پایگاه خبری خانه فوتبال:

در بازی معوقه و حساس هفته هشتم لیگ برتر تیم استقلال از ساعت ۱۶:۳۵ امروز به مصاف پرسپولیس، رقیب دیرینه‌اش می‌رود. سرخپوشان برخلاف اغلب رویایی‌ها اخیر دو تیم، نسبت به استقلال شرایط مطلوبی ندارند و رقیب صدر جدولی نیستند.

این بار پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی در رده دهم جدول رده بندی جای دارد و استقلال نزدیک به صدر جدول است اما مطمئنا همانند تمام تقابل‌های دو رقیب دیرینه این بازی هم بدون توجه به جایگاه و اتفاقات پیرامون دو تیم می‌تواند جذاب و مهیج باشد. استقلال که در آخرین رویارویی با پرسپولیس جواز صعود به فینال جام حذفی را به دست آورده، طی ۱۰ هفته گذشته مسابقات لیگ برتر ۱۸ امتیاز کسب کرده و شرایط مناسبی با هدایت محمود فکری دارد. آبی‌ها در بازی اخیر خود مقابل آلومینیوم اراک هم به برتری رسیدند و با برد پا به این مسابقه حساس می‌گذارند. آبی‌ها که در فصل جاری صدمه زیادی از عدم دسترسی به بازیکنان‌ خود داشتند اکنون پس از رفع مصدومیت‌ها و بازگشت به به تمرینات، محمود فکری برای بازی امروز تنها یک بازیکن خود را در اختیار ندارد. سبحان خاقانی که همچنان با کادر پزشکی تمرین می‌کند از لیست خط خورده اما سایر بازیکنان که طی فصل آسیب داشتند مداوا شده و آماده این بازی خواهند بود.

در حالیکه سخت و غیرقابل باورنیست، محمدرشید مظاهری را باید به عنوان گلر مطمئن استقلال برای شهرآورد بدانیم. دروازه‌بانی که طی ۷ مسابقه تنها دو گل دریافت کرده و ۵ کلین شیت داشته انتخاب فکری برای بازی با پرسپولیس خواهد بود. در خط دفاعی اگرچه محمد دانشگر و سیاوش یزدانی در دسترس هستند اما اینطور به نظر می‌رسد که زوج عارف غلامی و محمدحسین مرادمند عملکرد هماهنگی و کم اشتباهی داشته‌اند تا در کنار احمد موسوی و محمد نادری گزینه‌های حضور در ترکیب اصلی باشند. نادری که دچار آسیب دیدگی شده بود به احتمال به میلیچ ترجیح داده می‌شود و موسوی هم برای دریافت پاداش تلاشی که طی این مدت در سمت راست خط دفاعی داشته، اولین دربی را تجربه خواهد کرد. در خط میانی استقلال نسبت به بازی گذشته احتمالا یک تغییر خواهد داشت. وریا غفوری جانشین فرشید اسماعیلی می‌شود و کاپیتان آبی‌ها به همراه مسعود ریگی، مهدی مهدی پور و آرش رضاوند خط میانی را تشکیل می‌دهند. اگرچه داریوش شجاعیان و اسماعیلی به عنوان دو بازیکن خلاق کاندید حضور در تمرینات کسب اصلی هستند اما به نظر می‌رسد کمترین تغییر نسبت به بازی گذشته و همینطور استقاده از این دو بازیکن در نیمه دوم بیشتر مدنظر کادرفنی باشد. برای خط حمله اینطور که مشخص شده، شیخ دیاباته از ابتدا در ترکیب نخواهد بود و تیم با سیستم ۲-۴-۴ دو مهاجم برابر پرسپولیس قرار می‌دهد. بدین ترتیب مهدی قایدی و امیر ارسلان مطهری دو گزینه محتمل خط حمله در بازی حساس عصر امروز خواهند بود که هر دوی آنها تجربه گلزنی در بازی شهرآورد را دارند.

بدین ترتیب ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس به شرح زیر است:

محمدرشید مظاهری، محمد نادری، محمد حسین مرادمند، عارف غلامی، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی، وریا غفوری، آرش رضاوند، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: