پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، لیونل مسی از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۲۲ بار توسط ضربات ایستگاهی به گل رسیده است. آماری که حتی یک تیم هم نتوانسته به آن دست پیدا کند چه برسد به بازیکن. لیونل که در این مسیر گوی سبقت را از کریس رونالدو هم ربوده، تبحر در زدن ضربات ایستگاهی را حدفاصل سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ زیر نظر دیگو مارادونا در تیم ملی آرژانتین کسب کرد. این دیگو بود که بعد از تمرین با مسی کار می‌کرد تا ضربات ایستگاهی‌اش را بهبود بخشد.

لئو انتخاب سوم

روگر گریبت هم‌تیمی لیونل در لاماسیا اخیراً افشاگری کرد پسرک آرژانتینی انتخاب سوم زدن ضربات ایستگاهی بوده است: «ویکتور واسکس که‌ فوق‌العاده ضربه می‌زد و ژوانخو کلوسی چپ پا انتخاب اول و دوم زدن ضربات ایستگاهی بودند و هرگز به مسی فرصت نمی‌رسید.» اکنون سؤالی که وجود دارد این است که این بازیکنان در حال حاضر کجا هستند؟

واسکس در قطر

همه ادعا داشتند ضربات فوق‌العاده‌ای می‌زند ولی فوتبال فقط به یک کاشته‌نزن نیاز ندارد. ویکتور واسکز که ۶ ماه از مسی بزرگتر بود توانست ۳ بازی برای بارسلونای اصلی انجام دهد و سال ۲۰۱۱ به بروژ بلژیک فروخته شد چون در تفکرات گواردیولا جایی نداشت. او الان در لیگ قطر برای العربی بازی می‌کند.

کلوسی در دسته سوم

ژوانخو کلوسی مهاجمی بود که خوب کاشته می‌زد اما عمر حضورش در بارسلونا کمتر از واسکس بود. او سال ۲۰۰۶ از بارسلونا کنار گذاشته شد چون نتوانست انتظارات را برآورده کند. در این سال‌ها کلوسی ۱۳ باشگاه عوض کرده و هم اکنون‌ در تیم دسته سومی پاترنا بازی می‌کند. در واقع انتخاب اول و دوم کاشته‌زنی تیم لاماسیا که هرگز فرصتی به مسی نمی‌دادند امروز ذره‌ای از موفقیت‌های او را نه در ضربات ایستگاهی و نه فردی و تیمی ندارند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: