پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، صدای پای یورو ۲۰۲۰ کم‌کم شنیده می‌شود. تورنمنتی که بعد از جام جهانی معتبرترین جام فوتبالی کره زمین است. حالا ۱۰۰ روز مانده به برگزاری جامی که قرار است این بار به شکلی متفاوت برگزار شود. ۱۲ شهر اروپایی میزبانی این جام را برعهده دارند و بازی‌های مختلف قرار است در این شهر‌ها انجام شود. شهر‌هایی که طبق انتخاب اتحادیه فوتبال اروپا هر چهار جهت اروپا را دربرگرفته تا به وعده‌شان که فوتبال برای تمام مردم اروپاست عمل کنند. از سن‌پترزبورگ گرفته تا رم، گلاسکو، باکو و... میزبانی این مسابقات را برعهده دارند. یوفا به مناسبت ۱۰۰ روز مانده به شروع یورو ۲۰۲۰ کلیپی جالب از تمام شهر‌ها و ورزشگاه‌های میزبان منتشر کرد و از آمادگی کامل آن‌ها خبر داد. با این حال همان‌طور که صدای پای یورو می‌آید، کرونا هم خودش را به اروپا نزدیک می‌کند که همین اتفاق می‌تواند برنامه یورو را مختل کند.

اروپای امن

اوضاع در اروپا آرام و تحت کنترل است. مرز‌های منتهی به کشور‌های اروپایی به شدت چک می‌شود و مورد مشکوک به کرونا بلافاصله در محل موردنظر قرنطینه می‌شود. مردم هم در اروپا زندگی عادی خود را می‌گذرانند. همه این نکات آرامش خاطری به برگزاری بدون چالش یورو می‌دهد اما...

ایتالیا در بحران، انگلیس و آذربایجان در خطر!

فراموش نکنیم همین حالا بعضی از بازی‌های فوتبال ایتالیا به خاطر گسترش کرونا در حال لغو شدن است. بازی‌های یوونتوس یکی پس از دیگری لغو می‌شود و مشخص نیست چه زمانی قرار است برگزار شود. کمی آن‌طرف‌تر در انگلیس هم چندین مورد مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند. آذربایجان مرزهایش را با کشور‌هایی که کرونا در آن گسترش پیدا کرده بسته است. این سه کشور قرار است بخشی از میزبان‌های یورو باشند و همین وضعیت کافی است تا اوضاع را نگران‌کننده جلوه دهد.

یوفا ریلکس

مسئولان یوفا اخیراً در تازه‌ترین اظهار نظر خود مدعی شده‌اند باید به جای دامن زدن به نگرانی، آرامش ایجاد کرد. آن‌ها اطمینان داده‌اند که یورو را در اروپای امن خودشان بدون چالش خاصی برگزار خواهند کرد. الکساندر سفرین در چهل و چهارمین کنگره یوفا گفت اجازه بدهید خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم.

المپیک مضطرب

نگاه خوشبینانه اروپایی‌ها، اما با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک فرق دارد. آن‌ها که ۲ مرداد باید المپیک را در توکیو برگزار کنند و البته رویدادشان هم وسیع‌تر است، علیرغم زمان بیشتری که نسبت به یورو در اختیار دارند، اما از احتمال لغو المپیک خبر داده‌اند. حتی اگر اروپا نسبت به آسیا و توکیو از لحاظ شیوع کرونا امن‌تر باشد، اما آرامش خاطر مسئولان یوفا هم خودش کمی نگران‌کننده است. حتی اگر مرز‌ها هم بسته باشد باز هم کرونا راهی برای ورود به قاره سبز پیدا می‌کند. درست مثل راهی که به ایتالیا پیدا کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: