ در مصاحبه‌ای می‌گوید هیچ شناختی از تیم‌های عراق و بحرین به عنوان حریفان ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ندارد و در حال حاضر حتی اگر شناختی هم از این دو تیم داشت به دلیل در پیش نبودن مسابقات، توفیری به حالش نمی‌کرد!

این ادعای سرمربی تیم ملی، ذهن ما را با انبوهی از سوالات بی‌پاسخ مواجه می‌کند. نمونه این که بیش از ۳ ماه از انعقاد قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ایران می‌گذرد و عجیب است او در این مدت - به ویژه در همین ماه‌های کرونایی - فرصت نکرده که شناختش را از حریفان ایران بیشتر کند!

منابع قابل دسترسی به تیم‌های عراق و بحرین به قدری زیاد هستند که به سادگی می‌شود فیلم بازی هر دو تیم را به دست آورد. حتی می‌شود ساعت‌ها بازی تیم ملی ایران با عراق و بحرین که منجر به شکست ما شد را بررسی کرد. با آنالیزوها صحبت کرد؛ با منابع خبری و تحلیلی فوتبال آسیا باب مذاکره را باز کرد و در نتیجه به این باور رسید که سرمربی تیم ملی علاقه‌مند به عبور از این بحران وحشتناک در راه صعود به جام جهانی است.

دیدار با لژیونرهای فوتبال ایران و سفر به کشورهای مختلف، یک اتفاق سمبلیک است و گره‌ای از مشکلات تیم ملی باز نمی‌کند؛ در حالی که اسکوچیچ فقط به همین کار تن داد و با افتخار عکس‌هایی از خودش و بازیکنان سرشناس تیم ملی منتشر کرد.

او چگونه به این سفرها رفت اما هیچ اطلاعاتی از بحرین و عراق کسب نکرد؟ مگر نه این که تیم ملی ایران دو بازی به شدت سخت مقابل این تیم ها دارد که تکلیف صعودش به جام جهانی نیز در همین دو دیدار مشخص می‌شود؟ پس این شناختی که اسکوچیچ با بی‌خیالی از آن دم می‌زند چه زمانی قرار است حاصل شود؟

سرمربی تیم ملی، آن هم کسی که جای مربی بزرگی به نام کارلوس کی‌روش را می‌گیرد و مربی ملی‌پوشانی می‌شود که چند سال در بهترین متدهای تمرینی و آموزشی، تجربه کسب کرده‌اند وظیفه ساده‌ای نیست. سرمربی تیم ملی مسئولیتی بزرگ دارد که نشناختن، اطلاع کسب نکردن از تیم‌های حریف و موارد مشابه به هیبت او نمی‌خورد. بی‌خبری از حریفان ایران در جام جهانی اصلا نشانه خوبی نیست!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: