پایگاه خبری خانه فوتبال:

دربی پایتخت اسپانیا، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه کوچک آلفردو دی‌استفانو. در هفته سیزدهم لالیگای اسپانیا، امشب اتلتیکومادریدِ صدرنشین مهمان رئال‌مادرید قهرمان فصل قبل خواهد بود، در حالی که این دربی بزرگ در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد.

رئال‌مادرید؛ زیزو زنده می‌شود

هفته قبل همان‌طور که زین‌الدین زیدان می‌خواست، سپری شد. بعد از برد خفیف مقابل سویا پایان کابوس پیروز نشدن در لالیگا، در لیگ قهرمانان هم مونشن‌گلادباخ را مغلوب کردند و صدرنشین شدند. البته این به منزله بهبود شرایط رئال‌مادرید نخواهد بود. کهکشانی‌ها هم در لیگ قهرمانان اول راه هستند و هم در لالیگا با صدرنشین که اتلتیکومادرید است ۶ امتیاز فاصله دارند که یک بازی هم بیشتر انجام داده‌اند. اگر رئال بتواند دربی را ببرد، زیزو به زندگی بازخواهد گشت. او این روزها حال خوشی ندارد و کلافه است. با برد دربی رئال به اتلتیکو نزدیک‌تر خواهد شد و با ساده‌تر شدن بازی‌ها، بعید نیست بتوانند تا صدر جدول هم بالا بیایند. باید دید زیزو برای نبرد با تیمی که خط دفاعی مستحکم و سرسختی دارد، چه تدبیری خواهد اندیشید.

اتلتیکومادرید؛ قدرتمندترین

دیگو سیمئونه می‌گوید اتلتیکومادرید برای کسب یک امتیاز به خانه حریف نخواهد رفت. اتلتیکو این فصل را عالی شروع کرده و نسبت به فصل پیش تیم متفاوتی شده است. فصل قبل با چند تغییر، روخی‌بلانکو ناهماهنگ بود و در نهایت هم از کورس قهرمانی خیلی زود جا ماند. حالا ۷ برد متوالی دارند و در ۱۰ بازی ابتدایی فصل فقط ۲ گل دریافت کرده‌اند. اگر مقابل رئال مقاومت کنند و گل نخورند، می‌توانند امتیازهای ارزشمندی از ورزشگاه کوچک دی‌استفانو با خودشان ببرند. اتلتیکو چند سالی زیر سایه بارسلونا و رئال‌مادرید بود و سیمئونه می‌خواهد نشان دهد تیمش قدرتمندترین تیم فعلی لالیگاست. معمولاً سالیان اخیر در خانه رئال نتایج خوبی گرفته‌اند و بعد از مدت‌ها فصل قبل مغلوب شدند. در کل اتلتیکو همیشه برای نبرد با رئال در خانه حریف انگیزه بالایی داشته.

آخرین جدال

اول فوریه ۲۰۲۰ دربی برگشت فصل قبل در سانتیاگو برنابئو با حضور تماشاگران برگزار شد. تک گل بنزما برد کهکشانی‌ها را در آن بازی رقم زد.

آمار بازی

۲۲۵) دربی مادرید ۲۲۵ مرتبه در تاریخ برگزار شده است. رئال موفق شده در ۱۱۱ بازی برنده شود و اتلتیکو یکی بیشتر از نصفِ رئال یعنی ۵۶ بازی را برده. ۵۸ بازی هم مساوی شده است.

۱۶۶) در ۱۶۶ نبردِ مادرید در لیگ، رئال ۸۸ برد و اتلتیکو ۳۹ برد کسب کرده‌اند. ۳۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

۸) رئال‌مادرید در ۸ دربی آخر لالیگایی مقابل اتلتیکومادرید بازنده نشده است. در واقع ۴ فصل است که رئال به اتلتیکو نباخته. آخرین برد اتلتیکو به فوریه ۲۰۱۶ برمی‌گردد.

۶) کهکشانی‌ها در دربی قبلی بعد از ۶ دربی موفق شدند در خانه خودشان اتلتیکو را شکست دهند. در ۷ دربی قبلی خانگی فقط یکی را برده‌اند.

۴) دربی‌های زیادی اخیراً مساوی شده است. از ۷ دربی آخر مادرید ۴ بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده.

۷) اتلتیکو ۷ بازی آخرش در لالیگا را برده و در ۴ بازی آخر گلی هم دریافت نکرده است.

۲) تیم سیمئونه در ۱۰ بازی نخستش در این فصل فقط ۲ گل خورده، یعنی به طور میانگین ۰٫۲ گل در هر بازی.

مصدومان و محرومان

ادن آزار، لوکا یوویچ و فدریکو والورده قطعاً به دربی مادرید نمی‌رسند و ماریانو دیاس هم احتمالاً به دلیل مصدومیت غایب دیگر رئال‌مادرید خواهد بود. دیگو کاستا و خوسه خیمنس هم مصدومان اتلتیکومادرید خواهند بود که دربی را از دست داده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم

رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، اودگارد و بنزما

اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، فلیپه، اِرموسو، تریپیه، یورنته، سائول، کوکه، کاراسکو، فلیکس و سوارس

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: