پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس باشگاه فوتبالی ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران، بنیان‌گذاری شده است. پرسپولیس در دی ماه ۱۳۶۵، تحت پوشش بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار گرفت.پرسپولیس یکی از پرافتخارترین باشگاه فوتبال در ایران است. پرسپولیس از آغاز تاریخ خود، سیزده بار در لیگ فوتبال ایران به قهرمانی رسیده است. پرسپولیس پرهوادارترین باشگاه فوتبال ایرانی در فضای مجازی نیز است

50 در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه دادگاه عالی ورزش با شکایت باشگاه النصر عربستان خواهان رسیدگی فوری به پرونده شده و احتمال تعویق دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس ایران و نماینده شرق آسیا وجود دارد.

باشگاه پرسپولیس و وکیل این باشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه تعویق فینال آسیا را منتفی دانستند و بر برگزاری به موقع این مسابقه در روز ۲۹ آذر تاکید کردند.

سایت «کوره» در بخش کشور عربستان هم به نقل از یک منبع آگاه در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا، خبر تعویق فینال آسیا را تکذیب و تصریح کرد که هیچ نامه‌ای از دادگاه عالی ورزش برای AFC ارسال نشده است.

این منبع آگاه در کمیته استیناف AFC به سایت کوره گفت: این درست نیست که ما به تعویق دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم. تصمیمی که توسط کمیته استیناف AFC درباره شکایت النصر گرفته شد، روشن بود.

وی افزود: نامه‌ای از دادگاه عالی ورزش (CAS) مبنی بر اینکه تاریخ مقرر برای فینال لیگ قهرمانان آسیا در ارتباط با پرونده باشگاه النصر تغییر کرده باشد، دریافت نکرده‌ایم.

این منبع آگاه در کمیته استیناف AFC گفت: هر تیمی حق دارد شکایت خود را به دادگاه CAS ببرد اما مراحل صدور رای در این دادگاه طولانی است. فینال لیگ قهرمانان به تعویق نمی‌افتد و طبق برنامه برگزار می‌شود.

198464_817 تیم فوتبال پرسپولیس در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران موفق شد مقابل شهر خودرو به پیروزی برسد.سرخ ها با کسب این برد ۸ امتیازی شدند و به رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر رسیدند.

قرار است مدیران باشگاه  پرسپولیس  به بازیکنان و کادر فنی این تیم پاداش ویژه‌ای بدهند تا آنها قبل از دیدار با نساجی و فینال آسیا شارژ مالی شوند.سرخ ها پیش از این مطالبات فصل گذشته خود را دریافت کردند تا از روحیه بالایی برخوردار باشند.

تاریخچه باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس در سال۱۳۶۵ تحت پوشش بنیاد مستضعفان و جانبازان قرارگرفت که نام آن به آزادی تغییر یافت لیکن پس از مدت زمان اندکی بنیاد از اداره این باشگاه خودداری کردو دراین زمان با توجه به موقعیت این باشگاه ، سازمان تربیت بدنی، خود اداره آن را عهده دار گردید و نامش را نیز به پیروزی تغییر دادند که تا کنون نیز با همین نام درمیادین ورزشی حضور می‌یابد.

پرسپولیس باشگاهی است که در سال ۱۳۴۲ بدست علی عبده بنا شد و درآن رشته‌های بولینگ، والیبال و بسکتبال فعال بود. عبده از آمریکا به ایران آمده بود و درجامعه ورزشی آمریکا در رشته بوکس صاحب عنوان قهرمانی شده بود عبده مدت‌ها اندیشه ایجاد تیم فوتبال پرسپولیس را با خود داشت و تیم فوتبالی را نیز ایجاد کرده بود که تیمی ضعیف در رده دوم باشگاههای کشور محسوب می‌شد و از اعضای محبوب و ماندگار از آن محمود خوردبین را می‌توان نام برد.

13032968_809

در سال ۱۳۵۰ نخستین لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران با نام تخت جمشید شکل گرفت و پرسپولیس هم تلاش نمود خود را با استانداردهای حرفه‌ای تطبیق دهد اما بدلیل فقدان زیرساختهای فوتبال حرفه‌ای در کشور این ایده بصورت کامل به فرجام نرسید و باشگاه پرسپولیس علاوه بر این نقص بزرگ بتدریج از مکتب فوتبال شاهین هم فاصله گرفت و رابطه خود را با سازندگی و تغذیه از بازیکنان جوان در آموزش و پرورش کم رنگ کرد و در مسیر استفاده کاذب از دسترنج دیگران و آوردن ستاره‌ها از تیم‌های دیگر قرارگرفت و هر روز محتاج تر از روز قبل شد و علیرغم برخورداری از طرفداران بیشمار از یک باشگاه به یک تیم تقریباً محلی نزول کرد ازجنبه فرهنگی هم با آرمانهای اولیه خود که از شاهین به آن منتقل شده بود دور شد بگونه‌ای که این دو قضیه بزرگ همچنان گریبانگیر این نام بزرگ است.

با وقوع انقلاب اسلامی، این تیم دچار بحران نفرات گردید و بازیکنانش بکلی عوض شدند و تعداد بسیار اندکی از بازیکنان قدیمی باقی ماندند. لیکن برگزاری مسابقات جام شهید اسپندی درسال ۱۳۵۸ و دیگر مسابقات، باعث گردید تا بازیکنان مستعد و جوان کشور نگذارند این باشگاه بلند آوازه از رونق بیفتد.

باشگاه پرسپولیس در سال۱۳۶۵ تحت پوشش بنیاد مستضعفان و جانبازان قرارگرفت که نام آن به آزادی تغییر یافت لیکن پس از مدت زمان اندکی بنیاد از اداره این باشگاه خودداری کردو دراین زمان با توجه به موقعیت این باشگاه ، سازمان تربیت بدنی، خود اداره آن را عهده دار گردید و نامش را نیز به پیروزی تغییر دادند که تا کنون نیز با همین نام درمیادین ورزشی حضور می‌یابد.

قابل ذکر است پرسپولیس از سوی AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا)به عنوان پر طرفدارترین تیم قاره ی کهن معرفی شده است.

افتخارات باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس ایران

در ابتدا باید گفت تنها تیمی که در لیگهای ایران توانسته یک فصل را بدون شکست پشت سر بگذارد پرسپولیس است.

نعمتی-پرسپولیسنایب قهرمانی جام حذفی ایران۱۳۴۷

مقام دوازدهم باشگاه‌های تهران۱۳۴۸

قهرمانی مسابقات مقدماتی جام منطقه‌ای۱۳۵۰

نایب قهرمان باشگاه‌های تهران۱۳۵۰

مقام سوم لیگ منطقه‌ای ایران۱۳۵۰

نایب قهرمان جام باشگاه‌های تهران۱۳۵۰

قهرمان اولین دوره لیگ تخت جمشید۱۳۵۲

نایب قهرمان دومین دوره لیگ تخت جمشید۱۳۵۳

قهرمان سومین دوره لیگ تخت جمشید۱۳۵۴

نایب قهرمان چهارمین دوره لیگ تخت جمشید۱۳۵۵

نایب قهرمان پنجمین دوره لیگ تخت جمشید۱۳۵۶

نایب قهرمان ششمین دوره لیگ تخت جمشید۱۳۵۷

قهرمان جام شهید اسپندی۱۳۵۸

قهرمانی در لیگ دسته اول تهران۱۳۶۰

نایب قهرمان جام حذفی تهران۱۳۶۰

قهرمان جام وحدت۱۳۶۰

قهرمان جام حذفی تهران۱۳۶۱

قهرمان جام باشگاه‌های تهران۱۳۶۱

نایب قهرمان جام باشگاه‌های دسته اول تهران۱۳۶۲

قهرمان فوتبال باشگاه‌های دسته اول تهران۱۳۶۵

قهرمان فوتبال باشگاه‌های دسته اول تهران۱۳۶۶

قهرمان جام حذفی تهران۱۳۶۶

قهرمان جام حذفی ایران۱۳۶۶

قهرمان باشگاه‌های دسته اول تهران۱۳۶۷

قهرمان باشگاه‌های دسته اول تهران۱۳۶۸

نایب قهرمان اولین دوره لیگ آزادگان۱۳۶۸

قهرمانی در فوتبال دسته اول تهران۱۳۶۹

قهرمان اولین دوره جام در جام آسیا۷۰-۱۳۶۹

نایب قهرمانی در فوتبال دسته اول تهران۱۳۷۰

قهرمانی جام حذفی ایران۱۳۷۰

مقام سوم در لیگ ازادگان۱۳۷۰

قهرمان جام حذفی کشور۷۱-۱۳۷۰

نایب قهرمان لیگ ازادگان۱۳۷۱

قهرمان سوپرجام تهران۱۳۷۱

نایب قهرمان سومین دوره جام در جام آسیا۱۳۷۱

نایب قهرمان لیگ کشور۱۳۷۲

مقام چهارم لیگ آزادگان۱۳۷۳

قهرمان لیگ ازادگان۱۳۷۴

مقام چهارم جام باشگاه‌های آسیا۱۳۷۴

قهرمانی لیگ کشور۱۳۷۵

مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا۱۳۷۵

قهرمان لیگ آزادگان کشور۱۳۷۷

نایب قهرمان لیگ آزادگان کشور۱۳۷۷

مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا۱۳۷۸

قهرمان لیگ آزادگان کشور۱۳۷۸

نایب قهرمان لیگ آزادگان کشور۱۳۷۹

مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا۱۳۸۰

قهرمان اولین دوره لیگ برتر ایران۸۱

نایب قهرمان جام حذفی ایران ۱۳۸۵

قهرمان هفتمین دوره لیگ برتر ایران 1386

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: