پایگاه خبری خانه فوتبال:

چند روز است رحمت خدا در پایتخت می بارد و ابرهای بارور از آسمان تهران جدا نمی شوند. اما امروز این ابرها تغییر رنگ داده و سیاه شدند که احتمال سیل در تهران را افزایش می دهند. اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست تاکید کرد: ابر توده هایی است که قطرات آب در آن وجود دارد. وقتی قطرات آب متراکم می شود و بهم فشار می آورند بارندگی رخ می دهد.​

باران

وی افزود: هر چقدر رنگ ابر سیاه و تیره تر باشد نشان از تراکم بیشتر آب در ابر است. یعنی آب آنقدر در این ابر زیاد است که بهم فشار می آورند و بارندگی شدید رخ دهد. زمانی که ما خلبانی یاد می گرفتیم به ما می  این فعال محیط زیست گفت: مسیل های تهران را اتوبان یا ساخت و ساز کرده ایم. بزرگراه هایی مانند صیاد شیرازی و امام علی (ع) همه مسیل های سیل بوده که وقتی سیل می آمد از شمال تهران به سیدخندان و از آنجا به دریاچه نمک قم می رفت.

اما این مسیل ها تبدیل اتوبان شده است و این سیل ها به خانه مردم می رود. دارآباد، ولنجک، دربند، سربند را ساخت و ساز کرده ایم و سیل جایی برای رفتن ندارد. تهران زمانی ساختار داشت که سیل مسیر خود را در مسیل ها پیدا کرده و به دریاچه نمک قم تخلیه می شد.  شهرداری باید اتوبان ها را خراب کند اسماعیل کهرم تاکید کرد: اگر اتوبان صیاد شیرازی را بشکافید به دره ای می رسید که سیل از آنجا رد می شد بدون آن که وارد خانه مردم بشود. شهرداری در این شرایط هر چه تلاش کند کاری نمی تواند بکند. مگر آن که تمام اتوبان ها را خراب کرده و مسیل ها را برگرداند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: