پایگاه خبری خانه فوتبال:

فریدون زندی این روزها در آلمان به مربیگری در تیم‌های پایه مشغول است. بازیکن سابق استقلال و تیم‌ملی که دو سه سالی است از بازی کنار کشیده، در گفت‌وگو با همشهری درباره شرایط استقلال و محمود فکری صحبت کرده است.

در آلمان فرصت می‌کنی بازی‌های استقلال را ببینی؟

من همیشه پیگیر مسابقات استقلال و اتفاقات مهم پیرامونی‌اش هستم. دوستانی هم در ایران دارم که اگر موضوع مهمی باشد به من می‌گویند. البته اگر بازی‌های استقلال با تمرینات و بازی‌های تیم خودمان همزمان باشد نمی‌توانم مستقیم ببینم اما بعد که به خانه می‌آیم تماشا می‌کنم.

در این 8هفته که از مسابقات لیگ گذشته ارزیابی‌ات از نتایج استقلال چیست؟

اگر این 8هفته را با هفته‌های آغازین استقلال در فصل‌های قبل مقایسه کنید به‌نظرم خوب نتیجه گرفته است. تا آنجا که من یادم است استقلال سال‌های قبل به‌خصوص در شروع فصل نمی‌توانست نتایج خوبی بگیرد. علت این هم می‌تواند حفظ اکثر بازیکنان کلیدی تیم در فصل نقل‌وانتقالات باشد.

اما در ایران خیلی‌ها از نمایش این تیم راضی نیستند.

انتقادات که همیشه در فوتبال ایران هست. همان زمان هم که من در ایران بازی می‌کردم این انتقادات بود. در این فضا کسانی موفق می‌شوند که تمرکزشان روی تیم باشد و به حاشیه نپردازند، به‌خصوص در تیمی مثل استقلال که مسائل حاشیه‌ای زیاد است. اما فکری می‌تواند در استقلال موفق باشد؛ چراکه سال‌ها در این تیم بازی کرده و خیلی از این مسائل را به‌خوبی می‌داند.

یکی از انتقاداتی که نسبت به محمود فکری مطرح می‌شود درخصوص دستیاران اوست. نظر شما در این‌باره چیست؟

در کنار فکری 2 مربی خوب و باتجربه مثل مظلومی و مرفاوی هستند و 2 نفر از بازیکنان سابق و محبوب استقلال یعنی آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده هم حضور دارند. به‌نظر من تیم فنی خوبی فکری را همراهی می‌کنند.

یعنی استقلال امسال می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟

مطمئناً اگر بازیکنان مصدوم استقلال برگردند، این تیم می‌تواند مدعی باشد ولی نکته‌ای که خیلی باعث تعجب من شده این است که استقلال خیلی مصدوم می‌دهد. باید یک راه‌حلی برایش پیدا کنند. نمی‌شود یک تیم در همین اوایل فصل این همه مصدوم داشته باشد.

ممکن است روزی در ایران و تیم استقلال مربیگری کنی؟

بارها گفته‌ام دوست دارم روزی در ایران و به‌خصوص در استقلال مربیگری کنم ولی باید ببینم در آینده شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: