پایگاه خبری خانه فوتبال:

پویا اسبقی مربی ایرانی – سوئدی که پیش از این با هدایت تیم فوتبال "دالکورد" سوئد نام خودش را به‌عنوان جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد مطرح کرد، از سوی فدراسیون این کشور هدایت سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۱ سال‌های سوئد را بر عهده گرفت.

در همین ارتباط رسانه‌های سوئدی با پرداختن به این مطلب نوشتند:

پوریا اسبقی حالا با ترک "گوته بورگ" به‌عنوان سرمربی جدید تیم U-۲۱ سوئد انتخاب شد که به گفته خودش افتخار بسیار بزرگی برای او محسوب می‌شود.

این در حالی است که تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد با قبول شکست از ایتالیا نتوانست جواز حضور در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا در رده زیر۲۱ سال‌ها را کسب کند و حالا با حضور اسبقی جوان می‌رود تا روزهای جدیدی را تجربه کند. 

درخصوص پویا اسبقی می‌توان گفت که او در ۲۳ سالگی فوتبال بازی کردن را کنار گذاشت و به مربی‌گری روی آورد؛ او ابتدا در سطوح جوانان و نوجوانان به فعالیت پرداخت اما پس از مدتی سرمربی تیم رزگارد شد و توانست همراه این تیم از سطح ۶ به ۵ صعود کند.

اسبقی در سال ۲۰۱۶ پس از مدتی دستیاری در تیم دالکورد درحالی‌که فقط ۳۱ سال سن داشت سرمربی این تیم شد و جوان‌ترین سرمربی خارجی تاریخ فوتبال سوئد شد.

وی چند ماهی را نیز به‌عنوان سرمربی باشگاه فوتبال "یفله" فعالیت کرد و سپس در ژانویه ۲۰۱۸ سرمربی "گوته بورگ شد" تا نخستین تجربه وی در سطح اول فوتبال سوئد رقم بخورد.

mDItE4oObIje

 

منبع: ورزش۳

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: