پایگاه خبری خانه فوتبال:

حسین فرزامی از جمله پیشکسوتان آبی است که سابقه مدیریت در این تیم را دارد و به طور طبیعی توجه او بیشتر به مسائل مدیریتی باشگاه استقلال است.

استقلال همچنان با سرپرست اداره می‌شود!

بله! یک هفته دیگر هم گذشت و خبری از مدیرعامل نشد! اصلاً هیئت‌مدیره استقلال کجا هستند که در این مدت یک نشست دورهمی هم نداشتند؟

ظاهراً یکی، دو عضوش کرونا دارند؟

به هر حال دو نفر که هستند بتوانند با خود مددی (سرپرست باشگاه) تشکیل جلسه بدهند و درباره این تیم و موضوعات مختلفش بحث کنند. اینکه نشد! الان تیم قدیمی پزشکی باشگاه از این مجموعه جدا شده‌اند ولی انگار نه انگار. تیمی که همه باشگاه‌ها و حتی بسیاری از فدراسیون‌های المپیکی برای در اختیار داشتن‌شان التماس می‌کنند. کاملاً مشخص است که باشگاه درست اداره نمی‌شود. 

مهمترین ایراد مدیریتی را در کجا می‌بینید؟

سکوت باشگاه! الان هر کس هر بلایی می‌خواهد بر سر استقلال درمی‌آورد ولی کسی نیست که در باشگاه جواب‌شان را بدهد. باشگاه استقلال بی‌کس و کار نیست که دوربین‌ها روی نیمکتش زوم کنند و برایش حاشیه بسازند. اگر یک مدیرعامل مقتدر باشد کسی به خودش جرأت نمی‌دهد که این‌گونه به پروپای استقلال بپیچد. 

راه چاره چیست؟

اگر وزارت ورزش نمی‌تواند برای استقلال مدیرعامل انتخاب کند خود ما پیشکسوتانی که در حوزه مدیریتی در این باشگاه فعالیت می‌کردیم دست به کار شویم و یک مدیر لایق برای استقلال بیاوریم تا وضعیت از این بدتر نشود. چرا سرمربی تیم باید با این و آن دربیفتد و تمرکزش از روی تیمش برداشته شود؟ مدیرعامل و دیگر اعضای باشگاه چه‌کار می‌کنند؟ چرا یک نفر در حمایت از فکری حرفی نمی‌زند؟ چرا توی شکم دشمنان استقلال نمی‌روند؟ معاون حقوقی نداریم؟ معاون پشتیبانی نداریم؟ چرا معاون اداری نداریم که پیگیر باشد؟ اینها همه بیانگر نبود یک مدیرعامل مقتدر است. 

چه کسی برای این سمت مناسب است؟

کسی که بتواند معاونان و مشاوران مقتدر داشته باشد و در این قبیل مواقع حق بازیکنان و مربیان تیم را بگیرد. فکر می‌کنید اگر یک مدیرعامل دلسوز بود، می‌گذاشت کادر قبلی پزشکی استقلال از این باشگاه جدا شوند؟ به خدا اگر می‌گذاشت. آدم پولدار خوب است ولی هر پولداری که بلد نیست مدیریت کند یا جواب این و آن را بدهد. اینها در کنار یک مدیر مقتدر که زبان مدیریتی بداند و بلد باشد با همه دربیفتد لازم است. امروز هم برای این موضوع دیر است و اگر باز هم در این‌باره کوتاهی شود باز هم حق استقلال را می‌خورند. ما در ادوار گذشته مدیرانی داشتیم که کسی جرأت نمی‌کرد این رفتارها را با کادر مربیگری‌اش انجام بدهد. اگر فکری انسان باشخصیتی است و اهل دعوا نیست نباید از این وضعیت سوء‌استفاده شود.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: