پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز گذشته و پس از لغو دیدار دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه این بازی به دلیل تخلف تیم اصفهانی ۳ بر صفر به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی خواهد شد! در همین راستا بد نیست گزارش زیر را بخوانید. 

پرونده لغو بازی در کمیته انضباطی

به دلیل تخلفات باشگاه ذوب‌آهن اصفهان از پروتکل‌های ابلاغی مربوط به کرونا در فصل جدید، دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در هفته ششم لغو شد و حالا پرونده این تخلف به کمیته انضباطی ارجاع داده خواهد شد. 

باشگاه‌ها از دستورالعمل بازی در شرایط کرونا باخبرند

طبق دستورالعمل برگزاری بازی‌ها در شرایط کرونا سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در تاریخ ۱۰ آبان‌ از سوی حیدر بهاروند به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده، ۶ بند تمام شرایط و پروتکل‌های بهداشتی را توضیح داده ‌که در برخی بندها نیز، پروتکل‌های دقیق‌تر با ارجاع به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به تیم‌ها ابلاغ شده است. 

نداشتن ۵+۱۱ بازیکن سالم، شرط لغو بازی

بازی یک تیم زمانی به تعویق می‌افتد که ۵+۱۱ بازیکن سالم نداشته باشد و میزان بازیکنانی که به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند، به حد نصاب نرسد. تیم ذوب‌آهن با توجه به اینکه ۳۶ بازیکن را ابتدای فصل در لیست خود ثبت کرده، با تست‌های کرونا مثبت بازیکنانش مشمول این قانون نشد و دیدار این تیم مقابل شهرخودرو برگزار شد و طبق همین پروتکل دیدار با پرسپولیس نیز باید برگزار می‌شد. با این حال آنچه باعث لغو این بازی شد، تخلف ذوب‌آهن از دستورالعمل‌ها بوده است. 

چرا کاپیتان کرونایی ۱۴ روز قرنطینه نشد؟!

قاسم حدادی‌فر جزو بازیکنانی بود که تست کرونای او مثبت بوده و باید ۱۴ روز وارد قرنطینه می‌شد. طبق پروتکل‌ها، یک بازیکن با سابقه کووید مثبت، زمانی می‌تواند به تمرینات و مسابقات بازگردد که دو تست منفی متوالی داشته باشد. حدادی‌فر با اولین تست منفی به تمرین ذوب‌آهن بازگشته و دومین تست او که پاسخ آن ۲۴ ساعت بعد رسیده، بار دیگر مثبت بوده است. از همین‌رو، بازگشت حدادی‌فر به تمرینات با توجه به رعایت نشدن دستورالعمل تخطی از قوانین محسوب شده و به همین دلیل و خطر ابتلای سایر بازیکنان ذوب‌آهن و همچنین پرسپولیس، دیدار آنها لغو شد. 

بند ۶ دستورالعمل‌های بهداشتی علیه تیم اصفهانی؟!

در بند ۶ این دستورالعمل آمده است؛ «در صورت احراز تخطی از هر یک از بندهای دستورالعمل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا از سوی کادر پزشکی، بازیکنان، کادر فنی، اداری و مسئولان تیم مستندات مربوطه به کمیته انضباطی ارسال می‌شود.» در چنین شرایطی، سازمان لیگ باید پرونده تخلف ذوب‌آهن را به کمیته انضباطی ارجاع دهد که تصمیم‌گیری درخصوص این بازی انضباطی خواهد شد. 

بازی ۳ بر صفر به سود پرسپولیس می‌شود؟!

هر چند رأی کمیته انضباطی بستگی به مستندات، مدارک و دفاعیات دارد اما در صورت احراز تخلف ذوب‌آهن که شواهد آن را نشان می‌دهد و اینکه بازگشت حدادی‌فر به تمرینات پیش از دو تست منفی متوالی، تخطی از دستورالعمل‌ها بوده، احتمال اعلام نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس از سوی کمیته انضباطی نیز وجود دارد. البته تیم ذوب‌آهن اصفهان نیز مدارک و مستندات لازم را به سازمان لیگ و در صورت نیاز به کمیته انضباطی ارائه خواهد کرد. 

پرسپولیس به سازمان لیگ نامه زد

پرسپولیس در مورد تخلف ذوب‌آهن به سازمان لیگ نامه زد اما قرمزها انتظار دارند خود سازمان لیگ پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع دهد تا آنها در مورد لغو بازی و تخلفات تیم اصفهانی رأی بدهند. آیا این بازی در نهایت ۳- صفر به سود پرسپولیس می‌شود یا بعد از بازگشت پرسپولیس از فینال آسیا برگزار می‌شود؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: