پایگاه خبری خانه فوتبال:

شاگردان فرهاد مجیدی بامداد دوشنبه در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نماینده عراق می رود. استقلال در شرایطی با الشرطه دیدار می کند که در اولین دیدار خود نتیجه ای فراتر از انتظار گرفت. آبی پوشان ایران در دیدار با میزبان گروه C توانستند بردی مقتدرانه به دست بیاورند و قدرت خود را به رخ تیم های غرب آسیا بکشند. استقلال در شرایطی توانست از سد الاهلی بگذرد و میزبان را با 5 گل بدرقه کند که تیم گرانقیمتی است.

بعد از این دیدار رسانه های عراقی به تمجید از استقلال پرداختند و استقلال را غول آسیا نامیدند. استقلال در دیدار با الاهلی نمایش بی نقصی نداشت اما همین که هر زمان اراده کرد توانست به گل برسد و برتری خود را به حریف دیکته کند نشان می دهد مجیدی توانسته این تیم متحول کند. تیمی که برای گرفتن امتیاز از تیم های ایرانی هم به مشکل می خورد اما در بازی با الاهلی نشان داد برنامه های زیادی برای حمله دارد و می تواند در هر زمان از بازی پلن های مختلفی را اجرا کند.

حالا شاگردان مجیدی در دومین گام خود باید مقابل نماینده عراق به میدان بروند. تیمی که اگرچه مثل الشرطه و الاهلی بازیکنان خارجی گرانقیمت ندارد اما شاکله اش از تیم ملی عراق تشکیل شده و رقیب سرسختی برای استقلال خواهد بود.

الشرطه برخلاف استقلال ACL را با شکست آغاز کرد. این تیم مقابل الدحیل با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و حالا زخمی از این شکست به مصاف استقلال می آید. الشرطه که در حال حاضر در رده دهم لیگ عراق قرار دارد، تیمی خوب و هماهنگ است اما مثل سایر رقبای استقلال در لیگ داخلی کشورش شرایط خوبی ندارد. فهد الیوسف، هافبک تیم ملی فوتبال سوریه و ریواس گیلمن، بازیکن سابق الهلال عربستان از بازیکنان خارجی الشرطه هستند. الشرطه های ها همانطور که در در پوستری که برای بازی با استقلال طراحی کرده اند برای جبران شکست مقابل الدحیل و ماندن در رقابت ها به مصاف نماینده ایران می آیند.

این تیم سال گذشته هم با استقلال همگروه بود که هر 2 بازی رفت و برگشت با نتیجه تساوی به پایان رسید.

یکی از دغدغه های مهم مجیدی برای بازی با الشرطه این است که شاگردانش در باد غرور بازی با الاهلی نخوابند. او بعد از کنفرانس مطبوعاتی بازی با الاهلی هم تاکید کرد شاگردانش فقط یک شب می توانند خوشحال باشند و باید خود را برای دیدار بعدی آماده کنند. قطعا مجیدی در روزهای اخیر روی ذهن بازیکنانش کار کرده که با توجه به شکست الشرطه مقابل الدحیل این تیم را دست کم نگیرند و با تمام وجود به میدان بروند.

استقلال برای بازی فردا همه نفرات خود به جز داریوش شجاعیان را در اختیار دارد. محمد نادری که در بازی با الاهلی با مصدومیت جزئی روبرو شد می تواند تیمش را در بازی امشب همراهی کند. فرهاد مجیدی نشان داده تمایل زیادی به ایجاد تغییر در ترکیب تیمش ندارد اما یکی از تغییراتی که ممکن است در ترکیب استقلال نسبت به بازی با الاهلی رخ دهد درون دروازه است. رشید مظاهری در بازی با الاهلی گلر همیشگی استقلال نبود و اشتباهاتی داشت. با توجه به اینکه در کنفراس مطبوعاتی هم سیدحسین حسینی گلر دوم استقلال، سرمربی این تیم را همراهی کرد به نظر می رسد ممکن است مجیدی تصمیم به تغییر دروازه بان گرفته باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: