پایگاه خبری خانه فوتبال:

پرسپولیس برای دومین بار در سه سال گذشته موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، اما بازهم در کسب مقام قهرمانی ناکام بود و نتوانست به حسرت طولانی‌مدت خود خاتمه دهد. سرخ‌ها برخلاف فینال دو سال گذشته عملکرد خوبی را از خود در طول فینال نشان دادند و شاید اگر اشتباهات فردی و پنالتی‌هایی که تقدیم رقیب کردند نبود می‌توانستند قهرمانی را به‌دست آوردند، اما به هر حال این اتفاقات رخ نداد و پرسپولیس یحیی گل‌محمدی نیز در کسب عنوان قهرمانی بزرگترین رقابت باشگاهی فوتبال آسیا ناکام ماند.

این شکست چالشی بزرگی برای پرسپولیسی‌ها خواهد بود و آن‌ها باید تلاش کنند تا هرچه سریع‌تر خاطرات این شکست را فراموش کنند و از فشار سنگین روانی خارج شوند.

واکنش‌ها هواداران و پاسخ مقصران به شکست تلخ

هواداران بعد از شکست تلخ در فینال لیگ قهرمانان آسیا به دو دسته تقسیم شده بودند؛ برخی معتقد بودند، نباید از بازیکنانی که در این شرایط مسئولیت‌پذیری کافی نداشتند و با اشتباهات عجیب و غریب تیم را از یک افتخار مهم دور کردند حمایت کرد و عده دیگری نیز معتقد بودند بازیکنان نیز ممکن است اشتباه کنند و باید از خطای بازیکنان پرسپولیس را فراموش کرد.

در پاسخ به تمام این اتفاقات احمد نوراللهی و مهدی شیری، دو بازیکنی که بیش از همه در جریان بازی با اشتباهات خود پرسپولیس را از لیگ قهرمانان آسیا دور کرده بودند، با انتشار یک پست اینستاگرامی از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کردند تا شرمندگی خود از این طریق نشان دهند. بقیه بازیکنان پرسپولیس هر کدام به سبک خود از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کردند.

یحیی گل‌محمدی؛ ناخدای کشتی طوفان‌زده پرسپولیس

در چنین شرایطی که بازیکنان از نظر روانی تحت فشار زیادی هستند، نقش سرمربی تیم بسیار پررنگ‌تر است. او است که باید بازیکنان را از لحاظ روانی در شرایطی قرار دهد که دوباره برای ادامه رقابت‌ها تلاش کنند.

یحیی گل‌محمدی در کنفرانس خبری پیش از بازی نساجی درمورد شرایط تیم گفت: «بعد از لیگ قهرمانان و نایب قهرمانی‌ یک مقدار از نظر روحی و روانی تحت فشار هستیم و هنوز خودم حسرت بازی فینال را می‌خورم و فراموش کردنش برای من سخت است اما در هر صورت نتوانستیم قهرمان شویم. از آن روز به بعد سعی کردم با بازیکنان صحبت کنم و تمریناتمان را با نشاط دنبال کنیم اما به هر حال فراموش کردن آن بازی برای بازیکنان یک مقدار سخت است چرا که می‌توانستیم قهرمان شویم.»

این صحبت‌ها نشان می‌دهد با اینکه خود گل‌محمدی شرایط بقیه بازیکنان را درک می‌کند و می‌تواند شرایط روحی بازیکنان را به نقطه قبلی برگرداند. پرسپولیس در ادامه فصل به لیگ برتر به‌عنوان هدف اصلی نگاه می‌کند و از نظر پیشکسوتان باید این رقابت را به‌عنوان رقابت اصلی انتخاب کند. در کنار مسائل روانی بازیکنان، یحیی گل‌محمدی در این روزها با انجام دادن کارهای متفاوت تلاش کرده است که نظر هواداران نسبت به وضعیت فعلی باشگاه تغییر دهد و نظر آن‌ها را نیز بار دیگر جلب کند.

رخ دادن این ناکامی در ابتدای تقویم این فصل فوتبال ایران می‌تواند به چالشی بزرگ برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شود، اما آن‌ها این فرصت را دارند با حفظ آرامش خود و پیروزی در بازی‌های عقب‌افتاده خود به جدول رقابت‌های لیگ برتر بازگردند و برای ششمین سال متوالی در کورس رقابت برای قهرمانی باشند.

حمید مطهری مربی پرسپولیس هم گفت آنها بعد از فینال کار خود را از نو شروع کرده اند و به خوبی می دانند با اولین موفقیت آخرین ناکامی از یاد می رود. درداخل تیم هم دقیقا چنین جوی وجود دارد و پرسپولیسی ها هم قسم شده اند با ثبت پنجمین قهرمانی در لیگ برتر روز بد فینال را به طور کامل فراموش کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: