پایگاه خبری خانه فوتبال:

استقلال بعد از ظهر امروز در مشهد مقدس ششمین مسابقه رسمی این فصل خود را برگزار خواهد کرد و برای خارج شدن از زیر تیغ انتقادات فنی کارشناسان باید حتماً شهرخودرو را شکست دهد؛ اتفاقی که قطعاً وقوع آن بار سنگینی را از روی دوش محمود فکری برمی‌دارد و موجب افزایش اعتماد به نفس آبی‌پوشان در روزهای منتهی به جدال سنتی پایتخت خواهد شد. بازی‌های استقلال در مشهد طی ۲۰ سال گذشته  خاطره‌انگیز و البته تاریخ‌ساز بوده‌اند. به همین خاطر با بهانه حضور مجدد آبی‌پوشان در مشهد بد نیست مهم‌ترین دیدارهای استقلال در این شهر را به همراه حاشیه‌های آن مرور کنیم.

گل پرپر شده 

احمد مؤمن‌زاده خبرسازترین مهره استقلال در فصل ۷۹-۷۸ بود؛ مهاجمی که با سروصدای بسیار زیاد از سپاهان جدا شده و به جمع استقلالی‌ها پیوست ولی حضور در این تیم همانا و تبدیل شدن او به یک گل‌نزن تمام‌عیار نیز همان! مؤمن‌زاده می‌دوید، می‌جنگید ولی خبری از گلزنی او نبود به همین خاطر رسانه‌ها پس از هر مسابقه استقلال آمار دقیق تعداد دقایق گل نزدن این مهاجم را درج می‌کردند و البته بدیهی بود که استرس خود احمد نیز افزایش پیدا کند. در این میان استقلال برای برگزاری آخرین بازی آن فصل راهی مشهد شد و مؤمن‌زاده با وجود عدم گلزنی در طول فصل، همچنان مورد اعتماد منصور پورحیدری فقید قرار داشت. استقلال به مصاف ابومسلم رفت و احمد اتفاقاً در آن مسابقه گل زد ولی اشتباه تیم داوری و پاره بودن تور دروازه ابومسلم موجب پرپر شدن آن گل شد و مهاجم خبرساز آبی‌ها در حسرت گلزنی سوخت. جالب اینکه بازی مذکور نیز با توجه به ثبت نشدن گل مؤمن‌زاده در نهایت با تساوی  خاتمه پیدا کرد.

کتک‌کاری اکبرپور 

استقلال و ابومسلم در اسفند ۸۳ مسابقه بسیار زیبایی را به میزبانی مشهد برگزار کردند؛ جدالی فوق‌العاده جذاب که آبی‌ها ابتدا با دو گل از میزبان خود عقب افتادند ولی در نهایت آن شکست تلخ را با پیروزی ۳-۲ عوض کردند. البته  هم در دقایق پایانی و هم  پس از خاتمه مسابقه میان بازیکنان دو تیم درگیری لفظی پیش آمد و کار به کتک‌کاری نیز کشیده شد. سیاوش اکبرپور بازیکن آن زمان استقلال یکی از افراد حاضر در معرکه بود که بابت آن ماجراها پایش به کمیته انضباطی نیز کشیده شد. دعواها و ماجراهای بازی مورد نظر تا اواخر فروردین ۸۴ همچنان برای استقلال دردسرهای انضباطی ایجاد می‌کرد. آبی‌پوشان  در پایان آن فصل عنوان سومی رقابت‌های لیگ برتر را مال خود کردند.

قهرمانی رؤیایی 

بدون هیچ شک و تردیدی بهترین خاطره استقلالی‌ها از بازی در مشهد مقدس به هشتم اردیبهشت ۸۸ بازمی‌گردد؛ زمانی که این تیم برای برگزاری هفته پایانی فصل ۸۸-۸۷ عازم مشهد شد تا به مصاف پیام برود. در آن مقطع ذوب‌آهن صدرنشین بود و با یک مساوی مقابل فولاد در اهواز نیز قهرمان می‌شد ولی استقلالی‌ها حتماً باید میزبان را می‌بردند و به انتظار ناکامی سبزپوشان اصفهانی می‌نشستند، اتفاقی که حداقل روی کاغذ وقوع آن با توجه به قدرت و هماهنگی ذوب‌آهن  بسیار بعید بود ولی این اتفاق بعید، به یک واقعیت رؤیایی و شیرین برای آبی‌ها بدل شد تا به لطف پیروزی برابر پیام و البته شکست سنگین ذوب‌آهن مقابل فولاد، شاگردان امیر قلعه‌نویی کاپ قهرمانی هشتمین دوره لیگ برتر را در مشهد بالای سر ببرند. قلعه‌نویی هنوز هم از آن به خاطره به نیکی یاد می‌کند و می‌گوید: هرگز فراموش نمی‌کنم روز هشتم اردیبهشت سال ۸۸ ما در شهر امام هشتم(ع) قهرمان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شدیم.

شب سرمربیگری 

فرهاد مجیدی در زمستان سال ۹۷ به استقلال برگشت ولی این بار دیگر خبری از بازی کردن نبود و مدیران وقت این باشگاه وینفرد شفر را مجاب کرده بودند تا از وجود فرهاد به عنوان دستیار اول خود استفاده کند؛ مسئله‌ای که مرد آلمانی چند ماه پس از برکناری به آن اشاره کرد و مدعی شد دلش می‌خواست مجتبی جباری دستیار او شود ولی مدیران باشگاه تأکید ‌کردند حتماً مجیدی باید بیاید. فرهاد آمد و کنار شفر قرار گرفت ولی در اردیبهشت ۹۸ پس از شکست تلخ استقلال مقابل همین شهرخودرو در مشهد (البته این تیم آن زمان با اسم پدیده در رقابت‌های لیگ برتر حاضر می‌شد) مدیریت باشگاه تصمیم بسیار مهم و خبرسازی گرفت. سرمربی آلمانی چند ساعت پس از پایان مسابقه در همان مشهد برکنار شد و با فرهاد مجیدی توافقات لازم صورت گرفت تا به عنوان سرمربی موقت فصل را به پایان برساند. در واقع استارت دوران سرمربیگری مجیدی از اتفاقات رخ داده در مشهد زده شد و انصافاً فرهاد در مقطعی که سرمربی موقت استقلال شده بود، نتایج ارزشمندی هم کسب کرد ولی مدیران وقت باشگاه در پایان فصل به او اعتماد نکردند و سراغ استراماچونی رفتند.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: